Η εκδήλωση, που έχει προσκληθεί να παραβρεθεί το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό της ΠΑ, το οποίο έχει υπηρετήσει στη Μοίρα, θα περιλαμβάνει επιμνημόσυνη δέηση και προσκλητήριο των πεσόντων αεροπόρων της Μοίρας στη διάρκεια της μακράς ιστορίας της, στατική έκθεση αεροσκαφών με τα οποία έχει αυτή επιχειρήσει, έκθεση φωτογραφίας, καθώς και τελετή ονομασίας οδού της Μοίρας.

Η 336 Μ, όπως προκύπτει από το ιστορικό στην επίσημη ιστοσελίδα της ΠΑ, «…συγκροτήθηκε στο αεροδρόμιο Αλμάζα της Αιγύπτου στις 25 Φεβρουαρίου 1943 και αρχικά εξοπλίστηκε με 21 αεροσκάφη Hurricane IIc. Πήρε μέρος σε επιχειρήσεις του Β’ ΠΠ στη Βόρειο Αφρική, Ιταλία, Γιουγκοσλαβία, Αλβανία και την κατεχόμενη Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο του 1943 έως τον Μάρτιο του 1944 το Hurricane αντικαταστάθηκε από το Spitfire MK Vc και μερικούς μήνες αργότερα η Μοίρα μεταστάθμευσε στην Ιταλία.

Η 14η Νοεμβρίου 1944 ήταν η ημέρα που η Μοίρα άφησε πίσω της τον Β’ΠΠ για πάντα, καθώς μεταστάθμευσε μονίμως πλέον στην Ελλάδα. Εκτέλεσε συνολικά 3250 εξόδους, ημέρα και νύκτα, με 12427 ώρες πτήσης (5116 σε πολεμικές αποστολές και τις υπόλοιπες για εκπαιδευτικούς σκοπούς). Η Μοίρα απώλεσε 12 ιπταμένους και είχε 3 αιχμάλωτους πολέμου, ενώ η Royal Air Force την συνεχάρη για την εξαίρετη απόδοσή της.

Επιχειρώντας από την 110 ΠΜ στη Λάρισα, τον Αύγουστο του 1949 και για επόμενα 3 χρόνια, το αεροσκάφος κάθετης εφόρμησης SB2C-5 Helldiver αντικατέστησε το Spitfire.

Συνολικώς η 336 Μοίρα, κατά το Β’ ΠΠ εκτέλεσε επιχειρήσεις στη Βόρεια Αφρική, στην Ιταλία, στη Γιουγκοσλαβία, στην Αλβανία και στην κατεχόμενη Ελλάδα, πιο συγκεκριμένα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα, ενώ αργότερα συμμετείχε ενεργώς στις πολεμικές επιχειρήσεις του ελληνικού Εμφυλίου πολέμου.

Το 1953 η ΠΑ εισέρχεται στην εποχή των αεροσκαφών jet και η 336 Μοίρα από την 111 ΠΜ στη Νέα Αγχίαλο, εξοπλίζεται με το F-84G ThunderJet και στη συνέχεια το F-84F ThunderStreak.

Τον Δεκέμβριο του 1962 επανέρχεται στην 116 ΠΜ στον Άραξο και στις αρχές του 1965 το πιο σύγχρονο για την εποχή μαχητικό, το F-104G StarFighter μπαίνει σε υπηρεσία. Με την προσθήκη των αεροσκαφών F-104G η 336 Μοίρα αναλαμβάνει σημαντικό μέρος των αποστολών κρούσης της ΠΑ…και αξιοποιούν στο

έπακρο ένα αεροσκάφος που για περισσότερο από 25 χρόνια αποτέλεσε ένα αεροσκάφος ορόσημο τόσο για την Ελληνική ΠΑ όσο και γενικότερα για το ΝΑΤΟ, ενώ παράλληλα σε συνεργασία με άλλες μοίρες της Συμμαχίας καθιερώνουν σύγχρονες τακτικές αποστολών κρούσης.

Μετά από 30 χρόνια λαμπρής ιστορίας και συγκεκριμένα το 1993 το F-104G αντικαθίσταται από το Α-7E. Από το καλοκαίρι του 2002 και ως την απόσυρσή του στις αρχές του 2007, το Α-7E δίνει τη θέση του στο Α-7H,ενώ από το 2007 και μέχρι την απόσυρση τους η Μοίρα θα πετά με Α-7Ε. Με τα αεροσκάφη Α-7 οι ικανότητες βομβαρδισμού της ΠΑ αυξήθηκαν δραματικά, γιατί (αν και αεροσκάφη δεύτερης γενιάς) διάθεταν μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς οπλικού φορτίου, σε μεγάλες αποστάσεις, με ικανοποιητική ακρίβεια στην προσβολή των στόχων…Οι Ιπτάμενοι της ξεκινούν πλέον εκπαιδεύσεις σε καινούρια είδη αποστολών όπως ο εναέριος ανεφοδιασμός, οι αποστολές νυχτερινού βομβαρδισμού με τη χρήση FLIR, καθώς επίσης με την βοήθεια των μεγάλων δυνατοτήτων του Α-7 σε αποστολές βομβαρδισμού αναπτύσσουν καινούριες τακτικές σε διάφορες αποστολές…

Στις 17 Οκτωβρίου 2014 πραγματοποιείται η τελετή απόσυρσης του αεροσκάφους A-7 Corsair II, ως το τελευταίο στον κόσμο. Αυτή η εκδήλωση σηματοδοτεί και την απαρχή μίας νέας μεγάλης σελίδας για την 336 Μοίρα.

Από τις αρχές του 2015 λοιπόν, η Μοίρα προετοιμάζεται για να λειτουργήσει με την πιο προηγμένη έκδοση μαχητικού που υπηρετεί στην ΠΑ και ίσως σε άλλες αεροπορίες του ΝΑΤΟ, το F-16 Block.52+ ADV. Έτσι στις 13 Ιουλίου 2015, η Μοίρα εκτελεί την πρώτη της πτήση με F-16, με τετράδα αεροσκαφών σε αποστολή ACT και χαρακτηριστικό κλήσης «Όλυμπος Gold».

Η 336 Μοίρα έχει ως αποστολή την υποστήριξη των σχεδίων του ΑΤΑ στην περίοδο της ειρήνης, κρίσης ή πολέμου, μέσω της άριστης συντήρησης των μέσων και την άρτια εκπαίδευση του προσωπικού.