Μυστήριο εξακολουθεί να επικρατεί γύρω από την υπόθεση με το πλοίο που μετέφερε 410 τόνους εκρηκτικού υλικού και σταμάτησε στο Ηράκλειο.

Οι Αρχές προσπαθούν να ερευνήσουν ακόμη τον προορισμό αλλά και τους λόγους που το συγκεκριμένο φορτίο προοριζόταν για την Αφρική, καθώς όλα τα σενάρια είναι πιθανά. Το πλοίο προκάλεσε τρόμο στους ανθρώπους του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής καθώς, σε περίπτωση που ένα τόσο μεγάλο φορτίο εκρηκτικών εκραγεί, τότε οι συνέπειες θα ήταν καταστροφικές για την πόλη και τη θαλάσσια περιοχή του Ηρακλείου.

Τα σενάρια είναι πολλά για την μεταφορά των 400 και πλέον τόνων εκρηκτικών, καθώς θα μπορούσαν να μεταφερθούν για λατομεία, αλλά ίσως και για τρομοκρατικές ενέργειες, και αυτό που ανησυχεί ιδιαίτερα τις Αρχές είναι το γεγονός ότι το πλήρωμα του πλοίου έπεσε σε αντιφάσεις στην κατάθεσή του.

Το μυστήριο πιθανότατα να λυθεί από τον ιδιοκτήτη του πλοίουν που φέρεται να είναι η εταιρεία Andromeda Shipping και εξετάζεται το σενάριο να είναι Έλληνας ο πλοιοκτήτης.

Πολλά ερωτηματικά αναμένεται να λυθούν από τον έλεγχο των δρομολογίων που έχει κάνει ως τώρα το πλοίο με τα εκρηκτικά, καθώς αυτό που ανησυχεί τις Αρχές είναι πως οι προορισμοί που λέει το πλήρωμα πως είχε για την Αφρική (Λιβύη, Τζιμπουτί) δεν φαίνεται να ισχύουν.

Το 8μελές πλήρωμα, αποτελούμενο από δύο Ουκρανούς, πέντε Ινδούς και έναν Αλβανό, είχε πάρει το εμπόρευμα από το λιμάνι της Μερσίν στη Τουρκία, με τελικό προορισμό τη Λιβύη και από εκεί σε λιμάνια στο Τζιμπουτί και το Ομάν, ωστόσο, από τον έλεγχο δεν εντοπίστηκαν ναυτιλιακοί χάρτες για τις περιοχές Τζιμπουτί και Ομάν.

Συνολικά στο πλοίο βρέθηκαν 29 εμπορευματοκιβώτια εκρηκτικών υλών και άλλες 11 δεξαμενές υγραερίου (κενές), με το Λιμενικό να αναφέρει πως το πλοίο είναι σημαίας Τανζανίας και έπλεε στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Νικολάου Κρήτης προκειμένου να ελεγχθεί.

Από την προανάκριση προέκυψε ότι ο καπετάνιος του πλοίου πήρε εντολή από τον πλοιοκτήτη να μεταβεί στον λιμένα Μισουράτας Λιβύης, προκειμένου να εκφορτώσει και να παραδώσει το σύνολο του φορτίου στη Λιβύη, όπου ωστόσο λόγω της κατάστασης στην περιοχή απαγορεύεται η πώληση, προμήθεια, μεταβίβαση ή εξαγωγή, άμεσα ή έμμεσα, εξοπλισμού που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική καταστολή.

Το πλήρωμα έχει συλληφθεί και θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.

Χαρακτηριστικά είναι όσα ανέφερε, μιλώντας στο cretapost, o διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας Θεόδωρος Ρέλλος, ο οποίος επισήμανε τους κινδύνους που εγκυμονεί η παρουσία τόσο μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου, ένα λιμάνι όπως επισημαίνει ο ίδιος, κατ’ εξοχήν επιβατικό. Μεταξύ άλλων ο κ. Ρέλλος τόνισε:

«Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο».

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο κ. Ρέλλος αναφερόμενος στο χρονικό του ταξιδιού του πλοίου ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ. Εν ολιγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμα να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν ΄΄φύλλο και φτερό΄΄. Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε. Έβλεπα σε βίντεο πως ξεφόρτωναν τα κοντέινερ με τα εκρηκτικά χρησιμοποιώντας κάτι ΄΄λύκους΄΄ που σκάγανε κάτω…»

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ρέλλος διευκρίνισε ότι η πλοικτήτρια εταιρεία είναι πιστοποιημένη για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων τέτοιου είδους. «Εμείς είμαστε πιστοποιημένοι γιατί αυτή τη δουλειά, την κάνουμε για χρόνια και λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας. Οι πελάτες μας είναι υπουργεία άμυνας, ορυχεία κ.λπ».

Στόχος της εταιρείας τώρα, όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της είναι να διασφαλίσει αφενός τα συμφέροντά της αλλά παράλληλα, να επισημάνει τον κίνδυνο που εγκυμονεί η παραμονή των εκρηκτικών στο λιμάνι του Ηρακλείου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Θέλουν να δώσουν το φορτίο στους Τούρκους ναυλωτές, αλλά αυτό δεν γίνεται χωρίς τη συναίνεση του μεταφορέα και δεν πρόκειται να φύγει από το Ηράκλειο. Θα κάνουμε επίσχεση του φορτίου για να κατοχυρώσουμε τα δικαιώματά μας. Στην Κύπρο είχαμε πολύ καλή αντιμετώπιση, ενώ τώρα είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε με τρόπο τέτοιο ώστε να μη χάσουμε τα δικαιώματά μας».