Μετά από ένα περίπου τρίμηνο «γενικού λίφτινγκ» στη δεξαμενή των «Ελληνικών Ναυπηγείων» του Σκαραμαγκά το θρυλικό θωρηκτό («εύδρομο καταδρομικό» στην πραγματικότητα) επέστρεψε σήμερα το πρωί στη μόνιμη θέση ελλιμενισμού του, στο Άλσος Ναυτικής Παραδόσεως, στη Μαρίνα Φλοίσβου στο Τροκαντερό, μετά το πέρας των προγραμματισμένων εργασιών δεξαμενισμού, συντηρήσεως και επισκευής του.

Πάνω στο κατάστρωμα του νικητή των Βαλκανικών πολέμων στο Αιγαίο, η Μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού, παιάνιζε συνεχώς εμβατήρια στη διάρκεια του επανάπλου του σκάφους στη βάση του, ενώ το ιστορικό πλοίο συνόδευαν τιμητικώς, επιβαίνοντες σε σκάφος ανορθοδόξου πολέμου της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Αμύνης Δημήτρης Βίτσας, οι Αρχηγοί ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ και ΓΕΝ αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ.

Κατά το πέρασμα του σκάφους και των ρυμουλκών που το οδηγούσαν από το δίαυλο Σαλαμίνος – Περάματος, απέδιδαν τις δέουσες τιμές με παρατάξεις των πληρωμάτων τους, σημαιοστολισμό και θριαμβευτικούς συνεχείς συριγμούς, όλα τα πλοία του Ελληνικού Στόλου που τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή βρίσκονταν ελλιμενισμένα στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος, ενώ και ο Αρχηγός Στόλου αντιναύαρχος Ιωάννης Παυλόπουλος ΠΝ επιβαίνων στην άκατό του είχε βγει για να το συνοδεύσει τιμητικώς. Μάλιστα όσο περισσότερο πλησίαζε το μόνιμο αγκυροβόλιό του, το «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» συνοδευόταν τιμητικώς και από έναν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών σκαφών και ιστιοπλοϊκών των διαφόρων ναυτικών ομίλων και όχι μόνο.

Το ιστορικό πλοίο του ΠΝ, ηλικίας 106 ετών, θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες του περί τα μέσα Σεπτεμβρίου οπότε αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση του κύριου – ξύλινου – καταστρώματος, καθώς και εναπομείνασες στοχευμένες εργασίες συντηρήσεως και αναβαθμίσεως εσωτερικών χώρων του.

Το ιστορικό πλοίο ανελκύσθηκε σε δεξαμενή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά προκειμένου να εκτελεσθούν εργασίες συντήρησης/ επισκευής του, οι κυριότερες των οποίων ήταν:

α. Ναυπηγική επιθεώρηση της μεταλλικής κατασκευής του σκάφους (εσωτερικά και εξωτερικά) και εκτέλεση ελασματουργικών εργασιών επισκευής.

β. Αντικατάσταση συστήματος προστασίας / χρωματισμού σε ύφαλα και έξαλα του σκάφους.

γ. Συντήρηση του χρωματικού συστήματος προστασίας σε εσωτερικά διαμερίσματα/στεγανά.

δ. Αφαίρεση όλου του παλαιού ξύλινου καταστρώματος και συντήρηση/ επισκευή του μεταλλικού υποστρώματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την εκτέλεση των εν λόγω εργασιών εξασφαλίσθηκαν χορηγίες ιδιωτών, οι οποίες κάλυψαν τις ανάγκες προμήθειας υλικών και παροχής υπηρεσιών.