«Κανένας σοβαρός επιχειρηματίας δεν θα μιλούσε για προσέλκυση επενδύσεων σε μια χώρα όπου υπάρχει προνομιακή σχέση επιχειρήσεων με την εκάστοτε κυβέρνηση και κατά περίπτωση υπέρβαση κανόνων, για ημέτερους, με πιέσεις των ΜΜΕ ή με εκβιασμό των εργαζομένων» τόνισε ο ο Σωκράτης Φάμελλος, κατά την ομιλία του στη 2η Σύνοδο της Θεσσαλονίκης που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος.

Ιδιαίτερη αναφορά στον αγωγό ΤΑΡ, όπου ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και έχουν δημιουργηθεί 2.500 θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα, έκανε ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ.

«Αναφερόμαστε στην ανάπτυξη που δίνει πραγματικό προϊόν, μακροπρόθεσμη λειτουργία και εργασία, υψηλή υπεραξία και είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και κοινωνικά ισότιμη, με στοιχεία κοινωνικής αναδιανομής» είπε χαρακτηριστικά.

Όπως εξήγησε, αναπτυξιακή στρατηγική σημαίνει καταρχήν ανάπτυξη για όλους, με σεβασμό στο περιβάλλον, το οποίο αποτελεί ταυτότητα και αναπτυξιακό πόρο, ισότιμη πρόσβαση σε υποδομές, δίκτυα, αδειοδοτήσεις, χρηματοδοτήσεις, έρευνα και καινοτομία για μικρές, μεγάλες και νέες επιχειρήσεις και νοικοκυριά.

Στα ενεργειακά ζητήματα ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον αγωγό ΤΑΡ, όπου ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και έχει δημιουργήσει 2.500 θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες θα αυξηθούν, ενώ υπάρχει και ένα υψηλότερο πρόγραμμα περιβαλλοντικών και κοινωνικών επενδύσεων του TAP, που διεκδίκησε και πέτυχε η κυβέρνηση. Παράλληλα με τα μεγάλα έργα που διαφοροποιούν το ενεργειακό μίγμα, σημαντικές είναι και οι υποδομές τοπικής κλίμακας, οι οποίες απουσίαζαν έως τώρα από τον σχεδιασμό, όπως είναι για παράδειγμα η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στη Θεσσαλία και σε όλους τους μεγάλους οικισμούς και κωμοπόλεις της περιφέρειας της Θεσσαλονίκης.

Για τα σιδηροδρομικά

«Η Ελλάδα επιτέλους ολοκλήρωσε βασικούς οδικούς άξονες, στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η Ιόνια Οδός, η Κορίνθου - Πατρών, αλλά και οι κάθετες οδοί της Εγνατίας, διάνοιξε τη σήραγγα των Τεμπών, ενώ το 2018 αναμένεται να παραδοθεί στο σύνολό του ο Κάθετος Άξονας Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και δημοπρατείται άμεσα και ο άξονας Ξάνθη - Έχινος - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα. «Πλέον, η Θράκη, η Ήπειρος, η Μακεδονία δεν θα είναι οι ακριτικές περιοχές της χώρας, αλλά αναπτυξιακοί κόμβοι των Βαλκανίων, δίνοντας σημαντικές ευκαιρίες στις τοπικές οικονομίες για ενίσχυση και διαφοροποίηση των οικονομικών τους δραστηριοτήτων», σημείωσε.

Όσο για τη Σιδηροδρομική Εγνατία, έργο απόλυτης γεωστρατηγικής σημασίας, αφού παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου και ενώνει με ασφαλέστερο, φθηνότερο και ταχύτερο δρόμο τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Βάρνα, Μπουργκάς και Δούναβη) απευθείας με το Αιγαίο πέλαγος και τη Μεσόγειο, μέσω τριών ελληνικών λιμανιών, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, «συστήθηκε φέτος τον Σεπτέμβρη διακρατική επενδυτική εταιρεία, σε συνεργασία με τη Βουλγαρία, δημιουργώντας γέφυρες με μία αγορά 20 εκατ. πολιτών. Μεταφέρουμε ένα επιτυχημένο μοντέλο που έχει ήδη εφαρμοστεί σε άλλες περιοχές της Ευρώπης και δημιουργούνται καλύτερες προϋποθέσεις για χρηματοδότηση αυτού του κομβικού έργου από το πακέτο Γιούνκερ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».