Θριάσιο: Έρχονται αλλαγές στη μετοχική σύνθεση του Εμπορευματικού Κέντρου
Από μετοχικές αλλαγές στη σύνθεση της Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ ΑΕ) που είχε υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο θα συνοδευτεί, όπως φαίνεται, η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διάσωση της επένδυσης. Η σύμβαση παραχώρησης είχε εγκριθεί από την Βουλή στα τέλη του 2018 αλλά στη συνέχεια προσέκρουσε στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Κομισιόν που ζητεί σοβαρές αλλαγές, με αύξηση του τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ ΑΕ, μείωση της περιόδου παραχώρησης, κ.α. Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο στο υπουργείο Υποδομών δίνουν μάχη για να συμφωνήσουν τους νέους όρους με τις Βρυξέλλες γιατί η Ελλάδα απειλείται με επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων που είχαν διατεθεί για το συγκρότημα του Θριασίου που ανήκει στον ΟΣΕ.
Αυτές τις ημέρες ετοιμάζεται το νέο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που θα κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες εντός της ΘΕΚ ΑΕ. Στην ΘΕΚ ΑΕ συμμετέχει με 80% η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και με 20% η Goldair Cargo με τις πληροφορίες να φέρνουν την τελευταία να συζητά την αύξηση του ποσοστού της. Οι συζητήσεις μεταξύ των μετόχων της ΘΕΚ γίνονται παράλληλα με την επεξεργασία του νέου κειμένου της σύμβασης παραχώρησης.
Η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio) έχει θέσει ως προθεσμία για κατάθεση της νέας σύμβασης μέχρι τα τέλη Μαϊου προκειμένου να μην εκκινήσει τη διαδικασία επιστροφής κοινοτικών πόρων κοντά στα 200 εκατ. ευρώ. Πρόσωπα που παρακολουθούν την υπόθεση θεωρούν πως υπάρχει πιθανότητα να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Όμως, «επειδή πρόκειται για σύνθετο νομικό κείμενο μπορεί να ζητηθεί νέα παράταση», όπως τονίζουν.
Η διάσωση της σύμβασης παραχώρησης για το εμπορευματικό στο Θριάσιο αποτέλεσε προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και έπειτα από πολλούς μήνες εκφράζεται συγκρατημένη αισιοδοξία για θετική έκβαση της υπόθεσης. Στην αγορά, πάντως, δεν είναι και λίγοι όσοι διατηρούν ακόμα ελπίδες πως η προσπάθεια θα ναυαγήσει και θα γίνει ένας ακόμα διαγωνισμός. Και αυτό γιατί με τις νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία στα logistics (όπως η ανάγκη για μεγάλους και τεχνολογικά εξελιγμένους αποθηκευτικούς χώρους) αρκετοί θα ενδιαφέρονταν σήμερα για το μεγάλο έργο.
Μεταξύ των 12 σημείων της σύμβασης παραχώρησης που είχε ζητήσει να αλλάξουν η DG Comp προκειμένου να την εγκρίνει περιλαμβάνεται η αύξηση του τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ από τα 31 εκατ. (μόνο τα 10 εκατ. θα ήταν η προκαταβολή και τα υπόλοιπα το ετήσιο μίσθωμα) στα 62 εκατ. ευρώ, η μείωση της διάρκειας της σύμβασης από τα 60 στα 37 χρόνια, κ.α. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί, όπως αποδεικνύεται «στο γόνατο» από την τότε διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, για την αξιοποίηση ακινήτου 588 στρεμμάτων. Προέβλεπε πως ο ιδιώτης επενδυτής, δηλαδή η ΘΕΚ ΑΕ αν έχει αίσιο τέλος η διαπραγμάτευση, θα επενδύσει 150 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας. Μέσω ξεχωριστής σύμβασης παραχώρησης, ο διαγωνισμός για την οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας, θα παραχωρηθεί η λειτουργία των συμπληρωματικών υποδομών στο εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ.
Αυτές τις ημέρες ετοιμάζεται το νέο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης που θα κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες εντός της ΘΕΚ ΑΕ. Στην ΘΕΚ ΑΕ συμμετέχει με 80% η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και με 20% η Goldair Cargo με τις πληροφορίες να φέρνουν την τελευταία να συζητά την αύξηση του ποσοστού της. Οι συζητήσεις μεταξύ των μετόχων της ΘΕΚ γίνονται παράλληλα με την επεξεργασία του νέου κειμένου της σύμβασης παραχώρησης.
Η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio) έχει θέσει ως προθεσμία για κατάθεση της νέας σύμβασης μέχρι τα τέλη Μαϊου προκειμένου να μην εκκινήσει τη διαδικασία επιστροφής κοινοτικών πόρων κοντά στα 200 εκατ. ευρώ. Πρόσωπα που παρακολουθούν την υπόθεση θεωρούν πως υπάρχει πιθανότητα να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Όμως, «επειδή πρόκειται για σύνθετο νομικό κείμενο μπορεί να ζητηθεί νέα παράταση», όπως τονίζουν.
Η διάσωση της σύμβασης παραχώρησης για το εμπορευματικό στο Θριάσιο αποτέλεσε προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και έπειτα από πολλούς μήνες εκφράζεται συγκρατημένη αισιοδοξία για θετική έκβαση της υπόθεσης. Στην αγορά, πάντως, δεν είναι και λίγοι όσοι διατηρούν ακόμα ελπίδες πως η προσπάθεια θα ναυαγήσει και θα γίνει ένας ακόμα διαγωνισμός. Και αυτό γιατί με τις νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία στα logistics (όπως η ανάγκη για μεγάλους και τεχνολογικά εξελιγμένους αποθηκευτικούς χώρους) αρκετοί θα ενδιαφέρονταν σήμερα για το μεγάλο έργο.
Μεταξύ των 12 σημείων της σύμβασης παραχώρησης που είχε ζητήσει να αλλάξουν η DG Comp προκειμένου να την εγκρίνει περιλαμβάνεται η αύξηση του τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ από τα 31 εκατ. (μόνο τα 10 εκατ. θα ήταν η προκαταβολή και τα υπόλοιπα το ετήσιο μίσθωμα) στα 62 εκατ. ευρώ, η μείωση της διάρκειας της σύμβασης από τα 60 στα 37 χρόνια, κ.α. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί, όπως αποδεικνύεται «στο γόνατο» από την τότε διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, για την αξιοποίηση ακινήτου 588 στρεμμάτων. Προέβλεπε πως ο ιδιώτης επενδυτής, δηλαδή η ΘΕΚ ΑΕ αν έχει αίσιο τέλος η διαπραγμάτευση, θα επενδύσει 150 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας. Μέσω ξεχωριστής σύμβασης παραχώρησης, ο διαγωνισμός για την οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας, θα παραχωρηθεί η λειτουργία των συμπληρωματικών υποδομών στο εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ.