Σούπερ μάρκετ: Η όχι και τόσο ευχάριστη αποκάλυψη για τα e-shops τους
Μόλις χθες η Convert Group με την τελευταία της μελέτη παρουσίασε ότι οι πωλήσεις των e-shops των σούπερ μάρκετ έτρεξαν με ρυθμούς της τάξης του +282% το πρώτο τρίμηνο του 2021. Λίγο αργότερα, από το βήμα του 11ου Συνεδρίου self service – Food Retail Forum, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης των Metro και MyMarket και ο Γιάννης Μασούτης της ομώνυμης αλυσίδας θα αποκάλυπταν ότι πίσω από τις εξωφρενικές αυτές ταχύτητες ανόδου κρύβεται ένα άδειο ταμείο καθώς οι πωλήσεις των e-shop προς το παρόν δεν φέρνουν κέρδη. Δεν είναι τυχαίο ότι από τις Big5 της ελληνικής αγοράς η πολυεθνική LIDL δεν σχεδιάζει να εισέλθει στον χώρο του e-shop στην χώρα μας τουλάχιστον για τον τομέα των τροφίμων καθώς θεωρεί ζημιογόνα την συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Παντελιάδης: Επίτευγμα ότι σταμάτησε να παράγει σημαντικές ζημιές το e-shop
«Όλοι συζητάμε για την ανάπτυξη του e-shop» ανέφερε στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. «Εγώ όμως θα το προσεγγίσω διαφορετικά το θέμα. Προσωπικά δεν με απασχολεί τόσο η ανάπτυξη. Θα έρθει. Χρειάζονται επενδύσεις, συνέπεια και καλή δουλειά. Αυτά θα γίνουν και το e-shop θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Το κρίσιμο είναι η κερδοφορία. Κι αυτό παραμένει ζητούμενο. Με την τεράστια άνοδο που είδαμε την προηγούμενη χρονιά, καταφέραμε στο e-shop μας να παράγουμε ελάχιστη, οριακή κερδοφορία και αυτό το θεωρούμε μεγάλο επίτευγμα γιατί σταμάτησε να παράγει σημαντικές ζημιές».
Παράλληλα ο κ. Παντελιάδης σχολίασε και τον κανιβαλισμό των e-shop προς τα φυσικά καταστήματα. «Όσο μεγαλώνει το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο γενικό σύνολο των αγορών, τόσο αυτές οι αγορές θα κλέβουν τζίρο απ’ τα φυσικά καταστήματα. Και τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν με τελείως διαφορετικά περιθώρια. Οπότε θα αρχίσει να πονάει όλο και περισσότερο η ανάπτυξη αυτού του ηλεκτρονικού κομματιού εάν δεν βρούμε τρόπο να το κάνουμε κερδοφόρο. Και είναι φυσικό διότι το κόστος του delivery ξεπερνά αθροιστικά το 20%. Κι αυτό δεν είναι ελληνικό πρόβλημα αλλά παγκόσμιο. Ερευνα της McKinsey ανέφερε ότι το κόστος είναι 21%».
Μασούτης: Προσπαθούμε να πιάσουμε το μηδέν στα e-shop
Με τα λεγόμενα του κ. Παντελιάδη συμφώνησε και ο Γιάννης Μασούτης της ομώνυμης αλυσίδας. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τάση που χτίζεται, θα μείνει και θα μεγαλώσει πολύ περισσότερο. Πρέπει να επανασχεδιάσουμε» –όπως είπε και ο κ. Παντελιάδης- «κάποιες διαδικασίες με τις παραδόσεις, σχετικά με τις χρεώσεις των μεταφορικών και να μας απασχολήσει η κερδοφορία αυτού του καναλιού. Σήμερα προσπαθούμε είτε να βγάλουμε μικρές ζημιές ή να είμαστε στο μηδέν!».
Παντελιάδης: Επίτευγμα ότι σταμάτησε να παράγει σημαντικές ζημιές το e-shop
«Όλοι συζητάμε για την ανάπτυξη του e-shop» ανέφερε στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. «Εγώ όμως θα το προσεγγίσω διαφορετικά το θέμα. Προσωπικά δεν με απασχολεί τόσο η ανάπτυξη. Θα έρθει. Χρειάζονται επενδύσεις, συνέπεια και καλή δουλειά. Αυτά θα γίνουν και το e-shop θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Το κρίσιμο είναι η κερδοφορία. Κι αυτό παραμένει ζητούμενο. Με την τεράστια άνοδο που είδαμε την προηγούμενη χρονιά, καταφέραμε στο e-shop μας να παράγουμε ελάχιστη, οριακή κερδοφορία και αυτό το θεωρούμε μεγάλο επίτευγμα γιατί σταμάτησε να παράγει σημαντικές ζημιές».
Παράλληλα ο κ. Παντελιάδης σχολίασε και τον κανιβαλισμό των e-shop προς τα φυσικά καταστήματα. «Όσο μεγαλώνει το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο γενικό σύνολο των αγορών, τόσο αυτές οι αγορές θα κλέβουν τζίρο απ’ τα φυσικά καταστήματα. Και τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν με τελείως διαφορετικά περιθώρια. Οπότε θα αρχίσει να πονάει όλο και περισσότερο η ανάπτυξη αυτού του ηλεκτρονικού κομματιού εάν δεν βρούμε τρόπο να το κάνουμε κερδοφόρο. Και είναι φυσικό διότι το κόστος του delivery ξεπερνά αθροιστικά το 20%. Κι αυτό δεν είναι ελληνικό πρόβλημα αλλά παγκόσμιο. Ερευνα της McKinsey ανέφερε ότι το κόστος είναι 21%».
Μασούτης: Προσπαθούμε να πιάσουμε το μηδέν στα e-shop
Με τα λεγόμενα του κ. Παντελιάδη συμφώνησε και ο Γιάννης Μασούτης της ομώνυμης αλυσίδας. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τάση που χτίζεται, θα μείνει και θα μεγαλώσει πολύ περισσότερο. Πρέπει να επανασχεδιάσουμε» –όπως είπε και ο κ. Παντελιάδης- «κάποιες διαδικασίες με τις παραδόσεις, σχετικά με τις χρεώσεις των μεταφορικών και να μας απασχολήσει η κερδοφορία αυτού του καναλιού. Σήμερα προσπαθούμε είτε να βγάλουμε μικρές ζημιές ή να είμαστε στο μηδέν!».