Στη «διπλωματική παρακαταθήκη του Γιάννου Κρανιδιώτη, (που) συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης για την ελληνική εξωτερική πολιτική» για την επίλυση του Κυπριακού, αναφέρεται η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών για τη σημερινή συμπλήρωση 18 ετών από την τραγική απώλεια του τότε αναπληρωτή ΥΠΕΞ της κυβέρνησης του Κώστα Σημίτη Γιάννου Κρανιδιώτη.

«Ο Γιάννος Κρανιδιώτης υπήρξε μια ξεχωριστή προσωπικότητα του ελληνισμού. Πρωτοπόρος και φορέας σύγχρονων ιδεών και αποφασιστικής πολιτικής, παρέμεινε προσηλωμένος στην προώθηση των συμφερόντων της Ελλάδας και της Κύπρου. Εκ των εμπνευστών της ευρωπαϊκής πορείας της τελευταίας, συνέβαλε καθοριστικά, με συστηματική και αθόρυβη προσπάθεια, στην ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση» σημειώνεται στην ανακοίνωση και προστίθενται τα εξής: «Σήμερα, σε μία δύσκολη στιγμή για το Κυπριακό, η διπλωματική παρακαταθήκη του Γιάννου Κρανιδιώτη συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης για την ελληνική εξωτερική πολιτική. Θα συνεχίσουμε σε στενή συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία να υπηρετούμε την πολιτική του για μία επανενωμένη Κύπρο, χωρίς στρατεύματα κατοχής και παρεμβατικά "δικαιώματα"».

Σημειώνεται ότι σαν σήμερα στις 14 Σεπτεμβρίου 1999, ο τότε ΑΝΥΠΕΞ Γιάννος Κρανιδιώτης, χρησιμοποιώντας το (λεγόμενο) «πρωθυπουργικό» VIP αεροσκάφος Falcon, μετέβαινε μαζί με δημοσιογράφους και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες στο Βουκουρέστι για τη διαβαλκανική σύνοδο των ομολόγων του. Περίπου 20’ πριν την προσγείωση, το αεροσκάφος υπέστη σφοδρές αναταράξεις («δελφινισμούς») και έχασε απότομα ύψος, πέφτοντας από τα 25.000 στα 5.000 πόδια. Αποτέλεσμα ήταν, όσοι δεν ήταν εκείνη τη μοιραία ώρα δεμένοι με τις ζώνες ασφαλείας στα καθίσματά τους, να χτυπήσουν βιαίως στο εσωτερικό της ατράκτου και να βρουν τραγικό θάνατο έξι από τους 13 συνολικώς επιβαίνοντες: ο ΑΝΥΠΕΞ Γιάννος Κρανιδιώτης, ο γιος του Νικόλας, οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι Δημήτρης Πανταζόπουλος (της ΕΡΤ) και Νίνα Ασημακοπούλου (της ΕΡΑ), ο εικονολήπτης της ΕΡΤ Παναγιώτης Πούλος, ο συνοδός της φρουράς του αστυνόμος Νίκος Ασημακόπουλος και ο μηχανικός του αεροσκάφους Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Μία από τις συνέπειες του προαναφερθέντος τραγικού δυστυχήματος ήταν να αναλάβει έκτοτε από την Ολυμπιακή Αεροπορία η Πολεμική Αεροπορία την κυριότητα των VIP κρατικών αεροσκαφών, την επιχειρησιακή διενέργεια όλων των πτήσεων, της συντήρησης και της φύλαξης των αεροσκαφών αυτών, συγκροτώντας και εντάσσοντας σε αυτήν την 352 Μοίρα μεταφοράς Υψηλών Προσώπων (353 ΜΜΥΠ), που επιχειρεί από την 112 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Ελευσίνος.