Ο κοροναϊός βαραίνει τις τσέπες των οδηγών: Τι θα ισχύσει για τα τέλη κυκλοφορίας το 2021
Καμία αλλαγή για τα τέλη κυκλοφορίας ως το τέλος του Δεκεμβρίου του 2021 δε θα υπάρξει εν συγκρίσει με αυτά του 2020, με τον κοροναϊό να αποτελεί τον κύριο ανασταλτικό παράγοντα οποιασδήποτε θετικής αλλαγής.
Για 5ο συναπτό έτος δε διαφαίνεται η εξισορρόπηση της εξίσωσης που ταλανίζει τις 2 τελευταίες κυβερνήσεις. Η πρόθεση ελάφρυνσης των ιδιοκτητών παλιών οχημάτων μεγάλου κυβισμού για την αποτροπή μαζικής παράδοσης πινακίδων παράλληλα με την είσπραξη τελών κυκλοφορίας ύψους 1 δισ. ευρώ, φαίνεται να μην αποτελεί απτή πραγματικότητα.
Η καλπάζουσα πανδημία καθυστέρησε την προσπάθεια που ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου, κάνοντας αδύνατη την έγκαιρη διεξαγωγή αποτελεσμάτων.
Επιπλέον, γνωρίζοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων είναι πάνω από 10 έτη, είναι κατανοητό ότι το βάρος θα μεταφερόταν στα νεότερα οχήματα του 2010 και μετά, μπλοκάροντας με τον τρόπο αυτό την αγορά αυτοκινήτων.
Έτσι, λοιπόν, και τα τέλη του 2021 θα είναι ίδια με αυτά του 2020 και θα κινούνται σε δύο ταχύτητες. Στην πρώτη θα είναι η επιβολή των τελών με βάση το κυβισμό του κινητήρα όπου υπάρχουν τρείς σειρές τελών: Για τα αυτοκίνητα που είναι ταξινομημένα ως το 2000, για αυτά που έχουν ταξινομική από το 2001 έως και το 2005 και σε αυτά που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2006 έως και 31/10/2010.
Στην δεύτερη ταχύτητα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μετά τις 31/10/2010 και για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται από τους ρύπους δηλαδή τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα ανά χιλιόμετρο.
Με αυτά τα δεδομένα τα τέλη κυκλοφορίας ανά κατηγορία καθορίζονται και το 2021 όπως περιγράφουν οι ακόλουθες φωτογραφίες:
Στα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα τέλη με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο) καθορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
Προγραμματισμός συστήνεται σε όσοι αποφασίσουν να δηλώσουν ακινησία και να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας το 2021 , καθώς λόγω κοροναϊού η φυσική παρουσία στις Δ.Ο.Υ θα είναι ιδιαιτέρα δύσκολη αν δεν έχει προηγηθεί ενημέρωση. Η κατάθεση πινακίδων θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31-12-2020.
Τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να έχουν οι ενδιαφερόμενοι είναι αναλυτικά:
-Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου
-Πινακίδες
-Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, όπου να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του ΙΧ
-Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους
-Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο
-Αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση αν δεν είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης
-Υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα βεβαιώνεται ότι το όχημα δεν θα σταθμεύσει σε δημόσιο δρόμο.
Για 5ο συναπτό έτος δε διαφαίνεται η εξισορρόπηση της εξίσωσης που ταλανίζει τις 2 τελευταίες κυβερνήσεις. Η πρόθεση ελάφρυνσης των ιδιοκτητών παλιών οχημάτων μεγάλου κυβισμού για την αποτροπή μαζικής παράδοσης πινακίδων παράλληλα με την είσπραξη τελών κυκλοφορίας ύψους 1 δισ. ευρώ, φαίνεται να μην αποτελεί απτή πραγματικότητα.
Η καλπάζουσα πανδημία καθυστέρησε την προσπάθεια που ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου, κάνοντας αδύνατη την έγκαιρη διεξαγωγή αποτελεσμάτων.
Επιπλέον, γνωρίζοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων είναι πάνω από 10 έτη, είναι κατανοητό ότι το βάρος θα μεταφερόταν στα νεότερα οχήματα του 2010 και μετά, μπλοκάροντας με τον τρόπο αυτό την αγορά αυτοκινήτων.
Έτσι, λοιπόν, και τα τέλη του 2021 θα είναι ίδια με αυτά του 2020 και θα κινούνται σε δύο ταχύτητες. Στην πρώτη θα είναι η επιβολή των τελών με βάση το κυβισμό του κινητήρα όπου υπάρχουν τρείς σειρές τελών: Για τα αυτοκίνητα που είναι ταξινομημένα ως το 2000, για αυτά που έχουν ταξινομική από το 2001 έως και το 2005 και σε αυτά που έχουν ταξινομηθεί μετά το 2006 έως και 31/10/2010.
Στην δεύτερη ταχύτητα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μετά τις 31/10/2010 και για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται από τους ρύπους δηλαδή τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα ανά χιλιόμετρο.
Με αυτά τα δεδομένα τα τέλη κυκλοφορίας ανά κατηγορία καθορίζονται και το 2021 όπως περιγράφουν οι ακόλουθες φωτογραφίες:
Στα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα τέλη με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο) καθορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
Τα δικαιολογητικά που χρειάζεται να έχουν οι ενδιαφερόμενοι είναι αναλυτικά:
-Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου
-Πινακίδες
-Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, όπου να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του ΙΧ
-Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους
-Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο
-Αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση αν δεν είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης
-Υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα βεβαιώνεται ότι το όχημα δεν θα σταθμεύσει σε δημόσιο δρόμο.