Μια τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας για την ένταξη και των ιδιοκτητών πρατηρίων καυσίμων στα νησιά στους δικαιούχους του μεταφορικού ισοδύναμου έβαλε «φωτιά» στη συνεδρίαση της Βουλής.

Η αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα και έκανε λόγο για «μηχανισμό που δημιουργεί νέους λαθρέμπορους καυσίμων».

«Αυτή η τροπολογία είναι προεκλογικού χαρακτήρα, γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει αύριο το μεταφορικό ισοδύναμο και η μεθοδολογία. Δίνετε εξουσιοδότηση στον εαυτό σας και τον Υπουργό Οικονομίας για τον προσδιορισμό σε μελλοντικό χρόνο των βασικών στοιχείων της διαδικασίας για την εφαρμογή του μέτρου», ανέφερε ο Κώστας Σκρέκας από τη ΝΔ και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με το μηχανισμό που προτείνει δημιουργεί «νέους λαθρέμπορους καυσίμων».

Σε υψηλούς τόνους ήταν η αντίδραση του Υφυπουργού Ναυτιλίας, Νεκτάριου Σαντορινιού: «Τελικά είστε μνημονιακότεροι των μνημονίων. Ούτε οι Θεσμοί δεν έθεσαν όλα αυτά που λέτε όταν συζητήσαμε το μέτρο. Εμείς ξεκινήσαμε το μέτρο και αυτή είναι η πραγματικότητα».

Ο ίδιος απέκρουσε τις κατηγορίες του κ. Σκρέκα περί νέας γενιάς λαθρεμπόρων, επικαλούμενος το σύστημα εισροών – εκροών στα βενζινάδικα όλης της χώρας, ενώ για την μετάθεση των λεπτομερειών του μέτρου σε Κοινή Υπουργική Απόφαση, επικαλέστηκε το πλήθος τεχνικών λεπτομερειών, που θα οδηγούσε διαφορετικά σε συνεχείς τροποποιήσεις του νόμου.

Η τροπολογία προβλέπει την είσπραξη του μεταφορικού ισοδύναμου και από τους κατόχους αδείας πρατηρίων καυσίμων στα νησιά, οι οποίοι όπως σημειώνεται οφείλουν να μειώσουν την τιμή λιανικής πώλησης για την κατηγορία υγρού καυσίμου κίνησης κατά το υπολογισμένο ποσό που θα εισπράττουν ως Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ).

Ορίζεται, δε, η επιβολή επιπλέον των προβλεπομένων προστίμου 500 ευρώ, εάν ο πρατηριούχος ενταχθεί στη δράση του μεταφορικού ισοδύναμου και δεν γνωστοποιήσει την τιμή λιανικής πώλησης του επιλέξιμου καυσίμου στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων.