Εντατικές προσπάθειες καταβάλλουν από το πρωί ιδιωτικά συνεργεία στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ρύπανση πετρελαιοειδών και πίσσας, που δημιουργήθηκε κατά μήκος 1,5 χιλιομέτρου, μετά τη βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» τα ξημερώματα της Κυριακής, με 2.570 τόνους καύσιμα, νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.

Περιμετρικά από το σημείο όπου έχει βυθιστεί το δεξαμενόπλοιο έχουν ποντιστεί δύο σειρές πλωτά φράγματα, ενώ οι εργασίες στεγανοποίησης στο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», συνεχίζονται και σήμερα από ιδιώτες δύτες προκειμένου στη συνέχεια ιδιωτικό συνεργείο να προχωρήσει σε απάντληση καυσίμων. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία αναμένεται να κατατεθεί επιχειρησιακό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας από ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την όλη επιχείρηση.

Παράλληλα συνεργεία καθαρισμού εργάζονται από νωρίς το πρωί και σε παραλίες της Σαλαμίνας. Όπως αναφέρει η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη «από νωρίς το πρωί βρίσκομαι στα Σελήνια και ενημερώνομαι επί τόπου μαζί με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Σταμάτη Ράπτη και τη Δήμαρχο Σαλαμίνας Ισιδώρα Παπαθανασίου Νάννου για την οικολογική καταστροφή που προκλήθηκε από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»

Τονίζει ακόμη ότι «πλωτά μέσα και δύτες επιχειρούν για τη σφράγιση της διαρροής, η οποία έχει ελεγχθεί κατά 90%, καθώς και για τον καθαρισμό των Σεληνίων. Η διαρρεύσασα ποσότητα, που είναι πολύ μικρότερη από το συνολικό φορτίο, περισυλλέγεται και έχουν ποντιστεί φράγματα για τον περιορισμό της μόλυνσης. Ωστόσο ρεύματα βυθού έχουν μεταφέρει τους ρύπους και γι'αυτό η μέγιστη επιχειρησιακή προτεραιότητα είναι η σφράγιση της διαρροής για την ασφάλεια του Σαρωνικού. Η ακριβής εκτίμηση του μεγέθους της διαρροής θα μπορεί να καταστεί εφικτή τεχνικά, μόλις θα έχει τελειώσει η απάντληση. Η θλίψη είναι μεγάλη για το θέαμα της ακτής των Σεληνίων ως την Κυνοσούρα, αλλά πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι γιατί υπάρχουν διαβεβαιώσεις από τους τεχνικούς αρμοδίους ότι το πετρέλαιο θα αφαιρεθεί και το τοπίο θα επανέλθει χωρίς συνέπειες στην πρότερη οικολογική ισορροπία του. Για τις ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του πληρώματος διενεργείται προανάκριση και η Δικαιοσύνη θα έχει το λόγο για την υλική και ηθική αποζημίωση των Σαλαμινιωτών. Τέλος, η Κυβέρνηση θα σταθεί στο πλευρό της Σαλαμίνας για όλα όσα δικαιούνται οι πολίτες της. »

Πάντως σύμφωνα με εκτιμήσεις ανώτερων αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, η σφράγιση στο πλοίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της ημέρας, ενώ η ρύπανση που έχει δημιουργηθεί στη θαλάσσια περιοχή θα αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε όλα τα επίπεδα.

Τα αίτια της βύθισης του πλοίου δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, ωστόσο πληροφορίες που αναμένεται να διερευνηθούν και από τον πραγματογνώμονα που έχει ορίσει για το ναυτικό ατύχημα το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά, κάνουν λόγο για εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο. Σύμφωνα με τις πρώτες μαρτυρίες μελών πληρωμάτων πλοίων που έφθασαν στην περιοχή το δεξαμενόπλοιο άρχισε να βυθίζεται με την πρύμνη.

Όπως αναφέρονταν σε ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου «FRANCESCO DI GIORGIO» σημαίας Λουξεμβούργου, το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά έκανε λόγο για πιθανή εισροή υδάτων στο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ».

Τη στιγμή του ναυαγίου, στο πλοίο βρίσκονταν ένας ναύτης και ο Α μηχανοδηγός από τα συνολικά έντεκα μέλη. Και οι δύο περισυνελέγησαν σώοι από λάντζα και ρυμουλκό σκάφος και μεταφέρθηκαν για προληπτικούς λόγους στο «Τζάνειο» νοσοκομείο όπου εξήλθαν καλά στην υγεία τους.

Και οι δυο προσήχθησαν χθες στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά όπου συνελήφθησαν για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, ενώ στη συνέχεια με εντολή εισαγγελέα αφέθηκαν προσωρινά ελεύθεροι έως ότου οριστεί τακτική δικάσιμος.

Την προανάκριση της υπόθεσης έχει αναλάβει το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.