«Το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό» τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, σε εκδήλωση για τις αστικές συγκοινωνίες που διοργάνωσε τοπική δημοτική παράταξη στο δημαρχείο Αμπελοκήπων - Μενεμένης.

«Τον Νοέμβριο του 2020 θα λειτουργήσει η γραμμή από τη Νέα Ελβετία ως το Συντριβάνι και δύο μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 2021, θα λειτουργήσει η γραμμή της Καλαμαριάς από τη Μίκρα μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέχρι το Συντριβάνι», είπε ο κ. Μυλόπουλος, τονίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται και σύμφωνα με αυτό θα γίνει και η σημερινή άφιξη του μετροπόντικα στον σταθμό «Καλαμαριά».

Πρόσθεσε ότι η γραμμή του μετρό από το Συντριβάνι μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, λόγω των σταθμών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου τα έργα ξεκίνησαν μέσα στο 2017, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί πριν από το 2021, και προσδιόρισε τη λειτουργία της για το τέλος του 2021, αρχές 2022, οπότε και θα ενωθεί η Μίκρα με τον Ν. Σ. Σταθμό.

Υπογράμμισε ότι μέσα στο 2018 δημοπρατούνται και ξεκινούν «οι πρόδρομες εργασίες» για δύο γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η μία, μήκους 4,5 χιλιομέτρων, θα συνδέει τον ΝΣΣ με Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο, Κορδελιό, και θα έχει τέσσερεις σταθμούς, και η δεύτερη, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, θα συνδέει Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία, θα καταλήγει στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» και θα έχει πέντε σταθμούς.

«Δεν μένει πίσω το έργο της διασύνδεσης του αεροδρομίου» είπε ο κ. Μυλόπουλος, καθώς, όπως είπε, βρέθηκε φθηνότερη και γρηγορότερη λύση από την υπόγεια διάνοιξη ή την επίγεια κατασκευή, που έχει υψηλό κόστος απαλλοτριώσεων, και θα γίνει υπέργεια, με μικρότερο κόστος και συντομότερο χρόνο.

Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση ήταν αυτή που ξεκίνησε τα «σταματημένα έργα» στο μετρό. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «από το 2006 μέχρι το 2016 ολοκληρώθηκε το 40% του έργου», ενώ «από το 2016 μέχρι την αρχή του 2018 ολοκληρώθηκε το 60% του έργου» και πρόσθεσε: «Άρα, λοιπόν, σε λιγότερο από δύο χρόνια κάναμε τη μισή δουλειά που έκαναν μέσα σε δέκα χρόνια».

«Στην Καλαμαριά έχουμε κατασκευάσει το 58% της διάνοιξης των υπόγειων σηράγγων. Στη Θεσσαλονίκη οι υπόγειες σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, κατασκευάζονται οι σταθμοί, στο τέλος του 2018 έρχεται το σιδηροδρομικό υλικό, τα βαγόνια δηλαδή» είπε ο κ. Μυλόπουλος και πρόσθεσε ότι το 2019 ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία, που θα διαρκέσει περίπου εννιά με δώδεκα μήνες και πρόσθεσε:

«Άρα, λοιπόν το 2019 θα δούμε στη Θεσσαλονίκη το μετρό να κινείται, δεν θα κινείται με επιβατικό κοινό, θα κινείται δοκιμαστικά, έτσι ώστε το 2020 να το δώσουμε σε κανονική λειτουργία».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ