Μετά τη νέα «γκέλα» στις δηµοσκοπήσεις, ένας καινούργιος νόµος για το καθεστώς λειτουργίας των εταιρειών µετρήσεων δεν θα πρέπει να αποκλείεται. Στην κυβέρνηση θεωρούν πως οι εταιρείες «έπαιξαν» ανοικτά µε το «ναι» την τελευταία εβδοµάδα, για να δώσουν την εντύπωση της µάχης στο δηµοψήφισµα.

∆εν τοποθετούνται, όµως, ακόµη πριν δουν αναλυτικά τα στοιχεία των ερευνών όλων των εταιρειών δηµοσκοπήσεων που συνεργάστηκαν µε τους τηλεοπτικούς σταθµούς. Η απόσταση µεταξύ των αποτελεσµάτων του δηµοψηφίσµατος και των εκτιµήσεων των εταιρειών προκάλεσε µεγάλη έκπληξη.

Η GPO στο Mega έδωσε ποσοστό 49,5%-53,5% στο «όχι» και 46,5%-50,5% στο «ναι». Η Metron Analysis στον ΑΝΤ1 έδωσε 50%-56% στο «όχι» και 46%-50% στο «ναι». Η MRB στο Star 49%-54% στο «όχι» και 46%-51% στο «ναι» και η MARC στον Alpha 49,5%-54,5% στο «όχι» και 45,5%-50,5% στο «ναι».

Τα πρόσωπα πίσω από τις εταιρείες είναι πλέον γνωστά. Η MARC ανήκει κατά 51% στον Θωµά Γεράκη και κατά 49% στη Σοφία Τσιλιγιάννη. Η MRB ανήκει κατά 56% στην RPC Group - The Management House A.E. και κατά 44% στο WPP Holdings Italy SRL. Στην πρώτη µετέχουν ο ∆ηµήτρης Γ. Μαύρος, µε 52,23%, ο Γιώργος ∆. Μαύρος, µε 15,70%, η Κατερίνα ∆. Μαύρου, µε 15,70%, η Αριάδνη ∆. Μαύρου, µε 3,87%, και η Labinah A/S, µε 12,50%. Στη WPP Holdings Italy SRL µετέχει µε 100% η WPP Holdings (Holland) B.V.

Ο Στράτος Φαναράς έχει το 76% της Metron Analysis, ενώ η GPO ανήκει στον Γιάννη Καλογρίτσα, γιο του Χρήστου Καλογρίτσα, παλιού εκδότη της «Πρώτης», κατά 25%, την ώρα που µε το ίδιο ποσοστό µετέχουν η Ηλέκτρα Καλογρίτσα, η Κωνσταντίνα Καλογρίτσα και η Ειρήνη Μαυρίδου.