Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για προϊόντα που είτε είχαν σεξουαλικά υπονοούμενα, είτε προβάλλονταν μέσω αυτών ναζιστικά πρότυπα. Η απόφαση βασίστηκε στη γνωμοδότηση της Επιτροπής Προστασίας Ανηλίκων και προβλέπει τα εξής:

  • Δεν θα περιλαμβάνονται προϊόντα, όπως το σακίδιο πλάτης με απεικόνιση γλειφιτζουριού και επιγραφή «Lick it slowly» (γλείψε το αργά) και άλλα παρόμοια, σε καταστήματα παιχνιδιών, σε παιδικά τμήματα καταστημάτων και σε έντυπα, φυλλάδια, e-shops που απευθύνονται σε ανήλικους καταναλωτές και ιδίως σε παιδιά κάτω των 14 ετών. Τέτοια μηνύματα μπορεί να λειτουργήσουν αρνητικά προς το παιδί, εξοικειώνοντάς το με σεξιστικά πρότυπα.
  • Δεν θα επιτρέπεται η προβολή προϊόντων, όπως άσεμνες αποκριάτικες στολές που παρουσιάζονται ως παιδικές, σε ιστοσελίδες ή καταστήματα, προκειμένου να μην αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής.
  • Δεν θα επιτρέπεται η εμπορική προβολή προϊόντων, όπως η παιδική στολή που αναπαριστά τον Χίτλερ, με το αιτιολογικό ότι η διάθεση τέτοιων στολών παραπέμπει σε στάσεις και χειρονομίες άμεσα συνδεδεμένες με εγκλήματα μίσους, όπως ο ναζιστικός χαιρετισμός.

Σχετικά ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και προστασίας του Καταναλωτή , κος Αντώνης Παπαδεράκης, μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Σεμνά και ταπεινά» με τους δημοσιογράφους Γιώργο Κακούση και Δημήτρη Πετρόπουλο.

Μεταξύ άλλων, δήλωσε:

Με αφορμή την απαγόρευση συγκεκριμένων αποκριάτικων στολών

Υπάρχει και για τα προϊόντα τα οποία προβάλουν με χυδαίο τρόπο, δεν είναι μόνο για στολές αποκριάτικες, είναι και διαχρονικά. Όπως είναι ένα σακίδιο πλάτης το οποίο παραπέμπει με χυδαίο τρόπο σε σεξιστικά πρότυπα, το οποίο είναι διαχρονικό προϊόν το οποίο πωλείτε. Είναι διαχρονικό προϊόν το οποίο απευθύνεται σε παιδιά και η απόφαση του υπουργού στη βάση και της γνωμάτευσης του Συνηγόρου του παιδιού αφορά και αυτό. Δηλαδή τρία πράγματα, το ένα ειναι η στολή του Χίτλερ, το δεύτερο είναι ορισμένες άσεμνες αποκριάτικες στολές που απευθύνονται σε παιδιά. Πχ προκλητικά ντυμένες νοσοκόμες για παιδιά. Η απαγόρευση αφορά βέβαια για τα παιδιά γιατί οι ενήλικες έχουν την κρίση να κρίνουν.

Όλα αυτά πρόεκυψαν από τις καταγγελίες κάποιων καταναλωτών, διερευνήθηκαν από την υπηρεσία και διαπιστώθηκαν τέτοιες καταγγελίες, οπότε διαβιβαστήκαν στο Συνήγορο του παιδιού που λειτουργεί στα πλαίσια του Συνηγόρου του καταναλωτή και συνεργάζεται με το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή.

Για το εάν προβλέπεται κάποια ποινή για τις επιχειρήσεις που είχαν στα ράφια τους αυτά τα προϊόντα

Αυτό αποτελεί σύσταση και θεωρώ ότι εμείς είμαστε βέβαιοι και η κρίση των γονιών αλλά και η ευαισθησία των προμηθευτών νομίζω ότι θα εξαλείψει το φαινόμενο αυτό. Βεβαία αν δούμε ότι δεν υπάρξει διόρθωση αυτού του φαινόμενου οπωσδήποτε ο υπουργός και το υπουργείο θα λάβει και περισσότερα περιοριστικά μέτρα ως έχει δικαίωμα. Νομίζω όμως πως δεν θα χρειαστεί, είμαι αισιόδοξος.

Ζούμε σε ένα περιβάλλον που δυστυχώς και μέσα από διάφορα μέσα τα παιδιά και η παιδικότητα χρησιμοποιείται ως εργαλείο εμπορικής προώθησης και μάρκετινγκ. Μια εκμετάλλευση θα έλεγα η οποία κακοποιεί και την ψυχική υγεία των παιδιών, δημιουργεί και ψευδαισθήσεις και μετά ψαχνόμαστε όλοι μας γιατί έγινε το ένα, γιατι έγινε το άλλο.

Βέβαια είναι φαινόμενα τα οποία γνωρίζεται και εσείς, δεν θέλω να τα αναφέρω συγκεκριμένα αλλά καλό να προστατεύουμε και οι γονείς όπως είπα αλλά και όχι μόνο οι γονείς, απευθύνομαι και στους προμηθευτές, γιατί με την αντίστοιχη ευαισθησία πρέπει και οι επιχειρηματίες οι οποίοι πωλούν τέτοιου είδους αποκριάτικες στολές είτε παιδικά προϊόντα να κινηθούν σε αυτό το πνεύμα. Είμαι αισιόδοξος γι’ αυτό το πράγμα.

Εμείς ως πολιτεία είχαμε υποχρέωση και νομίζω καλά κάναμε και ο υπουργός να κάνουμε αυτή την υπόδειξη με την επιφύλαξη ξανάλεω, που δεν το νομίζω, ότι αν χρειαστεί θα πάρουμε και περισσότερα περιοριστικά μέτρα.