Τα µπουζούκια "ξαναζούν" ηµέρες ΠΑΣΟΚ - Τα νυχτερινά κέντρα φουλάρουν πλέον, όπως στα '90s
Τα νυχτερινά κέντρα φουλάρουν πλέον Κυριακές, αλλά και καθημερινές, όπως στα '90s - Τα σχήματα που κάνουν τη διαφορά και οι σταθερές αξίες
Mπουζούκια 1996-2000: Ηµέρες ΠΑΣΟΚ, ουσιαστικά. Έσφυζαν από κόσµο, µε τις Moët και τα περιβόητα πανέρια µε τα ιπτάµενα γαρίφαλα να καταλήγουν και να ζώνουν τους τραγουδιστές, που όχι σπάνια, λόγω ακριβώς του λουλουδοπόλεµου που µαινόταν γύρω τους, είχαν ατυχήµατα. Όχι, δεν κυκλοφορούσαν µε... τρακτερωτά παπούτσια, για να αποφεύγουν τα ολισθήµατα.
Αλλά µε πανάκριβα Giorgio Armani, Gianfranco Ferre, µε Εrmenegildo Zegna όσοι ήθελαν κάτι ακόµα πιο «τσιµπηµένο» - και ελεγκάντε. Οι πιο προχωρηµένοι, µε τη σφραγίδα του Αµερικανού ντιζάινερ, οµογενούς εκ Σπάρτης ουσιαστικά, John Varvatos.
Ωστόσο, λίγο πριν από τον 21ο αιώνα, το ’99, σκάει η «φούσκα» του Χρηµατιστηρίου και µαζί µε αυτήν καταρρέουν back to back επιχειρήσεις. Σαν ντόµινο είδαµε να εξαφανίζονται θεωρητικά «µεγαθήρια». Τα µπουζούκια αρχίζουν να αδειάζουν. Τα ρολά της νύχτας κατεβαίνουν. Τα σχήµατα µειώνονται. Ελάχιστες πίστες επιβιώνουν. Με προσφορές 2+1, µε «χοροεσπερίδες» συλλόγων να γίνονται το... κλου τους.
Και τα κασέ των τραγουδιστών; Προφανώς, µε τη σειρά τους επίσης διολισθαίνουν. Και ξεκινούν πλέον να δραστηριοποιούνται σε άλλου τύπου επιχειρήσεις (θυµάστε την πιτσαρία «Ποµοντόρο» της Άννας Βίσση στο Κολωνάκι; Τι, άραγε, απέγινε; Παραµένει στην κατοχή της;). Γιατί η επιβίωση σε καιρούς ισχνών αγελάδων δεν είναι απλή υπόθεση εργασίας.
Όμως, τα τελευταία χρόνια, ειδικά φέτος, η κατάσταση αρχίζει να θυµίζει σε όσους πια έχουµε περάσει τα 40 τον προηγούµενο αιώνα. Τα χρόνια που τα µπουζούκια ήταν στάνταρντ. Όχι µόνο για να βάλουµε «Φωτιά στα σαββατόβραδα», που τραγουδούσε η Lady (Αντζελα ∆ηµητρίου). Αλλά και για τις καθηµερινές.
Από εκεί που µιλούσαµε µόνο για Παρασκευοσάββατα, βλέπεις σχήµατα όπως του Αντώνη Ρέµου και της Ελένης Φουρέιρα στο «NOX» να απογειώνονται. Σάββατο και Κυριακή. Κι όµως, και Κυριακή. ∆εν ισχύει πια το κλισέ (στους άγραφους κανόνες της αθηναϊκής νύχτας) «Never on Sunday» - το «Ποτέ την Κυριακή» της Μελίνας Μερκούρη. Γιατί, όταν µια φορά κι έναν καιρό εφαρµοζόταν, οι σερβιτόροι χτύπαγαν µύγες. Πλέον ο κόσµος -και η πιτσιρικαρία- γεµίζει τα µαγαζιά.
Μετά τις γιορτές, µάλιστα, είναι πιθανό το συγκεκριµένο σχήµα να υιοθετήσει το τριήµερο. Τριήµερο αυτό το διάστηµα και τετραήµερο στις γιορτές φαίνεται πως θα εφαρµόσει και ο επιχειρηµατίας του «Fantasia Live», του νυχτερινού κέντρου όπου εµφανίζεται ο Νίκος Οικονοµόπουλος, για να εξυπηρετήσει τον κόσµο. Προσέλευση; Αθρόα - και κάτι παραπάνω.
Ο Γιώργος Μαζωνάκης µε τον Ηλία Ταµπακάκη τα «σπάνε» στο «Φωταέριο» και «δυναµιτίζουν» και τις Πέµπτες µας, πέρα από τα Σάββατα. Όπως και τότε, η Τρίτη, η Τετάρτη, η Πέµπτη ξαναγίνονται αγαπηµένες ηµέρες για έξοδο.
Πραγµατικός χαµός αναµένεται να γίνει και µε τον Κωνσταντίνο Αργυρό, ο οποίος ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ύστερα από επτά χρόνια και οι κρατήσεις βρίσκονται στο ζενίθ, µε αποτέλεσµα οι υπεύθυνοι του µαγαζιού να κοιτάζουν και άλλες µέρες, προκειµένου να καλύψουν την τεράστια ζήτηση του κόσµου. Και κάπως έτσι
νιώθουµε déjà vu.
Ευτυχώς, µε σταθερές αξίες, όπως τον Ρέµο, τον «Μαζώ» και τα άλλα παιδιά να είναι εδώ, µπροστά µας, µε κέφι µεγαλύτερο από ποτέ. Και ας µεγαλώσαµε. Όλοι µαζί. Το γλεντάµε στα «ανθισµένα» εκ νέου µπουζούκια,
που ζουν αναγέννηση.
Η διαφορά; Ότι τότε ήταν πολύ... aft er. Τώρα, οι ώρες προσέλευσης είναι γύρω στις 11. Και οι «βασικοί» καλλιτέχνες, τα πρώτα ονόµατα στη µαρκίζα, δεν ξεκινούν πια το πρόγραµµά τους στις 3 µετά τα µεσάνυχτα.
Όπως τότε. Οι ώρες είναι πιο προσιτές. Γιατί το lifestyle, οι απαιτήσεις υµών και ηµών έχουν αλλάξει. Και η dolce
vita αποκτά «νέο» µεν, τόσο γνώριµο δε πρόσωπο. Και µας αρέσει.
Όσο για τις γιορτές; Καλώς εχόντων των πραγµάτων, η Άννα Βίσση, που θα κάνει πρεµιέρα την ερχόµενη Παρασκευή στο «Hotel Ερµού», θα εµφανίζεται 22 και 23/12, οι «Λε-Πα» και Κοκκίνου 20, 23, 24 και 25/12. Τα υπόλοιπα X-mas, προσεχώς.
*Δημοσιεύτηκε στο «Secret» της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Αλλά µε πανάκριβα Giorgio Armani, Gianfranco Ferre, µε Εrmenegildo Zegna όσοι ήθελαν κάτι ακόµα πιο «τσιµπηµένο» - και ελεγκάντε. Οι πιο προχωρηµένοι, µε τη σφραγίδα του Αµερικανού ντιζάινερ, οµογενούς εκ Σπάρτης ουσιαστικά, John Varvatos.
Ωστόσο, λίγο πριν από τον 21ο αιώνα, το ’99, σκάει η «φούσκα» του Χρηµατιστηρίου και µαζί µε αυτήν καταρρέουν back to back επιχειρήσεις. Σαν ντόµινο είδαµε να εξαφανίζονται θεωρητικά «µεγαθήρια». Τα µπουζούκια αρχίζουν να αδειάζουν. Τα ρολά της νύχτας κατεβαίνουν. Τα σχήµατα µειώνονται. Ελάχιστες πίστες επιβιώνουν. Με προσφορές 2+1, µε «χοροεσπερίδες» συλλόγων να γίνονται το... κλου τους.
Και τα κασέ των τραγουδιστών; Προφανώς, µε τη σειρά τους επίσης διολισθαίνουν. Και ξεκινούν πλέον να δραστηριοποιούνται σε άλλου τύπου επιχειρήσεις (θυµάστε την πιτσαρία «Ποµοντόρο» της Άννας Βίσση στο Κολωνάκι; Τι, άραγε, απέγινε; Παραµένει στην κατοχή της;). Γιατί η επιβίωση σε καιρούς ισχνών αγελάδων δεν είναι απλή υπόθεση εργασίας.
Όμως, τα τελευταία χρόνια, ειδικά φέτος, η κατάσταση αρχίζει να θυµίζει σε όσους πια έχουµε περάσει τα 40 τον προηγούµενο αιώνα. Τα χρόνια που τα µπουζούκια ήταν στάνταρντ. Όχι µόνο για να βάλουµε «Φωτιά στα σαββατόβραδα», που τραγουδούσε η Lady (Αντζελα ∆ηµητρίου). Αλλά και για τις καθηµερινές.
Από εκεί που µιλούσαµε µόνο για Παρασκευοσάββατα, βλέπεις σχήµατα όπως του Αντώνη Ρέµου και της Ελένης Φουρέιρα στο «NOX» να απογειώνονται. Σάββατο και Κυριακή. Κι όµως, και Κυριακή. ∆εν ισχύει πια το κλισέ (στους άγραφους κανόνες της αθηναϊκής νύχτας) «Never on Sunday» - το «Ποτέ την Κυριακή» της Μελίνας Μερκούρη. Γιατί, όταν µια φορά κι έναν καιρό εφαρµοζόταν, οι σερβιτόροι χτύπαγαν µύγες. Πλέον ο κόσµος -και η πιτσιρικαρία- γεµίζει τα µαγαζιά.
Μετά τις γιορτές, µάλιστα, είναι πιθανό το συγκεκριµένο σχήµα να υιοθετήσει το τριήµερο. Τριήµερο αυτό το διάστηµα και τετραήµερο στις γιορτές φαίνεται πως θα εφαρµόσει και ο επιχειρηµατίας του «Fantasia Live», του νυχτερινού κέντρου όπου εµφανίζεται ο Νίκος Οικονοµόπουλος, για να εξυπηρετήσει τον κόσµο. Προσέλευση; Αθρόα - και κάτι παραπάνω.
ΤΙΣ ΤΕΤΑΡΤΕΣ
Από την άλλη, είναι εντυπωσιακό ότι ο αγαπηµένος «Λε-Πα», κατά κόσµον Λευτέρης Πανταζής, και η Έλλη Κοκκίνου τις Τετάρτες στο «Βarbarella Athens» αποθεώνονται - φυσικά εµφανίζονται και ξεσηκώνουν κόσµο και τα Σάββατα. Ο Γιώργος Τσαλίκης µε τον Χρήστο Μενιδιάτη εµφανίζονται Τρίτη και Παρασκευή στο «Ω Stage». Και, ναι, σαρώνουν.Ο Γιώργος Μαζωνάκης µε τον Ηλία Ταµπακάκη τα «σπάνε» στο «Φωταέριο» και «δυναµιτίζουν» και τις Πέµπτες µας, πέρα από τα Σάββατα. Όπως και τότε, η Τρίτη, η Τετάρτη, η Πέµπτη ξαναγίνονται αγαπηµένες ηµέρες για έξοδο.
Πραγµατικός χαµός αναµένεται να γίνει και µε τον Κωνσταντίνο Αργυρό, ο οποίος ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ύστερα από επτά χρόνια και οι κρατήσεις βρίσκονται στο ζενίθ, µε αποτέλεσµα οι υπεύθυνοι του µαγαζιού να κοιτάζουν και άλλες µέρες, προκειµένου να καλύψουν την τεράστια ζήτηση του κόσµου. Και κάπως έτσι
νιώθουµε déjà vu.
Ευτυχώς, µε σταθερές αξίες, όπως τον Ρέµο, τον «Μαζώ» και τα άλλα παιδιά να είναι εδώ, µπροστά µας, µε κέφι µεγαλύτερο από ποτέ. Και ας µεγαλώσαµε. Όλοι µαζί. Το γλεντάµε στα «ανθισµένα» εκ νέου µπουζούκια,
που ζουν αναγέννηση.
Η διαφορά; Ότι τότε ήταν πολύ... aft er. Τώρα, οι ώρες προσέλευσης είναι γύρω στις 11. Και οι «βασικοί» καλλιτέχνες, τα πρώτα ονόµατα στη µαρκίζα, δεν ξεκινούν πια το πρόγραµµά τους στις 3 µετά τα µεσάνυχτα.
Όπως τότε. Οι ώρες είναι πιο προσιτές. Γιατί το lifestyle, οι απαιτήσεις υµών και ηµών έχουν αλλάξει. Και η dolce
vita αποκτά «νέο» µεν, τόσο γνώριµο δε πρόσωπο. Και µας αρέσει.
Όσο για τις γιορτές; Καλώς εχόντων των πραγµάτων, η Άννα Βίσση, που θα κάνει πρεµιέρα την ερχόµενη Παρασκευή στο «Hotel Ερµού», θα εµφανίζεται 22 και 23/12, οι «Λε-Πα» και Κοκκίνου 20, 23, 24 και 25/12. Τα υπόλοιπα X-mas, προσεχώς.
*Δημοσιεύτηκε στο «Secret» της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ