Η ΟΝ Time Σαββατοκύριακο σας προσφέρει κάθε εβδομάδα αριστουργήματα των κορυφαίων συγγραφέων της κλασικής λογοτεχνίας σε πολυτελή έκδοση!

ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Φίοντορ Ντοστογιέφσκι
Εμίλ Ζολά
Ονορέ ντε Μπαλζάκ
Λέων Τολστόι
Χάινριχ Χάινε
& πολλοί ακόμα

Εκτάκτως την Μεγάλη Παρασεκυή 14.04 με την ΟΝ Time Σαββατοκύριακο, Ονορέ ντε Μπαλζάκ, "Ο Σαραζίν + Φατσίνο Κάνε”

ΟΝΟΡΕ ΝΤΕ ΜΠΑΛΖΑΚ
Ο ΣΑΡΑΖΙΝ

Ο ξεχωριστός διηγηµατογράφος, µυθιστοριογράφος, δηµοσιογράφος, σχολιαστής, αρθρογράφος και θεατρικός συγγραφέας Ονορέ ντε Μπαλζάκ δεν ήταν ούτε «ντε», δεν κατείχε δηλαδή τίτλο ευγενείας της εποχής, αλλά ούτε και «Μπαλζάκ». Μόνο Ονορέ υπήρξε µε το απλό, αστικό επώνυµο Μπαλσά. Αν δεν υπήρχε το πραγµατικό του όνοµα, θα ήταν ανύπαρκτος. Αλλά ήταν ένας… αυτοδηµιούργητος ήρωας µε ψευδώνυµο –το οποίο επινόησε µόνος του, έτσι, επειδή πίστευε ότι «κάτι» του πρόσφερε–, ο Μπαλσά, που γεννήθηκε στην πόλη Τουρ, µε καταγωγή από αστική οικογένεια της εποχής. Έχοντας, ωστόσο, στο συγγραφικό ενεργητικό του µια Πραγµατεία περί των νεότερων διεγερτικών και µε κεντρικό ήρωα στο πραγµατικά «επαναστατικό» του διήγηµα…

Ο Σαραζίν έναν «καστράτο», έναν ευνουχισµένο δηλαδή από τα παιδικά του χρόνια άνδρα, µια φύση τουλάχιστον διεµφυλική, σε µια οπωσδήποτε ριζοσπαστική κίνηση για την αριστοκρατική, ας πούµε, κοινωνία της εποχής και τα ήθη της που… διευκόλυναν τον «διαφορετικό έρωτα» αλλά τον έκρυβαν, επέδειξε τόλµη και ανεξαρτησία, ίσως και… επιπολαιότητα. Χαµένος όµως δεν βγήκε. Ίσως γιατί οι σύντοµες ερωτικές του ιστορίες µε τολµηρές γυναίκες και πολλές ήταν αλλά και ιδιαίτερα γνωστές γίνονταν.

Η νουβέλα Ο Σαραζίν, ένα από τα πιο πυκνά σε εικόνες και νοήματα μυθοπλαστικά κείμενα του Μπαλζάκ, αποτελεί διακριτή στιγμή στο έργο του και σηματοδοτεί το πέρασμα από την πρώιμη στην πλέον ώριμη περίοδό του. Υποτιμημένη από την κριτική για περισσότερο από έναν αιώνα –μια και δεν αποτελούσε «τυπικό» μπαλζακικό αφήγημα και η κεντρική ιστορία του, ο τραγικός έρωτας ενός ταλαντούχου γλύπτη για έναν καστράτο (ευνουχισμένο κατά την παιδική του ηλικία) στην Ιταλία του 18ου αιώνα, μάλλον προκαλούσε αμηχανία–, αναδείχτηκε σε ένα από τα πιο σχολιασμένα κείμενα του συγγραφέα στο δεύτερο μισό του προηγούμενου αιώνα. Σήμερα, οι κριτικοί ομονοούν ότι συγκαταλέγεται στα πλέον μοντέρνα έργα του, τόσο στη δομή όσο και στον πλούτο των θεματικών που αναπτύσσει, και συνεχίζει να προκαλεί νέες ερμηνείες, προερχόμενες από τους χώρους της λογοτεχνικής θεωρίας, των έμφυλων σπουδών (που ούτε κατά διάνοια υπήρχαν τα χρόνια του Μπαλζάκ, στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα) και της ανάλυσης των τεχνών.

Φατσίνο Κάνε ( Διήγημα – 1836)

Ένας τυφλός οργανοπαίκτης ανοίγει την καρδιά του στον νεαρό ονειροπόλο και του αφηγείται τη ζωή και τις περιπέτειές του. Κι εκείνος, σαν τον πατέρα τιμωρό, πληρώνει το τίμημα των πράξεών του, πληρώνει τις νεανικές απερισκεψίες και τα πάθη του έρωτα· μέχρι το τέλος της ζωής του ζει μ’ ένα απραγματοποίητο όνειρο, με το όνειρο της επιστροφής στη Βενετία, με την ελπίδα να ξαναβρεί τα πλούτη του και τη ζωή που στερήθηκε τόσα χρόνια. Για κάποιους υπάρχει ακόμα κάποια ελπίδα, για κάποιους άλλους όμως είναι πολύ αργά...