Μεγάλες ανατροπές σε διαφήμιση και δημοσκοπήσεις
<p>Η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει διάλογο με τις εταιρείες ερευνών</p>
Παρεμβάσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση σε ό,τι αφορά τη διανομή της κρατικής διαφήμισης, αλλά και το καθεστώς που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών δημοσκοπήσεων.
Η διαφήμιση είναι ένας τομέας που αναμένει τη ρύθμιση των κανόνων λειτουργίας του. Τα αιτήματα των διαφημιστών όπως και των επιχειρηματιών των ΜΜΕ είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος τηλεόρασης, που σήμερα βρίσκεται στο 20%, να καταργηθεί το αγγελιόσημο και να διατηρηθούν τα media shops, που κινδυνεύουν με λουκέτο εξαιτίας των διατάξεων για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημίσεων ανάμεσα στις εταιρείες και τα ΜΜΕ.
Από την 1η Ιανουαρίου 2016 η κρατική διαφήμιση τελεί υπό τον έλεγχο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και δεν συνιστά αποκλειστικό προνόμιο των διοικήσεων και των Περιφερειών που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα. Πλέον, για να τρέξουν οι διαφημιστικές καμπάνιες, πρέπει να έχουν την έγκριση της Γραμματείας.
Η κυβέρνηση έχει επίσης ξεκινήσει διάλογο με τις εταιρείες ερευνών. Το σχετικό νομοσχέδιο έχει αρχίσει ήδη να συντάσσεται και θα περιλαμβάνει διατάξεις για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των δημοσκοπήσεων σε όλο τους το φάσμα, περιλαμβάνοντας και το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.
Επίσης, το ζήτημα της συγκρότησης του ΕΣΡ παραμένει ανοικτό, καθώς η Ν.Δ. αρνείται να δώσει τη συναίνεσή της, για να επανέλθει σε κανονική λειτουργία η Αρχή. Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο συγχώνευσης του ΕΣΡ με την ΕΕΤΤ, ακολουθώντας το πρότυπο της βρετανικής Αρχής Ofcom. Τέλος, η επαναφορά της ΕΡΤ ολοκληρώθηκε και λίαν συντόμως θα ξεκινήσει η διαδικασία των αλλαγών εν λειτουργία στον φορέα, για να μπορεί να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις.