Ο Νίκος Πολυδερόπουλος αυτό το καλοκαίρι περιοδεύει στην Ελλάδα µε τον ξεκαρδιστικό µονόλογο «Ανδρική νοηµοσύνη - Οξύµωρο;» του Robert Dubac, σε διασκευή-σκηνοθεσία Αναστασίας Παπαστάθη. «Υποδύοµαι τον Μάνο και µεταµορφώνοµαι σε πέντε ξεκαρδιστικούς άντρες, αναζητώντας να βρω τι θέλει µια γυναίκα. Είναι µια διαδικασία µε πολύ γέλιο, κλάµα, συναίσθηµα.

Στην ιστορία αυτή, µε συγκινεί η αγωνία του άντρα αυτού και ότι δεν τα παρατάει. Θέλει πίσω τη γυναίκα που αγαπάει και προσπαθεί να τα καταφέρει µε χίλιους τρόπους», αναφέρει σήµερα στο «S». Ο Νίκος, αν και πέρασε δύσκολα σχολικά χρόνια λόγω της δυσλεξίας που είχε, σήµερα είναι κατασταλαγµένος, γνωρίζοντας ακριβώς τι θέλει. «Εχω κατασταλάξει στις απόψεις µου. Μικρός δεν διάβαζα, γιατί είχα δυσλεξία και δεν µπορούσε το περιβάλλον µου να το κατανοήσει. Οπότε αναγκάστηκα να είµαι ανορθόγραφος. Και δεν είχαν τον τρόπο να µε βοηθήσουν να κατανοήσω τα µαθήµατα. Αυτό µε αδικούσε µε έναν τρόπο. Μου έλεγαν ότι ήµουν ο χειρότερος µαθητής της τάξης. ∆υστυχώς, αυτό µου άφησε ένα µεγάλο κενό από γνώσεις, αλλά νιώθω ευγνώµων επειδή σήµερα καταφέρνω να είµαι στο Ανοιχτό Πανεπιστήµιο Πάτρας και να λαµβάνω τις γνώσεις που θέλω εγώ να λάβω. Σπουδάζω στο τµήµα του Ελληνικού Πολιτισµού, που αρέσει σε εµένα, χωρίς να µου το επιβάλλει κάποιος. Αυτό το αποφάσισα στα 28-30 µου, όταν άρχισα να διαβάζω Ηράκλειτο, Σωκράτη, αρχαίο δράµα».

Οσο για το µήνυµα που στέλνει σήµερα σε έναν δάσκαλο που έχει µαθητή µε δυσλεξία, είναι πολύ συγκεκριµένο. «Τα παιδιά µε δυσλεξία έχουν ένα προτέρηµα, όχι ελάττωµα. Η δυσλεξία είναι το προτέρηµα της διαφορετικότητας. Και κάθε τέτοιο παιδί ζητάει να το βοηθήσουν να βρει τον δικό του, διαφορετικό δρόµο. Οχι να του επιδεικνύει ο δάσκαλος αυστηρότητα για να οµαδοποιηθεί µε άλλα παιδιά, αν δεν µπορεί. ∆εν µπορώ να κάτσω σε ένα θρανίο και να οµαδοποιηθώ µε τα άλλα παιδιά. Φταίω που είµαι διαφορετικός; Θα µε δικάσετε επειδή δεν µπορώ να ενταχθώ στο σύστηµα; Και είναι και απαράδεκτοι οι χαρακτηρισµοί που µου έδιναν τότε. “Είσαι αγράµµατος, δεν θα κάνεις τίποτα στη ζωή σου, µη χαζεύεις τα πουλάκια έξω από το παράθυρο, γιατί θα πας χαµένος”. Κι όµως εγώ δεν πήγα χαµένος. Ο καθηγητής που µου τα έλεγε αυτά όµως µάλλον πήγε χαµένος. Γιατί αυτά τα πουλάκια εµένα ήταν τα όνειρά µου. Και αν δεν έχεις όνειρα, δεν είσαι τίποτα. Σε ένα παιδί µε δυσλεξία θα του έλεγα να πιστέψει στον εαυτό του και στα όνειρά του και να µη χάσει τις δυνάµεις του από λόγια άλλων».

Συμπεριφορές

Ο γνωστός ηθοποιός στην αρχή της καριέρας του βρέθηκε αντιµέτωπος µε κάποιες αρκετά άσχηµες συµπεριφορές, που όµως δεν τον επηρέασαν αρνητικά. «Συνάντησα αρκετές δυσκολίες, αλλά τις πάλεψα και τις έδιωξα. Κάποιες φορές δυστυχώς αποµυθοποίησα κάποιους. Γιατί νόµιζα πως κάποια µεγάλα ονόµατα είναι σπουδαίοι άνθρωποι. Στην αρχή ενθουσιαζόµουν όταν άκουγα πως θα δουλέψω µε αυτούς, αλλά, όταν τους γνώριζα από κοντά, άλλαζα γνώµη. Κάποιοι δεν µε άφηναν να στεριώσω στο σανίδι. Και τους έλεγα: “Γιατί µε πήρατε να παίξω εδώ, αφού δεν λέω τίποτα; Και πόσο να παίξετε εσείς, που φτάσατε 60 ετών; ∆εν θα αφήσετε να παίξουµε κι εµείς, οι νέοι;”. Μέχρι που ένας συνάδελφος µε έδιωξε από τη σκηνή, για να µιλήσει εκείνος. Αλλά εγώ δεν έφυγα ποτέ, του είπα: “Φύγε εσύ”. Σε αυτά είµαι πολύ τσαµπουκάς, δεν αφήνω να συµβαίνουν».

Ο Νίκος αναφέρθηκε και στον ρόλο του Ορφέα, του κατά συρροήν δολοφόνου, που υποδύθηκε στο «Τατουάζ» πριν από µερικά χρόνια. «Ηταν µια δουλειά-ευκαιρία για µένα και γι’ αυτό έδωσα το 100%. Οµως αυτό δεν ήταν πολύ καλό για την ψυχολογία µου. Τον κάθε φόνο που έκανα τον ένιωθα βαθιά µέσα µου, στο πετσί µου. Αυτό µου δηµιούργησε εκείνα τα δύο χρόνια πολλές ψυχολογικές αστάθειες. Με έριχνε πάρα πολύ. Οταν για δύο χρόνια είσαι ένας δολοφόνος, µε 14 ώρες γύρισµα την ηµέρα -τις 6 ώρες σκοτώνεις, τις άλλες 6 ώρες κρύβεις πτώµατα και τις υπόλοιπες προσπαθείς να βρεις πώς θα απολογηθείς-, αυτό σε βάζει σε µια αρρωστηµένη ψυχοσύνθεση. Αρχισα να βγάζω ψυχοσωµατικά προβλήµατα, πόνο στο στοµάχι, στο έντερο και άλλα. Και ήταν όλα από αυτήν την πίεση που είχα κάθε µέρα µε τα πτώµατα. Ευτυχώς το ξεπέρασα». 

Δημοσιεύτηκε στο Secret των ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ στις 15/7