Τη µεγάλη αντεπίθεσή τους εναντίον της κυβέρνησης σχεδιάζουν οι καναλάρχες, τόσο για το θέµα των ποσών που καλούνται να καταβάλουν για τη χρήση των συχνοτήτων, όσο και για τον διαγωνισµό που θα γίνει, ώστε αυτές να δοθούν στους ενδιαφερόµενους που θα δώσουν τα περισσότερα.

Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθµών εθνικής εµβέλειας, µετά την άρνηση της κυβέρνησης να µπει σε οποιαδήποτε συζήτηση ή διαπραγµάτευση για το θέµα, προχώρησαν σε µια διπλή κίνηση:

Πρώτον, ανέθεσαν στην εταιρεία των Θωµά Βαρβιτσιώτη και Γιάννη Ολύµπιου την εκπόνηση επικοινωνιακής στρατηγικής, ώστε να µην περάσει στον κόσµο η εικόνα ότι η κυβέρνηση απαιτεί χρήµατα που οι προηγούµενες κυβερνήσεις είχαν «χαρίσει» στα µεγάλα κανάλια. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα κείµενο-πιλότο, που θα δηµοσιοποιηθεί στον µέγιστο δυνατό βαθµό. Ηδη το σχετικό κείµενο, υπό µορφή ερωταπαντήσεων, έχει σταλεί στους βουλευτές σε µια προσπάθεια να είναι ενήµεροι, όταν θα προωθηθεί προς συζήτηση στη Βουλή το νοµοσχέδιο για τις τηλεοπτικές συχνότητες.

∆εύτερον, οι καναλάρχες ανέθεσαν στη γνωστή εταιρεία Pricewater-houseCoopers τη σύνταξη µελέτης από την οποία να προκύπτει ότι όχι µόνο τα χρήµατα που απαιτούνται για τη χρήση των συχνοτήτων τα τελευταία χρόνια έχουν καταβληθεί, αλλά και ότι το ελληνικό ∆ηµόσιο είναι εκείνο που οφείλει χρήµατα στα µεγάλα ΜΜΕ. Η διπλή αυτή κίνηση συνοδεύεται από διαφηµιστικά τηλεοπτικά σποτ, η προβολή κάποιων από τα οποία ξεκίνησε ήδη την εβδοµάδα που πέρασε και αναµένεται να κορυφωθεί το αµέσως επόµενο διάστηµα.

Οι µεγαλοµέτοχοι των καναλιών γνωρίζουν πως η µάχη θα είναι σκληρή και είναι αποφασισµένοι να εξαντλήσουν όλα τους τα µέσα, έχοντας ως έναν από τους βασικούς στόχους τους να πειστεί η κοινωνία πως η κυβέρνηση επικαλείται λανθασµένα στοιχεία για να τους βάλει στο στόχαστρο.

Παρά τις αντιδράσεις των καναλαρχών, στην κυβέρνηση δείχνουν αποφασισµένοι να προωθήσουν το σχετικό νοµοσχέδιο. Μάλιστα, καλά ενηµερωµένες πηγές αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έκανε εκτενή συζήτηση για το θέµα των συχνοτήτων κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε µε τη Γερµανίδα καγκελάριο, Αγκελα Μέρκελ. Ως γνωστόν, το Βερολίνο, τόσο µε την προηγούµενη ελληνική κυβέρνηση όσο και µε την τωρινή, είχε θέσει ως προτεραιότητα το θέµα του «πολέµου» µε τους Ελληνες ολιγάρχες, που τυγχάνουν να είναι και οι ιδιοκτήτες ραδιοτηλεοπτικών µέσων.