Χαστούκι ΣτΕ σε ΣΚΑΪ για έμμεση διαφήμιση
<p>Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο επικύρωσε απόφαση του ΕΣΡ</p>
Κόλαφο για τον ΣΚΑΪ αποτελεί η απόφαση του ΣτΕ για τα διαφημιστικά ρεπορτάζ του σταθμού.
Το κανάλι του Φαλήρου στηρίζει ένα μέρος του προγράμματός του σε εκπομπές που προωθούν συγκεκριμένα προϊόντα. Μία από αυτές ήταν η εκπομπή «Μια καλύτερη ζωή», για την οποία απλώς επιβλήθηκε σύσταση από το ΕΣΡ να μην προβάλλει «συγκεκαλυμμένες διαφημίσεις, με την απειλή επιβολής αυστηρότερων κυρώσεων».
Ο ΣΚΑΪ διαφώνησε με την απόφαση και προσέφυγε στο ΣτΕ, το οποίο και διαπίστωσε πως η συγκεκριμένη εκπομπή διαφήμιζε με έμμεσο τρόπο μπαχαρικά συγκεκριμένου καταστήματος. Αν εξαιρέσει κανείς τις ενημερωτικές και τις δήθεν αθλητικές εκπομπές του σταθμού, ένα μέρος του προγράμματος στηρίζεται σε εκπομπές με χορηγό, στις οποίες όμως συχνά... παρεισφρέουν και άλλα προϊόντα. Στην περίπτωση της έμμεσης διαφήμισης, υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη για το κράτος από μη καταβολή φόρων και για τα ταμεία των δημοσιογράφων, καθώς δεν αποδίδεται το αγγελιόσημο, ενώ η πρακτική αυτή συνιστά και αθέμιτο ανταγωνισμό προς εκείνους που δεν την ακολουθούν. Επίσης, κατά το ΣτΕ, η μεθόδευση αυτή παραπλανά τον θεατή.
Για τη συγκεκριμένη εκπομπή, το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο αναφέρει πως η απόφαση του ΕΣΡ είναι νομίμως και επαρκώς τεκμηριωμένη. Αυτό γιατί το ρεπορτάζ, αν και παρουσιάστηκε με τον τίτλο «Ο μαγικός κόσμος των μπαχαρικών», εστίασε σε ένα κατάστημα, «ως αντιπροσωπευτικό του είδους», στο οποίο έγινε αναφορά μέσω συνέντευξης και παρουσίασης της ποικιλίας των προϊόντων του και της προσωπικής επαφής που έχει με τους πελάτες του.