Απάτες σε βάρος πλούσιων και γνωστών προσώπων από το χώρο του θεάματος και της τηλεόρασης, όπως ο Γιάννης Σπαλιάρας, αποκάλυψαν οι «κοριοί» της Αστυνομίας για τη δράση του κυκλώματος, το οποίο σκηνοθετούσε κλοπές υπερπολυτελών αυτοκινήτων.

Μεγάλα ονόματα της αθηναϊκής πίστας, δημοσιογράφοι και γνωστά πρόσωπα της τηλεόρασης έπεσαν θύματα της σπείρας και αγόραζαν πανάκριβα αυτοκίνητα, τα οποία είχαν κλαπεί εικονικά.

Η μεθοδολογία των μελών της συμμορίας ήταν να κλείνουν «συμφωνία» κλοπής με τον ιδιοκτήτη του πολυτελούς αυτοκινήτου. Στη συνέχεια έκλεβαν το αυτοκίνητο, το «έλυναν» σε συνεργείο και άφηναν μόνο βασικά μέρη. Αργότερα παρατούσαν το σκελετό του αυτοκινήτου μαζί με όσα χρειάζονταν για να αποδειχθεί η ταυτότητα του ιδιοκτήτη, ο οποίος εισέπραττε την αποζημίωση της ασφαλιστικής εταιρείας.

Μόλις ολοκληρωνόταν η εικονική κλοπή, η σπείρα συναρμολογούσε και πάλι τα πανάκριβα αυτοκίνητα και τα προωθούσε στην αγορά. Ως «εγκέφαλος» του κυκλώματος προφυλακίστηκε ο ιδιοκτήτης της μάντρας με τα πολυτελή αυτοκίνητα, γνωστός ως «Τάκης. Στην ίδια υπόθεση κατηγορούνται η σύζυγος του ιδιοκτήτη της μάντρας, ένας ιδιοκτήτης του συνεργείου-διαλυτηρίου με το όνομα «Πασσάς», ένας Βούλγαρος μηχανικός, ο Πακιστανός βοηθός του, ακόμα ένας συνεργάτης και ένας γνωστός γυναικολόγος και υποψήφιος βουλευτής µε τη Ν∆.

Δουλειές για 100 χιλιάρικα

Σε μία από τις συνομιλίες οι αστυνομικοί «ακούνε» τους συνεργάτες του «Τάκη» να αναφέρονται στα παράπονα του Γιάννη Σπαλιάρα, ο οποίος αγόρασε προβληματικό αυτοκίνητο από τη μάντρα.

Πασσάς: Από τέσσερα χιλιάρικα µας έταξε, θα το λύσουμε και θα το δέσουμε (σ.σ.: το Dodge Viper). Δεν το δέσαμε, αλλά δεν το δέσαμε γιατί δεν ήθελε αυτός. Όχι τέτοιο. Η συμφωνία ήταν να το λύσουμε και να το δέσουμε και να πάρουμε τέσσερα χιλιάρικα. Το αμάξι δεν ήρθε ποτέ να το δέσουμε, το πήγανε σε άλλο συνεργείο και το έχουνε παρατήσει εκεί.

Συνεργάτης: Μοίραζε τα τεσσάρια έτσι αυτός, ε; (σ.σ.: ο Τάκης)

Πασσάς
: Ναι, αφού θα πάρει 100.000 από αυτό το αμάξι ρε. ∆εν υπάρχει τέτοιο αμάξι στην Ελλάδα [...] Ε ναι, ρε, αυτό είναι, το Viper είναι. Εδώ πιάσανε και λύσανε το Bentley οι µαλ..., το λύσανε, το κάνανε κουρκούτι.

Συνεργάτης
: Παρόλο που τους πιάσανε;

Πασσάς: Τους σταμάτησε η Αστυνομία όταν ήτανε λυμένο.

Συνεργάτης
: Πω πω, που…

Πασσάς
: Που… δεν λες τίποτα. Και ήταν και ο Τάκης μαζί του. Ο Τάκης το τράβαγε.

Συνεργάτης
: Ε, αυτά θα πεις στον Άκη για να καταλάβει ότι είναι απατεωνάκος.

Πασσάς
: ∆εν την κάνει πρώτη φορά αυτή τη δουλειά, την έκανε και µε το Πόρσε του Σπαλιάρα.

Συνεργάτης
: Το ήξερε ο Γιάννης, όχι, ε;

Πασσάς
: Ο Γιάννης; ∆εν ήταν στο όνομα του Γιάννη. Στο όνομα αλλουνού ήτανε, ενός Κάβουρα από το Πέραμα. Αυτός πήρε 10.000 για τη
δουλειά αυτή.

Συνεργάτης
: Ναι, ε;

Πασσάς
: Ναι, τι νομίζεις ότι ο Τάκης κάνει δουλειές για κάτω από 100 χιλιάρικα; ∆εν κάνει δουλειές. Αφού είναι µε αναστολή έξω, άμα τον
αρπάξουν πάει μέσα.

Θύμα και η Πηγή Δεβετζή

Θύμα της σπείρας που έκλεβε καταλύτες από αυτοκίνητα στα νότια προάστια έπεσε και μία από τις σπουδαιότερες αθλήτριες στην ιστορία του τριπλούν, η Πηγή Δεβετζή. Οι τέσσερις άνδρες που συνελήφθησαν από τα στελέχη της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Νοτιοανατολικής Αττικής χρησιμοποιούσαν ένα αυτοκίνητο και υποδύονταν τους πλανόδιους συλλέκτες μετάλλων. Πήγαιναν πάντα ξημερώματα στα νότια προάστια από το Ζεφύρι. Αφού εντόπιζαν κάποιο πολυτελές αυτοκίνητο, το άτομο που αναλάμβανε την κλοπή έκοβε, μέσα σε δύο λεπτά, τον καταλύτη με έναν κόφτη, ο οποίος είχε λαμπάκι ώστε να μπορεί να δει στο σκοτάδι. Τον κόφτη τον έκρυβαν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Για τον κάθε καταλύτη που έκλεβαν έπαιρναν κατά μέσον όρο 350 ευρώ. Έβλεπαν από εφαρμογή τις τιμές των μετάλλων, όπως το παλλάδιο, η πλατίνα και το ρόδιο που περιέχονται στους καταλύτες, για να πουλάνε όταν οι τιμές ήταν ανεβασμένες. Από την έρευνα προέκυψε ότι εμπλέκονται σε 45 κλοπές καταλυτών. Οι περισσότεροι έχουν συλληφθεί στο παρελθόν για παρόμοιες κλοπές.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time