Κατά κοινή παραδοχή ο εκδότης της «Καθημερινής», Θέμης Αλαφούζος, ανήκει στην κατηγορία των «νοικοκύρηδων» του κλάδου. Επί χρόνια προσπαθεί με μεθοδικότητα και με σοβαρές κινήσεις να διατηρήσει στην κορυφή της πυραμίδας τη ναυαρχίδα του Φαλήρου, εστιάζοντας κυρίως στην ποιότητα του φύλλου.

Η αλήθεια είναι ότι εν πολλοίς τα έχει καταφέρει, αφού η «Καθημερινή» καταγράφει μια σταθερότητα όσον αφορά τόσο την ποιότητα όσο και τις κυκλοφορίες. Ωστόσο, η κρίση που μαστίζει συνολικά τον κλάδο δεν θα μπορούσε παρά να επηρεάσει και την ιστορική εφημερίδα, που ακολουθεί τη γενικότερη πτώση στις κυκλοφορίες.

Μπροστά σε αυτήν τη δύσκολη πραγματικότητα, ο Θέμης Αλαφούζος έχει αρχίσει να αναπροσαρμόζει την εκδοτική του στρατηγική, μελετώντας διάφορα σενάρια. Ενα από αυτά συνδέεται και με τη συνέχιση της κυκλοφορίας του ημερήσιου φύλλου. Επ’ αυτού γίνονται διάφορες συζητήσεις, που στο σύνολό τους έχουν ως στόχο τον περιορισμό του κόστους για την εκδοτική επιχείρηση.

Αν και είναι πρώιμη οποιαδήποτε συζήτηση επί του θέματος, ο εκδότης της «Καθημερινής» δεν αποκλείει κανένα ενδεχόμενο. Απεναντίας, θεωρεί ότι σε άμεσο χρόνο θα πρέπει να ληφθούν ρεαλιστικές αποφάσεις συνολικά στον χώρο του Τύπου. Πάντως, ένας από τους βασικούς λόγους που προβληματίζουν τον πολύπειρο Θέμη Αλαφούζο σε σχέση με το ημερήσιο φύλλο έχει να κάνει με τη ραγδαία ανάπτυξη και δυναμική που καταγράφει και στη χώρα μας το Διαδίκτυο. Ο εκδότης της «Καθημερινής» προφανώς θεωρεί ότι τα επόμενα χρόνια αυτή η δυναμική θα απομειώσει ακόμα περισσότερο τα ημερήσια φύλλα.

Στο πλαίσιο αυτό είναι λογικό να σχεδιάζει την επόμενη μέρα, επιδιώκοντας να έχει δεσπόζουσα θέση στο νέο περιβάλλον των media. Ηδη, άλλωστε, η «Καθημερινή» έχει αρχίσει να επενδύει σε πρόσωπα που διαθέτουν εμπειρία στις νέες τεχνολογίες.  

Δημοσιεύτηκε στο Secret των Παραπολιτικών στις 29 Ιουνίου 2019