Πρόβλημα παρουσιάστηκε κατά την εκπαιδευτική πτήση ενός δασοπυροσβεστικού, αμφίβιου, αεροσκάφους Canadair CL-215 της σήμερα το πρωί στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Νοτίου Ευβοϊκού, αλλά το διμελές έμπειρο πλήρωμα είναι πολύ καλά στην υγεία του και το αεροσκάφος ασφαλές.

Πιο συγκεκριμένα, σήμερα το πρωί ένα αεροσκάφος CL-215 της ιστορικής 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών (355 ΜΤΜ) της 112 Πτέρυγος Μάχης της Αεροπορικής Βάσεως Ελευσίνος, το οποίο εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση και κατά τη φάση της υδροληψίας στην περιοχή του Νότιου Ευβοϊκού, παρουσίασε βλάβη στο σύστημα των θυρίδων δεξαμενών νερού, με συνέπεια την παραμονή του στην επιφάνεια της θάλασσας.

Συμφώνως με τις πληροφορίες μας, το έμπειρο πλήρωμα του αεροσκάφους, αποτελούμενο από δύο επισμηναγούς (Ι) (κυβερνήτης – συγκυβερνήτης) διαπίστωσε ότι μετά την προσπάθεια υδροληψίας η θυρίδα δεν έκλεινε και αποφάσισε να ακυρώσει κάθε απόπειρα αποθαλασσώσεως. Ακολούθως το αεροσκάφος με τους κινητήρες στο ρελαντί πλησίασε στην παρακείμενη ακτή του Ωροπού και το πλήρωμα ειδοποίησε την μητρική βάση και μονάδα. Αμέσως κλιμάκιο τεχνικών μετέβη στην περιοχή και επελήφθη του θέματος.

Την παρούσα χρονική στιγμή το αεροσκάφος ρυμουλκείται από ρυμουλκό και συνοδευόμενο από περιπολικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή στο λιμάνι του Ωροπού, ώστε εκεί γερανός να το «τραβήξει» στον προβλήτα, ώστε να εργαστούν χωρίς προβλήματα οι τεχνικοί και να επιδιορθώσουν τη βλάβη. Μία βλάβη που θεωρητικώς δεν φαίνεται σοβαρή, στην πραγματικότητα όμως, όπως μας είπε πιλότος της Μοίρας, είναι πολύ σοβαρή, καθώς αν δεν την αντιληφθεί το πλήρωμα εγκαίρως, τότε αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορέσει να αποθαλασσωθεί το αεροσκάφος, αφού χάνει την αεροδυναμική του και πετώντας σε πολύ χαμηλό ύψος και αδυνατώντας οι κινητήρες να το σηκώσουν, τότε μπορεί να οδηγηθεί σε κατάσταση «απωλείας στηρίξεως» («στολάρισμα»).

Τέλος καλό όλα καλά λοιπόν, αφού χάρη στην εμπειρία του πληρώματος, και το πλήρωμα είναι σώο και το αεροσκάφος γερό και η βλάβη αποκαθίσταται.