Κατέπλευσε χθες στο μόνιμο αγκυροβόλιό του στο «Άλσος Ναυτικής Παραδόσεως», στο Τροκαντερό Παλαιού Φαλήρου, το θρυλικό θωρηκτό «Γ.ΑΒΕΡΩΦ», μετά από πλου σχεδόν 38 ωρών, από τον λιμένα της Θεσσαλονίκης, όπου βρισκόταν από τις αρχές του Οκτωβρίου φέτος.

Το θρυλικό πλοίο του Ελληνικού Στόλου, ο κατά θάλασσα νικητής των Βαλκανικών πολέμων του 1912-13 και ο απελευθερωτής των νησιών του βορείου Αιγαίου, που στην εποχή μας λειτουργεί ως πλωτό Μουσείο του Πολεμικού μας Ναυτικού, είχε «πλεύσει» ρυμουλκούμενο στη Θεσσαλονίκη, για να «εκπροσωπήσει» με την επιβλητική του παρουσία το ΠΝ στις λαμπρές φετινές εκδηλώσεις για τον τριπλό εορτασμό της πόλεως το διάστημα 26-28 Οκτωβρίου.

Από τις 7 Οκτωβρίου λοιπόν που κατέπλευσε ο «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» στη Θεσσαλονίκη, μέχρι και τις 10 Δεκεμβρίου που σταμάτησαν οι επισκέψεις του κοινού, περισσότεροι από 140.000 Θεσσαλονικείς και κάτοικοι περιοχών της Μακεδονίας και Θράκης, έδωσαν ένα βροντερό παρών επισκεπτόμενοι το πλοίο και ξεναγούμενοι στους χώρους του και βλέποντας τα εκθέματα που εκτίθενται σε αυτό, χάρη και στις άοκνες προσπάθειές του πληρώματός του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του πλου της επιστροφής του «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» συνοδευόταν από τη ναυαρχίδα του Ελληνικού Στόλου φρεγάτα «ΕΛΛΗ».

Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στον κυβερνήτη του σκάφους αρχιπλοίαρχο Σωτήριο Χαραλαμπόπουλο και στο πλήρωμά του, για τις προσπάθειες που κατέβαλαν ώστε ένα πλοίο-Μουσείο, χωρίς λέβητες, άξονες, προπέλες, και όλα τα υπόλοιπα απαραίτητα εξαρτήματα που καθιστούν ένα πλοίο αξιόπλοο, πέτυχαν το «ακατώρθωτο». Να πλεύσει (ρυμουλκούμενο) ο «Γ.ΑΒΕΡΩΦ» από το Φάληρο μέχρι τη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει στο μόνιμο αγκυροβόλιό του, συνολικώς πάνω από 500 ναυτικά μίλια, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Πολλά συγχαρητήρια επίσης αξίζουν και στους εργαζόμενους των «Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ» του Σκαραμαγκά, που χάρη στις απαράμιλλες δυνατότητες, το μεράκι τους, αλλά και την αγάπη τους για τον θρυλικό «Μπαρμπαγιώργη», πέτυχαν να του κάνουν γενική επισκευή σε χρόνο – ρεκόρ, ώστε να είναι εν συνεχεία έτοιμο για να περάσει επιτυχώς δύο φορές το Αιγαίο.

Τέλος, αλλά όχι τελευταίο, συγχαρητήρια στην Ηγεσία του ΠΝ, που τόλμησε και έλαβε αυτό το «έλλογο ρίσκο», σταθμίζοντας δεδομένα και καταστάσεις και παίρνοντας την τελική απόφαση.

Λ.Σ.Μ.