Η επιστροφή του ειδικού φόρου τηλεόρασης τείνει να μετατραπεί σε εφιάλτη. Η σχετική τροπολογία, που ανέβαλλε την εφαρμογή του, δεν κατατέθηκε από την κυβέρνηση, γεγονός που δημιουργεί πλήθος ζητημάτων για διαφημιστικές εταιρείες, διαφημιζόμενους και τηλεοπτικούς σταθμούς.

Πλέον, κάθε διαφήμιση που μεταδίδεται από την 1η Ιανουαρίου θα επιβαρύνεται με φόρο 20%, ο οποίος θα πρέπει να αποδίδεται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς στις αρμόδιες ΔΟΥ μέχρι την εικοστή ημέρα κάθε μήνα για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου, δηλαδή, στη συγκεκριμένη περίπτωση, έως και τις 20 Φεβρουαρίου. Ο νόμος ορίζει πως ο φόρος βαρύνει άμεσα τη διαφημιζόμενη επιχείρηση ή τον διαφημιστή που μεσολαβεί και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του. Εφόσον το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιστή που μεσολαβεί, αντίγραφό του με τη σφραγίδα και την υπογραφή του εκδότη αποστέλλεται στον διαφημιζόμενο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έκδοση του τιμολογίου. Στα πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης πρέπει να αναγράφονται και οι αριθμοί των σχετικών τιμολογίων.

ΔΕΝ ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ. Ο εν λόγω φόρος είχε αναβληθεί από το 2010 έως και την 1η Ιανουαρίου 2015, καθώς «οι λόγοι που επέβαλλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος της συγκεκριμένης διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει», όπως σημείωνε η κυβέρνηση. Μάλιστα, υπήρχε η εκτίμηση πως «δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο, σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας».

Ετσι, οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι πλέον υποχρεωμένοι, τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές, να κάνουν τιμολογήσεις με το νέο καθεστώς και έτσι να χαθεί το όφελος που θα υπάρξει από την 1η Ιουλίου 2015 λόγω της εξαφάνισης των μεσαζόντων (media shops) από την τοποθέτηση της διαφήμισης στα ΜΜΕ. Η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις κάλπες θα κληθεί αμέσως να απαντήσει αν θα διατηρήσει τον φόρο ή θα τον καταργήσει, όπως προστάζει η κοινή λογική. Σε διαφορετική περίπτωση και με βάση το κλίμα που διαμορφώνεται στην πολιτική σκηνή, όλα είναι πιθανά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι εργαζόμενοι του ΣΚΑΪ φοβούνται περικοπές Για τρεις λόγους

Αστέρας του ΣΚΑΪ χτίζει ξενοδοχείο δίπλα σε αρχαιολογικό χώρο

Τέσσερις μεγάλες προσφορές αυτό το Σάββατο με την ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Αυστηρές οδηγίες στις δημοσκοπικές εταιρείες

Εταιρεία πτώχευσε λόγω αμοιβής - μαμούθ σε τηλεοπτικό ζευγάρι