Η κυβέρνηση προωθεί μητρώο για τα sites
<p>Στα στοιχεία της απογραφής θα προστίθενται το όνομα, το επώνυμο και η διεύθυνση του εκδότη και του διευθυντή της επιχείρησης </p>
Στο Internet τα πράγματα είναι πιο ζόρικα και... ανεξέλεγκτα. Δεδομένης της ελευθερίας της έκφρασης και του ελεύθερου copy-paste, έχουν προκύψει στο ελληνικό Διαδίκτυο εκατοντάδες sites, που ο ρυθμός ανάπτυξής τους θυμίζει αυτόν των αλυσίδων φούρνων με τα κατεψυγμένα προϊόντα. Με ελάχιστους δημοσιογράφους και με μια ανεπανάληπτη αντιγραφή κειμένων, μέσα σε ένα δευτερόλεπτο το Internet γεμίζει από πανομοιότυπα κείμενα από διάφορους δημοσιογράφους, εκδότες και άλλους, που διεκδικούν διαφήμιση από τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα.
Στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας πρόκειται να συσταθεί, όπως προβλέπει ο Νόμος 4339/2015, ένα Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.
Εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο ή ατομική επιχείρηση, θα αναφέρονται το όνομα, το επώνυμο του ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού μέσου ενημέρωσης, η διεύθυνσή του, ο αριθμός φορολογικού μητρώου του και η αρμόδια δημόσια οικονομική υπηρεσία. Εφόσον πρόκειται για νομικό πρόσωπο, η επωνυμία του, ο διακριτικός τίτλος της επιχείρησης, η έδρα της, η νομική μορφή της, ο αριθμός φορολογικού μητρώου, η αρμόδια δημόσια οικονομική υπηρεσία και το όνομα του νόμιμου εκπροσώπου της. Ακόμα, θα πρέπει να παρέχεται η αναλυτική κατάσταση μετόχων, όσον αφορά τις ανώνυμες εταιρείες, με υποχρέωση ενημέρωσης σε περίπτωση μεταβολής. Στα στοιχεία της απογραφής θα προστίθενται, τέλος, το όνομα, το επώνυμο και η διεύθυνση του εκδότη και του διευθυντή της επιχείρησης ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, καθώς και ο αριθμός των εργαζόμενων δημοσιογράφων και η μορφή της εργασιακής σχέσης τους με την εταιρεία. Οι εγγεγραμμένοι θα μπορούν να λαμβάνουν κρατική διαφήμιση από τη Γενική Γραμματεία και να έχουν πρόσβαση στα ιστορικά αρχεία οπτικοακουστικών μέσων.