«Τα αγυάλιστα παπούτσια είναι το τέλος του πολιτισμού», κατά τη Γαλλίδα συντάκτρια μόδας Diana Vreeland.

Το λάθος νούμερο παπούτσι, ωστόσο, είναι η αρχή μιας μεγάλης ταλαιπωρίας για καταναλωτές και λιανεμπόρους, η οποία επιφέρει ετησίως απώλειες δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η παγκόσμια αγορά υπόδησης, που ξεπερνάει τα 300 δισ. ευρώ, αντιμετωπίζει ένα βασικό πρόβλημα: ποιο είναι το σωστό μέγεθος παπουτσιού;

Γιατί το λάθος νούμερο μεταφράζεται, εκτός από την απώλεια πωλήσεων, και σε δυσαρεστημένους αγοραστές, ενώ η διαδικασία επιστροφής των προϊόντων αυξάνει το κόστος για το λιανεμπόριο.

Στοίχημα να λύσει -τον μέχρι πρότινος- δυσεπίλυτο γρίφο έβαλε μια ελληνική startup, η οποία, αξιοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και τρισδιάστατης απεικόνισης, δημιουργεί το ακριβώς ψηφιακού αποτύπωμα του ποδιού και οδηγεί καταναλωτές και επιχειρήσεις το σωστό νούμερο παπούτσι με ακρίβεια χιλιοστού είτε για αγορές σε φυσικά κατάστημα είτε online.

Η Safe Size όχι μόνο κατάφερε να λύσει το πρόβλημα, που απασχολεί την παγκόσμια αγορά, αλλά πέτυχε με την καινοτομία της να κεντρίσει το ενδιαφέρον κορυφαίων brands υπόδησης, όπως οι Intersport, Decathlon, Sport 2000, Torfs, VanHaren, Skechers, SportXX, Xebio, CCC, Eobuwie, Humanic.

Προσέλκυσε δε την ψήφο εμπιστοσύνης των επενδυτών, έχοντας αντλήσει ήδη 26 εκατ. ευρώ από βαριά ονόματα της διεθνούς επενδυτικής σκηνής, όπως η Convent Capital–Ολλανδία, η 3TS Capital Partners-Αυστρία, το European Investment Fund, ενώ έχει αναπτυξιακή γραμμή χρηματοδότησης από τη SiliconValley Bank.

Κέντρο Ε&Α στην Αθήνα-Νέα καινοτομία anteportas
Η ελληνική startup, που ίδρυσε το 2013 ο Άγγελος Σταυράκης, επιταχύνει πλέον την εκτός συνόρων ανάπτυξή της, με αιχμή τις αγορές της Ασίας και της Αμερικής.

Ετοιμάζεται δε, όπως αποκαλύπτει στο powergame.gr ο κ. Άγγελος Σταυράκης, μέσα στους επόμενους 12 μήνες, για νέο γύρο χρηματοδότησης, που θα είναι και ο μεγαλύτερος στην ιστορία της (σσ ο τελευταίος ήταν το 2018-2019 και ανήλθε σε 10εκατ.ευρώ).

Ταυτόχρονα, προετοιμάζει, εντός του 2021, μια νέα παγκόσμια καινοτομία, που θα υλοποιήσει πρώτα στην Αθήνα.

Εφαλτήριο για τη νέα καινοτομία θα αποτελέσει ο τεχνολογικός κόμβος έρευνας και ανάπτυξης, που ετοιμάζεται να εγκαταστήσει το αμέσως επόμενο διάστημα στην Αθήνα, όπου δημιουργεί και νέα γραφεία.

«Θέλουμε η Αθήνα να είναι το σημείο εκκίνησης των νέων προιόντων που δημιουργούμε και φέρνουμε στην αγορά. Έχουμε ήδη έτοιμη μία ομάδα 10 συνεργατών που θα ξεκινήσει στο γραφείο μας στην Κηφισιά. Φιλοδοξούμε να 5-πλασιάσουμε την ελληνική ομάδα μεσα στην επόμενη 3ετία» σημειώνει ο ιδρυτής της SafeSize, η οποία βρίσκεται στο δίκτυο της Endeavor.

Η δημιουργία της SafeSize προέκυψε ως απάντηση σε ένα παγκόσμιο πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που ο ιδρυτής της εταιρείας είχε ζήσει εκ των έσω ως πρώην στέλεχος της Intersport.

Έχοντας γνώση του επιχειρείν, καθώς έχει διατελέσει σύμβουλος επιχειρήσεων στην Boston Consulting Group στο Μιλάνο, και με το κατάλληλο υπόβαθρο σπουδών ως πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ και MBA (Bocconi&KelloggSchool of Management), έβαλε ένα στοίχημα και όπως φαίνεται το κερδίζει.

Σήμερα, τα συστήματα της SafeSize χρησιμοποιούνται σε 2.000 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα σε +30 χώρες.

Ενδεικτικό της απήχησης, που έχει στην εγχώρια και διεθνή αγορά η λύση της ελληνικής startup, είναι ότι, μέσω της Safesize αγοράζουν παπούτσια περισσότεροι από 3 εκατ. άνθρωποι κάθε χρόνο, κάνοντας ετήσιο τζίρο μεγαλύτερο των 250 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Σταυράκη, πάνω από το 70% αυτού του τζίρου θα είχε «χαθεί» χωρίς τη χρήση της εφαρμογής (αυξημένο ποσοστό επισκεπτών που αγοράζουν, αύξηση μέσου καλαθιού, μείωση επιστροφών κ.λπ.).

3D Foot Scanning
Την τεχνολογική καινοτομία της Safe Size εξηγεί στο powergame.gr o ιδρυτής και CEO της εταιρείας, κ. Άγγελος Σταυράκης.

Όπως διευκρινίζει για τα φυσικά καταστήματα, η ελληνικής startupέχει αναπτύξει ένα μηχάνημα τρισδιάστατης απεικόνισης του ποδιού (3D Foot Scanning), η οποία επιτυγχάνεται σε μόλις 5 δευτερόλεπτα και με ακρίβεια χιλιοστού.’

Για online αγορές, η εταιρεία έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή (app), που δίνει τη δυνατότητα να σκανάρει ο χρήστης το πόδι του στο σπίτι με το κινητό του τηλέφωνο μέσω μιας γρήγορης και εύκολης διαδικασίας.

Με τα στοιχεία του 3D Foot Scan ο αλγόριθμος Τεχνητής Νοημοσύνης της SafeSize «δοκιμάζει» εικονικά όλα τα παπούτσια, που υπάρχουν διαθέσιμα στο κατάστημα πάνω στο πόδι του πελάτη σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα.

Η λύση προσφέρεται για όλα τα είδη παπουτσιών που υπάρχουν στην αγορά, από αθλητικά μέχρι γόβες και σανδάλια.

«Το ειδικό λογισμικό προτείνει άμεσα στον πελάτη τα παπούτσια που ταιριάζουν στο πόδι του.

Ο πελάτης διατηρεί μάλιστα το προφίλ του και μπορεί να αγοράσει παπούτσια εύκολα και γρήγορα online. Ο έξυπνος αλγόριθμος μαθαίνει και εξατομικεύει διαρκώς τις προτάσεις του, όσο ο πελάτης αγοράζει» σημειώνει ο ιδρυτής της SafeSize.

Λύση και για παιδικά παπούτσια
Η εταιρεία λύνει μάλιστα ένα ακόμη πιο περίπλοκο πρόβλημα, καθώς προσφέρει μια ειδική λύση για τα παιδικά παπούτσια.

«Σχεδόν το 60% των παιδιών ηλικίας 3-10 ετών φοράει στενά παπούτσια για περιόδους αρκετών μηνών, δημιουργώντας αναπτυξιακά προβλήματα στα ευαίσθητα πέλματά τους.

Για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, η Safe Size έχει αναπτύξει έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο, που προτείνει το κατάλληλο παπούτσι για την ομαλή ανάπτυξη του ποδιού.

Παρέχει επίσης πρόβλεψη της ανάπτυξης του πέλματος και ειδοποιώντας τον γονέα για τον χρόνο που πρέπει να αντικαταστήσει το παπούτσι» υπογραμμίζει ο κ. Σταυράκης.