Αλυσιδωτές εξελίξεις στο τηλεοπτικό τοπίο προκαλεί η ισχύς της νομοθεσίας για την πρόσθετη φορολογία στα τηλεοπτικά κανάλια, η οποία αφαιρεί το 20% των εσόδων από τη διαφημιστική πίτα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2007 και μετά η διαφήμιση στην τηλεόραση διαγράφει φθίνουσα πορεία, με τα γνωστά αποτελέσματα των λιγότερων εγχώριων παραγωγών και των πολλών απολύσεων. Στο πλαίσιο του δημοσιονομικού ελλείμματος, το 2010 η τότε κυβέρνηση δημιούργησε τον «ειδικό φόρο τηλεόρασης», σύμφωνα με τον οποίο πρέπει να καταβάλλεται από τα τηλεοπτικά κανάλια το 20% επί της αξίας της διαφήμισης. 

Εκτός από τον ΦΠΑ και το αγγελιόσημο, οι τηλεοπτικοί σταθμοί πρέπει να καταβάλλουν και αυτό τον ειδικό φόρο, κάτι που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους προϋπολογισμούς τους. Ετσι, από το 2010 έως και το 2014, δεδομένων των όσων συμβαίνουν στην τηλεοπτική αγορά, με σχετικές διατάξεις μετατέθηκε η επιβολή του, αλλά το 2014 αποφασίστηκε η εφαρμογή του από το 2015, με σκοπό μάλιστα την καταβολή του φόρου κάθε τέλος του μήνα. Με τελευταία απόφαση, η μηνιαία καταβολή μετατράπηκε σε ετήσια, με ημερομηνία πρώτης καταβολής τον Ιανουάριο του 2016.

Η απόφαση αυτή προβλέπει ότι, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου στην οποία σημειώνονται τεράστια οικονομικά προβλήματα στο τηλεοπτικό τοπίο, τα κανάλια θα πρέπει να αφαιρούν και να καταβάλλουν ένα επιπλέον ποσοστό 20% από τα διαφημιστικά έσοδά τους, γεγονός που μοιραία προκαλεί πολλαπλούς κινδύνους και ανησυχία. Οπως γίνεται αντιληπτό, η εξέλιξη αυτή ναρκοθετεί πολλές από τις καινούργιες παραγωγές, ενώ είναι πολύ πιθανό να έχει ως συνέπεια νέο κύμα περικοπών και απολύσεων στον χώρο της τηλεόρασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μέτωπο στο Mega κατά Στραβελάκη

Νέα εκπομπή στο Έψιλον με τη Νανά Παλαιτσάκη

Νεκρός από τροχαίο γνωστός δημοσιογράφος

Ο Σεφερλής ξεκινάει βραδινό show στο Μega

Φεύγουν από τη Βουλή και επιστρέφουν στη δημοσιογραφία

Σοκ στη Σάμο: ’γνωστοι έδειραν δημοσιογράφο εν' ώρα εκπομπής

Μαγκαζίνο με 4 πασίγνωστες κυρίες ξεκινάει στο E TV