Κατακόρυφη πτώση των βαθμολογιών σε Πολυτεχνικές και Οικονομικές σχολές οδηγούν τα θέματα που επέλεξαν χθες οι εξεταστικές επιτροπές του υπουργείου Παιδείας για το μάθημα αυξημένης βαρύτητας των Μαθηματικών (προσανατολισμού Θετικών σπουδών και σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Όπως αναφέρουν μαθηματικοί, η επιλογή εξαιρετικά απαιτητικών θεμάτων στο μάθημα αναμένεται ότι να αδικήσει τους καλούς μαθητές, καθών ζητήθηκαν υπερβολικά πολλές πράξεις που ήταν αναντίστοιχες του χρόνου που δόθηκε, ενώ και τα ερωτήματα που ζητήθηκαν ήταν σε μεγαλο μέρος τους απο την Τριογωνομετρία και την ύλη προηγούμενων ετών των υποψήφιων.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τα θέματα η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία αναφέρεται ότι «τα ερωτήματα Γ1, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους», ενώ τα «τα ερωτήματα Δ1, Δ2, Δ3 απαιτούν λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς και ιδιαίτερη προσοχή. Το Δ4 θεωρείται αυξημένης δυσκολίας κατά τη τους μαθηματικούς «και θα αντιμετωπισθεί με επιτυχή τρόπο από υποψήφιους που διαθέτουν αυξημένες μαθηματικές ικανότητες». Στην ανακοίνωση της Εταιρείας αναφέρεται δε ότι «ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα», ενώ «τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά».

Οι υποψήφιοι του προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών σπουδών εξετάστηκαν χθες στα Αρχαία Ελληνικής Γλώσσας τα οποία όπως αναφέρουν φιλόλογοι ήταν επίσης απαιτητικά, αν και περισσότερο προβλέψιμα για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Ο …κακός πρωθυπουργός

Ως «συνηθισμένη τακτική» σχολίασε χθες το υπουργείο Παιδείας το θέμα που προέκυψε με την αλλαγή από τις εξεταστικές επιτροπές του φράσης του λογοτέχνη Γιώργου Θεοτοκά κατά την εξέταση των υποψηφίων των Επαγγελματικών λυκείων στην Έκθεση.

«Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας τα κείμενα που επιλέγονται μπορούν να διασκευάζονται για τις ανάγκες της εξέτασης, κάτι που συνιστά πάγια τακτική.

Τα κείμενα προσαρμόζονται λεξιλογικά και δομικά, έτσι ώστε να διευκολύνουν την διατύπωση κατάλληλων επιμέρους ερωτημάτων (περιεχομένου, οργάνωσης του κειμένου κλπ) ώστε να ανταποκρίνονται στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα του προγράμματος σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας» αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

Ως γνωστόν, τα μέλη της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων διασκευάζοντας το κείμενο του Θεοτοκά αντικατέστησαν τη φράση «από έναν κουφό πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό», με τη φράση «από έναν κακό επιστήμονα»

Σε ένα σημείο του κειμένου που επιλέγει αναφέρεται: «Ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σε αυτή είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κουφό πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό». Αντικαταστάθηκε όμως, ο «κουφός πρύτανης και ο κακός πρωθυπουργός» από έναν «κακό επιστήμονα».