Σε θέση «μάχης» για τον προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι
Νέες κινητοποιήσεις ετοιμάζουν στο λιμάνι του Πειραιά οι ναυπηγοεπισκευαστές. Αφορμή αυτή τη φορά αποτελεί η προσπάθεια της ΟΛΠ/Cosco να βγάλει εκτός του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι τους ναυπηγοεπισκευαστές που αξιοποιούν τον συγκεκριμένα προβλήτα στις εργασίες τους.
Απώτερος στόχος της Cosco είναι να μεταφέρει στο συγκεκριμένο προβλήτα της ΔΕΗ τον παρακείμενο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων (car terminal) και να μετατρέψει τον υφιστάμενο προβλήτα του car terminal στον 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα στον Πειραιά.
Η αντίθεση του ΣΕΝΑΒΙ για τον προβλήτα
Αρχικά οι ναυπηγοεπισκευαστές έδωσαν το πράσινο φως στην ΟΛΠ/Cosco για την επέκταση του προβλήτα της ΔΕΗ με στόχο την αξιοποίησή του ως car terminal. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), δεν ανέμεναν ότι η ΟΛΠ/Cosco θα αξιώσει την ολοσχερή αποχώρηση των ναυπηγοεπισκευαστών από τον προβλήτα. Αντίθετα ανέμεναν μια από κοινού χρήση, από ναυπηγοεπισκευαστές και την Cosco, προκειμένου να αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα ο συγκεκριμένος προβλήτας.
Μετά την αλλαγή στάσης της ΟΛΠ/Cosco, οι ναυπηγοεπισκευαστές φέρεται να στυλώνουν τα πόδια τους και γι’ αυτό προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Οι κινητοποιήσεις περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, αύριο Πέμπτη 8 Απριλίου. Δεν αποκλείεται ωστόσο να προχωρήσουν ακόμη και στον αποκλεισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) παρόλο που κάτι τέτοιο θεωρείται ενδεχόμενο απομακρυσμένο.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα ο προβλήτας της ΔΕΗ στο Κερατσίνι έχει παραχωρηθεί σε ναυπηγοεπισκευαστές οι οποίοι, κατά κανόνα, επισκευάζουν πλοία και σκάφη. Την κινητοποίηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) στηρίζει το Σωματείο Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής – Πειραιώς (ΣΩΝΠΑΠ) και όχι μόνον.
Η κίνηση αυτή του ΣΕΝΑΒΙ αποτελεί ακόμη ένα βήμα κλιμάκωσης της σύγκρουσης μεταξύ ναυπηγοεπισκευταστών και ΟΛΠ/Cosco που ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και δεν λέει να κοπάσει. Οι ναυπηγοεπισκευαστές αναφέρουν ότι η Cosco στόχο έχει την εξόντωσή τους, προκειμένου η ίδια να αναλάβει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και να δημιουργήσει το δικό της one-stop-shop -όπως αναφέρεται- σε ναυτιλιακές υπηρεσίες. Αν συμβεί όμως αυτό, θα εξαφανιστούν από το Πέραμα περίπου 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και άλλες 2.000 επιχειρήσεις που στηρίζουν τη λειτουργία τους.
Συνάντηση του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ
Την Δευτέρα 29 Μαρτίου έγινε συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ με στόχο να βρεθούν κοινά σημεία επαφών, αλλά φαίνεται ότι η συνάντηση δεν οδήγησε πουθενά. Αντίθετα οι αξιώσεις απέναντι στον προβλήτα της ΔΕΗ έριξε «λάδι στην φωτιά» δημιουργώντας ισχυρές αντιδράσεις από την πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών.
Η δημιουργία του 4ου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά από την Cosco έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, εξαιτίας του ότι βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Η κινεζική εταιρεία ωστόσο θέλει εναγωνίως να διευρύνει την ικανότητα χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, με τη δημιουργία ενός 4ου προβλήτα που θα ανεβάσει την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε 10 εκατομμύρια από περίπου 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα.
Κάπου εκεί έχει σκαλώσει και το επενδυτικό σχέδιο της Cosco, η οποία ενώ έχει υποσχεθεί επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, είναι ζήτημα να έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στα τελευταία 4 1/2 χρόνια που ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά.
Απώτερος στόχος της Cosco είναι να μεταφέρει στο συγκεκριμένο προβλήτα της ΔΕΗ τον παρακείμενο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων (car terminal) και να μετατρέψει τον υφιστάμενο προβλήτα του car terminal στον 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα στον Πειραιά.
Η αντίθεση του ΣΕΝΑΒΙ για τον προβλήτα
Αρχικά οι ναυπηγοεπισκευαστές έδωσαν το πράσινο φως στην ΟΛΠ/Cosco για την επέκταση του προβλήτα της ΔΕΗ με στόχο την αξιοποίησή του ως car terminal. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), δεν ανέμεναν ότι η ΟΛΠ/Cosco θα αξιώσει την ολοσχερή αποχώρηση των ναυπηγοεπισκευαστών από τον προβλήτα. Αντίθετα ανέμεναν μια από κοινού χρήση, από ναυπηγοεπισκευαστές και την Cosco, προκειμένου να αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα ο συγκεκριμένος προβλήτας.
Μετά την αλλαγή στάσης της ΟΛΠ/Cosco, οι ναυπηγοεπισκευαστές φέρεται να στυλώνουν τα πόδια τους και γι’ αυτό προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Οι κινητοποιήσεις περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό του προβλήτα της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, αύριο Πέμπτη 8 Απριλίου. Δεν αποκλείεται ωστόσο να προχωρήσουν ακόμη και στον αποκλεισμό του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) παρόλο που κάτι τέτοιο θεωρείται ενδεχόμενο απομακρυσμένο.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα ο προβλήτας της ΔΕΗ στο Κερατσίνι έχει παραχωρηθεί σε ναυπηγοεπισκευαστές οι οποίοι, κατά κανόνα, επισκευάζουν πλοία και σκάφη. Την κινητοποίηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) στηρίζει το Σωματείο Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής – Πειραιώς (ΣΩΝΠΑΠ) και όχι μόνον.
Η κίνηση αυτή του ΣΕΝΑΒΙ αποτελεί ακόμη ένα βήμα κλιμάκωσης της σύγκρουσης μεταξύ ναυπηγοεπισκευταστών και ΟΛΠ/Cosco που ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και δεν λέει να κοπάσει. Οι ναυπηγοεπισκευαστές αναφέρουν ότι η Cosco στόχο έχει την εξόντωσή τους, προκειμένου η ίδια να αναλάβει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και να δημιουργήσει το δικό της one-stop-shop -όπως αναφέρεται- σε ναυτιλιακές υπηρεσίες. Αν συμβεί όμως αυτό, θα εξαφανιστούν από το Πέραμα περίπου 500 ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και άλλες 2.000 επιχειρήσεις που στηρίζουν τη λειτουργία τους.
Συνάντηση του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ
Την Δευτέρα 29 Μαρτίου έγινε συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ και του ΣΕΝΑΒΙ με στόχο να βρεθούν κοινά σημεία επαφών, αλλά φαίνεται ότι η συνάντηση δεν οδήγησε πουθενά. Αντίθετα οι αξιώσεις απέναντι στον προβλήτα της ΔΕΗ έριξε «λάδι στην φωτιά» δημιουργώντας ισχυρές αντιδράσεις από την πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών.
Η δημιουργία του 4ου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά από την Cosco έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, εξαιτίας του ότι βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Η κινεζική εταιρεία ωστόσο θέλει εναγωνίως να διευρύνει την ικανότητα χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, με τη δημιουργία ενός 4ου προβλήτα που θα ανεβάσει την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε 10 εκατομμύρια από περίπου 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα.
Κάπου εκεί έχει σκαλώσει και το επενδυτικό σχέδιο της Cosco, η οποία ενώ έχει υποσχεθεί επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 293 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, είναι ζήτημα να έχουν γίνει επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στα τελευταία 4 1/2 χρόνια που ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά.