Οι πωλήσεις luxury προϊόντων εκτοξεύονται ξανά καθώς οι εμβολιασμοί προοδεύουν και τα καταστήματα ξανανοίγουν, παρόλο που τα νέα lockdown σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης παρακωλύουν την ανάκαμψη και τα διεθνή ταξίδια εξακολουθούν να βρίσκονται σε πάγο.

Παρά τις απαγορεύσεις λόγω της COVID-19, ο όμιλος πολυτελείας Kering ανέφερε πωλήσεις πρώτου τριμήνου υψηλότερες από ότι πριν το πανδημικό πλήγμα, όταν η μεγαλύτερη μάρκα του Gucci απολάμβανε ισχυρή ανάκαμψη και οι αγοραστές στην Κίνα και τις ΗΠΑ αγόραζαν ελεύθερα.

Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου Kering αυξήθηκαν και η Gucci, που αντιπροσωπεύει το 80% των κερδών της Kering, σημείωσε έσοδα κατά 24,6%, ξεπερνώντας την πρόβλεψη των αναλυτών για αύξηση 19%.

Για την Kering, τα αποτελέσματα ενδέχεται να αρχίσουν να καθησυχάζουν τους επενδυτές που σκέφτονται πως τα εμπορικά της σήματα, τα οποία, -εκτός από τη Gucci- περιλαμβάνουν και τις luxury μάρκες Yves Saint Laurent, Bottega Veneta και Balenciaga, χάνουν μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές από την έναρξη της πανδημίας.

Τονίζεται πως, οι μετοχές στον όμιλο έχουν αυξηθεί μόλις 4 τοις εκατό από τον Ιανουάριο του 2020, ενώ οι μετοχές των ανταγωνιστών LVMH και Hermès έχουν αυξηθεί περίπου 50 τοις εκατό, καθώς η ζήτηση για τα είδη μόδας και δέρματος έχει επανέλθει μετά την άμβλυνση των περιορισμών.

Η μετοχή Kering σήμερα εμπορεύεται με έκπτωση περίπου 20 τοις εκατό για τους ανταγωνιστές.

Η απουσία Κινέζων τουριστών έριξε κατακόρυφα τις πωλήσεις στην ΕΕ
Ο όμιλος τονίζει πως απουσία στην Ευρώπη κινέζων τουριστών, οι οποίοι είναι συνήθως πρόθυμοι καταναλωτές της Gucci, έχει μειώσει τις πωλήσεις, όπως και η απόφαση να μειωθούν τα προϊόντα που πωλούνται μέσω πολυκαταστημάτων και ανεξάρτητων λιανοπωλητών. Χωρίς τουρίστες στο Παρίσι και το Μιλάνο, ο Όμιλος Kering προσπάθησε να προσελκύσει περισσότερους ντόπιους καταναλωτές.

«Οι μεγαλύτερες μάρκες μας είχαν ανταπόκριση σε ντόπιους πελάτες αλλά για κάποιες από αυτές αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την απουσία τουριστών», ανέφερε ο γενικός οικονομικός διευθυντής Ζαν-Μαρκ Ντουπλέ.

Όσον αφορά τη Gucci, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η εταιρεία ελπίζει πως θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί την επέτειο των 100 χρόνων της για να προσελκύσει τους θαυμαστές της με εκδηλώσεις και νέες συλλογές, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας συλλογής που παρουσιάστηκε στο διαδίκτυο την προηγούμενη βδομάδα, όπου τα σχέδια της Gucci ενώθηκαν με λογότυπα της Balenciaga και ενός ακόμη brand του Ομίλου Kering.

Η παράσταση έχει 205 εκατομμύρια προβολές στο διαδίκτυο, δήλωσε ο Επικεφαλής Οικονομικών της Kering, Ζαν-Μαρκ Ντουπλέ, σε δημοσιογράφους, επιβεβαιώνοντας την ανανέωση της μάρκας.

Ο επικεφαλής οικονομικών ανέφερε ότι ο Όμιλος Kering σχεδιάζει να επενδύσει στην ανάκαμψη της Gucci αυτό το έτος, αν και «θα παραμείνει πειθαρχημένος στο κόστος».

Τα lockdown επηρέασαν τις πωλήσεις
Για το σύνολο του ομίλου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 83% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και κατά 46% στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τους τρεις πρώτους μήνες, έως δηλαδή και τον Μάρτιο .

Στη Δυτική Ευρώπη, ωστόσο, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 34%. Ο Ντουπλέ ανέφερε ότι το χτύπημα ήταν πιο έντονο σε κάποιες χώρες, οι οποίες ήταν από αυστηρό αποκλεισμό, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα, περισσότερα από τα μισά Ευρωπαϊκά καταστήματα της Kering έκλεισαν το πρώτο τρίμηνο, και ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στις αρχές Απριλίου λόγω νέων lockdown σε Γαλλία και Ιταλία, πρόσθεσε.

Κάποιες από τις άλλες ετικέτες του εδρεύοντος στο Παρίσι ομίλου λειτούργησαν επίσης καλά, όπως η Bottega Veneta, την οποία η Kering προσπαθεί να αναζωογονήσει υπό νέο σχεδιαστή έπειτα από αρκετά χρόνια παραπαίουσας πώλησης.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε επίσης έντονα -με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να αντιστοιχούν πλέον στο 14% του συνόλου- καθώς οι πολυτελείς αγοραστές γίνονται πιο άνετοι στην αγορά αγαθών εξ αποστάσεως.