Το σήριαλ της Εγνατίας κρίνεται σήμερα στο ΣτΕ
-Το σήριαλ με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού συνεχίζεται. Χθες έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια από την Ελλάκτωρ να μπλοκάρει τη διαδικασία και να αποτρέψει την υποβολή προσφορών σήμερα, μετά την αρνητική απόφαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ στο αίτημά της για παράταση. Ωστόσο, όπως φαίνεται, και με την επιφύλαξη να έχουμε εξελίξεις σήμερα, η διαδικασία υποβολής προσφορών θα προχωρήσει.

-Μένει τώρα να φανεί τι θα γίνει με την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ κι αν και πότε θα ολοκληρωθεί επιτέλους ο διαγωνισμός, ο οποίος κοντεύει να καταντήσει ανέκδοτο. Σέρνεται δέκα χρόνια και μόνο η διαδικασία υποβολής προσφορών έχει διαρκέσει μια τριετία κι έχει αναβληθεί εννιά φορές. Πάντως, υπάρχουν ορισμένα σημεία στην όλη υπόθεση που δεν μπορούν να μείνουν ασχολίαστα:

1-Υπό τον φόβο των αντιδράσεων του αντίπαλου στρατοπέδου των Μπάκου – Καϋμενάκη, το επικοινωνιακό επιτελείο της Ελλάκτωρ έσπευσε την περασμένη εβδομάδα να κρεμάσει στα μανταλάκια τον συνέταιρό τους, τη Roadis, ρίχνοντας στη διεθνή εταιρεία το φταίξιμο για την μη υποβολή προσφοράς. Οι διαρροές από την πλευρά της Ελλάκτωρ ήταν σαφείς κι έλεγαν ότι η Roadis υπαναχώρησε, κοινώς τους άδειασε, και τους ενημέρωσε τελευταία στιγμή ότι λόγω πανδημίας κι των επακόλουθων οικονομικών προβλημάτων δεν θα μπορέσει να κατέβει στον διαγωνισμό. Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει ή όχι, ξέρω όμως ότι το σκηνικό δεν άρεσε καθόλου στους επιτελείς της Roadis, οι οποίοι ενοχλήθηκαν σφόδρα κι από τη διαρροή περί δήθεν οικονομικών προβλημάτων, αλλά και από το γεγονός ότι κάποιοι άφηναν υπονοούμενα στην πιάτσα για «περίεργη» απόφαση της Roadis. Από ό,τι μαθαίνω, μάλιστα, η ενόχληση ήταν τόσο μεγάλη που από την διεθνή εταιρεία επικοινώνησαν επισήμως με ελληνικά ΜΜΕ που είχαν αναπαράγει τη διαρροή της Ελλάκτωρ και τους ζήτησαν να ανασκευάσουν τα περί οικονομικών προβλημάτων κλπ.

2-Την ίδια στιγμή, βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες, την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ δεν την υπέβαλε η Ελλάκτωρ μόνη της, αλλά ως Ένωση εταιρειών με τη Roadis. Το οποίο, εφόσον ισχύει, προκαλεί πολλές απορίες. Αν έχει αποχωρήσει από το σχήμα η Roadis, όπως υποστηρίζει η Ελλάκτωρ, τότε πώς συνυπογράφει τα ασφαλιστικά για την παράταση; Κι αν δεν έχει αποχωρήσει και υποβάλει αίτημα παράτασης, τότε πώς είναι δυνατόν να την κρεμάει στα μανταλάκια ο Έλληνας συνέταιρός της για να δικαιολογήσει την εκ νέου αδυναμία του να υποβάλει προσφορά στον διαγωνισμό της χρονιάς; Και τι αναφέρει το αίτημα για ασφαλιστικά μέτρα; Είναι δυνατόν να υπογράφει η Roadis αίτημα για παράταση με αιτιολογικό την απροθυμία της να κατέβει στον διαγωνισμό; Κι αν είναι άλλο το περιεχόμενο της αίτησης ασφαλιστικών, τότε γιατί έσπευσαν οι επικοινωνιολόγοι της Ελλάκτωρ να ξεφτιλίσουν την Roadis;

3-Σε κάθε περίπτωση, οι χειρισμοί ίσως να ήταν πολύ πιο προσεκτικοί αν δεν ήταν προγραμματισμένη για αύριο 2/4 η έκτακτη γενική συνέλευση της Ελλάκτωρ με θέμα την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κι αν δεν σοβούσε η κόντρα ανάμεσα στα δύο αντίπαλα στρατόπεδα μετόχων του ιστορικού Ομίλου. Ενός Ομίλου που τα τελευταία χρόνια έχει μπει σε μια οδυνηρή περιπέτεια με άγνωστο τέλος και σε έναν φαύλο κύκλο διαρκών αντιπαραθέσεων και βρώμικου επικοινωνιακού πολέμου που δεν τιμά κανέναν. Και το μάρμαρο δυστυχώς το έχουν πληρώσει και το πληρώνουν εργαζόμενοι, προμηθευτές, υπεργολάβοι, μέτοχοι, αλλά και η κατασκευαστική αγορά στο σύνολό της και η χώρα. Γιατί τα προβλήματα της Ελλάκτωρ έχουν παγώσει έργα κρίσιμα για τη χώρα, έχουν προκληθεί μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση σημαντικών υποδομών και, όπως αποδεικνύεται και στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, δεν μπορούν να προχωρήσουν μεγάλοι διαγωνισμοί για σοβαρές υποδομές. Κι ακόμα χειρότερα, έχει δυσφημιστεί η ην Ελλάδα στο εξωτερικό.

Ζημιές μαμούθ
Την ίδια στιγμή, πραγματικά ζαλίζουν οι ζημιές που ανακοίνωσε χθες ο Όμιλος Ελλάκτωρ, οι οποίες ανήλθαν για το 2020 στα 186,7 εκατ. ευρώ! Θυμίζω ότι το 2019 οι ζημιές είχαν ξεπεράσει τα 130 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, οι δύο πλήρεις οικονομικές χρήσεις της διοίκησης Σάκη Καλλιτσάντση προσέθεσαν στον ήδη εδώ και πολλά χρόνια ζημιογόνο Όμιλο, επιπλέον ζημιές πάνω από 310 εκατ. ευρώ! Εύλογα αναρωτιέται η αγορά, αν και τα 120 εκατ. ευρώ της αύξησης, αν τελικά γίνει η αύξηση, επαρκούν για να φέρουν το μαγαζί στο δρόμο της ανάκαμψης.

– Και το μεγάλο ερώτημα είναι: Είχε την πραγματική εικόνα η Reggeborgh όταν αποφάσιζε να μπλέξει με την Ελλάκτωρ; Και πώς σκοπεύει να αλλάξει αυτή την κατάσταση; Εγώ έχω κι ένα δεύτερο ερώτημα: ήταν τυχαίο ότι επελέγη η χθεσινή ημέρα για να ανακοινωθούν οι ζημιές – ρεκόρ; Ή μήπως έπρεπε να βγει κάτι τώρα που συμβαίνουν όλα αυτά με την Εγνατία για να φανεί ποιος είναι ο ένοχος για το χάλι του μαγαζιού.

Εκνευρισμός στον ΟΠΑΠ
Στον ΟΠΑΠ, υπάρχει μεγάλος εκνευρισμός ενόψει της αδειοδότησης του ανταγωνισμού. Τόσος μάλιστα που οι καινούργιες συσκευές κινητής τηλεφωνίας πάνε και έρχονται στους ορόφους… αφού τα παλιά, σπάνε εύκολα.

Καθυστερούν αποφάσεις για την φέτα
-Σας είχα ενημερώσει για την εμπλοκή των φίλων μου της V+O στον χαρτοπόλεμο των εταιριών που εμπλέκονται στην παραγωγή φέτας. Τώρα έχουν βάλει λυτούς και δεμένους ώστε οι αρμόδιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί να καθυστερήσουν τις αποφάσεις τους ώστε οι φίλοι τους να κερδίσουν από την αναμπουμπούλα μερίδια αγοράς. Και η ξανθιά υφυπουργός απλώς παρακολουθεί από το νέο της γραφείο βέβαια

Ψάχνονται οι Καναδοί
-Οι Καναδοί που ήθελαν να πάρουν τη σχολή εκπαίδευσης των πιλότων, ακόμα να καταλάβουν πως έχασαν, και επιστρέφουν στο Πεντάγωνο ψάχνοντας νέες ευκαιρίες συνεργασίας…. Μόνο που αυτή την φορά άλλαξαν την ελληνική ομάδα υποστήριξης που είχαν