Το Hollywood θέλει το «Νησί» και η Victoria Hislop το παραχωρεί υπό τον όρο τα γυρίσματα να γίνουν στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Espresso», μεγάλο στούντιο της Μέκκας του κινηματογράφου ενδιαφέρθηκε για το μπεστ σέλερ της Βρετανίδας συγγραφέως και σχεδιάζει να το κάνει σίριαλ -μετά τον Θοδωρή Παπαδουλάκη-, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε 13 επεισόδια.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που Αμερικανοί πλησιάζουν τη Victoria Hislop -το είχαν κάνει και προτού καν αρχίσουν τα γυρίσματα στην Κρήτη- για να τους παραχωρήσει τα δικαιώματα του βιβλίου της. Την πρώτη φορά η λογοτέχνις με τα φιλελληνικά αισθήματα είχε αρνηθεί, παρά την υψηλή αμοιβή, καθώς, όπως είχε δηλώσει, φοβόταν ότι το βιβλίο της στο Hollywood θα μπορούσε να καταλήξει... ταινία τρόμου.

Τώρα όμως από θέση ισχύος είπε το «ναι», εφόσον τα γυρίσματα πραγματοποιηθούν εκεί που έγιναν και της ελληνικής παραγωγής, στην όμορφη Πλάκα και τη Σπιναλόγκα, στην Κρήτη.

Αν το αγγλόφωνο σίριαλ γυριστεί επί ελληνικού εδάφους, τα οφέλη θα είναι πολλά. Και θέσεις εργασίας θα ανοίξουν και η χώρα μας θα προβληθεί -άλλη μία φορά- στο εξωτερικό. Ισως μάλιστα αποτελέσει την αρχή, ώστε κι άλλες μεγάλες παραγωγές να έρθουν στην Ελλάδα, με τους άρχοντες του τόπου να δίνουν -επιτέλους!- την άδειά τους.

Θυμίζουμε ότι οι κινηματογραφικοί παραγωγοί των ταινιών «Τροία» και «Αλέξανδρος» αλλά και της σειράς «Game of thrones» ζήτησαν να τους παραχωρηθούν μέρη στην πατρίδα μας για λήψεις και οι εκάστοτε υπουργοί και κυβερνώντες έκλειναν τις πόρτες, με αποτέλεσμα το Χόλιγουντ να αναζητεί αλλού μέρη για γυρίσματα.

Την είδηση επιβεβαίωσε με τον τρόπο του σε τηλεοπτική συνέντευξη στο Action 24 και ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης. Όπως είπε, πρώτο μέλημά τους είναι να αλλάξει το καθεστώς της φορολογίας, ώστε οι ξένες εταιρίες παραγωγής να προτιμούν την Ελλάδα για τα γυρίσματα ταινιών και σίριαλ κι όχι άλλες χώρες του εξωτερικού. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι η Μάλτα, όπου έχουν φιλοξενηθεί τεράστιες κινηματογραφικές παραγωγές, προσφέρει -σύμφωνα με πληροφορίες- επιστροφή φόρου 30% επί του συνολικού κόστους, κάτι που αποτελεί δέλεαρ για τα μεγάλα στούντιο.