Κλιμακώνεται η σύγκρουση στο λιμάνι του Πειραιά μεταξύ ναυπηγοεπισκευαστών και ΟΛΠ/Cosco.

Παρά την «επίθεση φιλίας» που εξαπέλυσε η δεύτερη πλευρά η ένταση που έχει δημιουργηθεί παραμένει, αν δεν αυξάνει, καθώς πλησιάζει το ορόσημο της μεταβίβασης του 16% των μετοχών του ΟΛΠ, κυριότητας TΑΙΠΕΔ στην πλευρά της Cosco.

H συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη 20 Απριλίου μεταξύ των ναυπηγοεπισκευαστών, δεν απέφερε καρπούς, αφού σύμφωνα με στελέχη που πρόσκεινται στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι… διαφωνούν.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο πλευρές βρήκαν σημεία επαφής μόνον στα ήσσονος σημασίας ζητήματα που τους απασχολούν, ενώ αντίθετα στα κρίσιμης σημασίας σημεία, δεν υπήρξε κοινό πεδίο συνεργασίας.

«Η Cosco συνεχίζει να μας αντιμετωπίζει ως ιθαγενείς, δίνοντας μας χάντρες και καθρεφτάκια», παραδέχεται στέλεχος του ΣΕΝΑΒΙ, κάτι που πέρασε και σε επίσημη ανακοίνωση της επιχείρησης.

Μετά τη συνάντηση αυτή, η πλευρά των ναυπηγοεπισκευαστών κλιμάκωσε την ένταση. Με αφορμή απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) σχετικά με τα τέλη εισόδου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, ο ΣΕΝΑΒΙ προχώρησε σε μια ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση για τους χειρισμούς της διαχειρίστριας εταιρείας λιμένα Πειραιά.

Επίσης ξεκίνησε μια σειρά ενημερωτικών δράσεων, αρχής γενομένης από την διαδικτυακή ενημέρωση των Βουλευτών της Α’ και Β’ Περιφέρειας Πειραιά.

Η ενημέρωση αυτή θα γίνει ενημέρωση το μεσημέρι την Μ. Δευτέρας αλλά θα ακολουθήσουν και άλλες ενημερωτικές δράσεις προς θεσμικούς και οικονομικούς παράγοντες της χώρας.

Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύγκρουση αυτή θα κλιμακώνεται καθώς θα υποχωρούν τα περιοριστικά υγειονομικά μέτρα και κυρίως καθώς θα πλησιάζουμε στο κρίσιμο ορόσημο της μεταβίβασης του 16% των μετοχών του ΟΛΠ.

To ορόσημο αυτό έχει οριστεί για τον ερχόμενο Αύγουστο και βασικός στόχος πολλών φορέων στον Πειραιά είναι η ναρκοθέτησή της μεταβίβασης .

Βεβαίως μια απαίτηση να μην προχωρήσει τον ερχόμενο Αύγουστο η μεταβίβαση του 16% για το οποίο «καίγεται» η Cosco, μοιάζει μαξιμαλιστική από την πλευρά του ΣΕΒΑΒΙ.

Εδράζεται ωστόσο σε ισχυρά επιχειρήματα που έχουν να κάνουν σε σχέση με τις υποχρεωτικές επενδύσεις της κινεζικής εταιρείας που είχε αναλάβει για την πρώτη πενταετία της παραχώρησης του λιμένα.

Οι επενδύσεις αυτές δεν προχώρησαν ούτε στο 25% εκείνων που συμφωνήθηκαν το 2016 με τη Σύμβαση Παραχώρησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Η κινεζική εταιρεία ωστόσο απέδωσε ευθύνες για την εξέλιξη αυτή στην ελληνική γραφειοκρατία.

Πάντως το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν ενέδωσε στη απαίτηση της Cosco να μεταβιβάσει το 16% του ΟΛΠ με την απειλή της προσφυγής στη διαιτησία, αφήνει πολλά ανοικτά ενδεχόμενα για το τι θα συμβεί τον ερχόμενο Αύγουστο.

Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι την περασμένη εβδομάδα, οι ναυπηγοεπισκευαστές πέτυχαν την πρώτη νίκη τους κατά της ΟΛΠ/Cosco αναφορικά με τα τέλη εισόδου που είχε επιβάλλει η παραχωρησιούχος εταιρεία στην ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Περάματος.

Αν και το διαφιλονικούμενο ποσό είναι μικρό, της τάξης των μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ετησίως, εν τούτοις αποτελεί θέμα γοήτρου και επιβεβαίωσης των θέσεων και της στάσης των δύο πλευρών στη σχέση ΟΛΠ/Cosco και ναυπηγοεπισκευαστών.