Η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου πρωταγωνιστεί στο «Επάγγελμα Πόρνη» της Λ.Ζωγράφου
Δύο ιστορίες αυτοβιογραφικές που σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης
Κομψή,φιλοσοφημένη, εκκεντρική ,εστέτ, μαγκιόρα, σκληρή, τρυφερή η Λιλή Ζωγράφου περνάει δια πυρός και σιδήρου και βγαίνει νικήτρια-μιας και η ουσία της δεν αλλοιώνεται- καταμαρτυρώντας πως Η ζωή νικά!
Έχοντας το μότο αυτό ως πηγή έμπνευσης, ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί στο θέατρο την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στις ιστορίες Της Χούντας από το βιβλίο «Επάγγελμα Πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου. Δύο ιστορίες αυτοβιογραφικές που δίνουν το στίγμα της εποχής και σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης: μίας γυναίκας αγωνίστριας ενάντια σε κάθε μορφή βίας. Σε κάθε καθεστώς που εξαθλιώνει την ανθρώπινη υπόσταση και σε κάθε αυτεπάγγελτη εξουσία που στερεί τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
ΥΠΟΘΕΣΗ:
Ιστορία πρώτη: Χούντα. Στη συγγραφέα απαγορεύεται να εξέλθει της χώρας λόγω πολιτικών πεποιθήσεων με πρόφαση την μη άσκηση του επαγγέλματος της δημοσιογραφίας που αναγράφεται στο διαβατήριό της. Η Ζωγράφου πολεμώντας με χιούμορ το παράλογο καθεστώς, αλλάζει ιδιόγραφα το επάγγελμα της σε «Πόρνη-ελευθερίων ηθών» με συνέπειες τραγελαφικές.
Ιστορία δεύτερη: 1973. Μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της παραμονές πρωτοχρονιάς, νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική. Εκεί γινόμαστε μάρτυρες της απάνθρωπης συμπεριφοράς του προσωπικού, που φτάνει στα όρια του εξευτελισμού: η συγγραφέας δεμένη στο κρεβάτι- πέφτει θύμα βιασμού από νυχτερινούς φύλακες. Εντούτοις δεν αποδυναμώνεται: η τραυματική της εμπειρία την εξωθεί στην κατά μέτωπο σύγκρουση με τους ιθύνοντες και την καταγγελία της σαθρής λειτουργίας του νοσηλευτικού οργανισμού.
Προγραμματισμένη Πρεμιέρα: Δευτέρα, 1η Δεκεμβρίου 2014
Θέατρο : Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης υπόγειο, Πειραιώς 206, Ταύρος - www.mfc.gr
Διαβάστε επίσης:
Ο τάφος της Αμφίπολης με ένα... κλικ!
Η Victoria Hislop καλεί τους βιβλιοφάγους στο κέντρο της Αθήνας
Χρώμα σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες περασμένων δεκαετιών
Τέχνη από κλωστές στο Μουσείο Μπενάκη
Όλοι εναντίον της Περιστέρη! - Κείμενο 140 αρχαιολόγων εναντίον της αρχαιολόγου της Αμφίπολης!
AΠΟΚΑΛΥΨΗ: H Παλαγγιά ζητά να μείνουν στο Λονδίνο τα γλυπτά του Παρθενώνα!