Την αλλαγή στην συμπεριφορά στον Έλληνα καταναλωτή παρατηρεί έρευνα του ΙΕΛΚΑ καθώς καταγράφει τις προτιμήσεις για τα ψώνια από σούπερ μάρκετ, αφού οι Έλληνες είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν μεταξύ της φυσικής παρουσίας και της online αγοράς.

 Η έρευνα έδειξε πως ένας στους τέσσερις Έλληνες αγοράζει πλέον online τρόφιμα και γενικά είδη σούπερ μάρκετ, όταν το 2019 το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 2%.

 Παράλληλα, 4 στους 10 χρήστες διαδικτύου παραγγέλνουν online την κατηγορία food delivery, η οποία έχει ξεπεράσει συνολικά ως αγορά τα 500.000.000 ευρώ το 2020. Ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία, ενώ η άνεση και η ταχύτητα που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησης αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

 Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, την προηγούμενη χρονιά οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ ξεπέρασαν τα 100.000.000 ευρώ, δηλαδή ήταν υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις το 2019. Η συνολική αξία της online αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη, αν λάβουμε υπόψη τα συνοικιακά καταστήματα.

 Όσον αφορά την επιλογή του σημείου ηλεκτρονικής πώλησης, η πλειονότητα, σε ποσοστό 52%, προτιμά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδια αλυσίδας σούπερ μάρκετ από την οποία αγοράζει και εκτός διαδικτύου, από τα φυσικά της καταστήματα.