Jumbo: Πώς ο Απόστολος Βακάκης έκανε πάλι το θαύμα του
Στην ελληνική μυθολογία, ο Μίδας ήταν βασιλιάς της Φρυγίας και γνωστός για την ικανότητά του να μετατρέπει σε χρυσάφι οτιδήποτε άγγιζε.
Στη σύγχρονη ιστορία ο Απόστολος Βακάκης της Jumbo είναι γνωστός ως δύσκολος και σφιχτός αλλά και για την ικανότητά του ως επιχειρηματία να γυρίζει το παιγνίδι υπέρ του. Αποδεικνύοντας ότι η Jumbo, η οποία έχει αποφασίσει να μην επενδύσει ουσιαστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει το επιχειρηματικό μοντέλο εκείνο που προσελκύει τους καταναλωτές και λόγω των τιμών που πουλά τα προϊόντα της.
Και αυτό το απέδειξε εν μέσω της πανδημίας όπου η Jumbo κατάφερε το πρώτο τετράμηνο του έτους να πετύχει αύξηση στις πωλήσεις κατά 24% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και παρά το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 11%.
Στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασε αύξηση 5%. Παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο, ξεκίνησε να επαναλειτουργεί το 75% των καταστημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, με αυστηρούς περιορισμούς, ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με την μέθοδο click inside ή click away. Και παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα.
Στην Κύπρο τα καταστήματα του ομίλου συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Ωστόσο, το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και παρέμεινε κλειστό και την εβδομάδα μετά το Πάσχα (ολικό lock down). Οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο σημείωσαν αύξηση 33%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό τετράμηνο.
Στη Βουλγαρία η πλειοψηφία των καταστημάτων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 12 Απριλίου με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση 64% τον Απρίλιο 2021 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση 32% περίπου.
Στη Ρουμανία λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα με περιορισμούς στο ωράριο λειτουργίας, σημειώνοντας σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά 74% περίπου.
Για τον Απόστολο Βακάκη παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία. Ο ίδιος χαρακτηρίζει υπέρμετρα αυστηρούς τους περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές της που είναι τα υπέρ-market.
Και αυτό το απέδειξε εν μέσω της πανδημίας όπου η Jumbo κατάφερε το πρώτο τετράμηνο του έτους να πετύχει αύξηση στις πωλήσεις κατά 24% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και παρά το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 11%.
Στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασε αύξηση 5%. Παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο, ξεκίνησε να επαναλειτουργεί το 75% των καταστημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, με αυστηρούς περιορισμούς, ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με την μέθοδο click inside ή click away. Και παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα.
Στην Κύπρο τα καταστήματα του ομίλου συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Ωστόσο, το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και παρέμεινε κλειστό και την εβδομάδα μετά το Πάσχα (ολικό lock down). Οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο σημείωσαν αύξηση 33%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό τετράμηνο.
Στη Βουλγαρία η πλειοψηφία των καταστημάτων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 12 Απριλίου με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση 64% τον Απρίλιο 2021 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση 32% περίπου.
Στη Ρουμανία λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα με περιορισμούς στο ωράριο λειτουργίας, σημειώνοντας σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά 74% περίπου.
Για τον Απόστολο Βακάκη παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία. Ο ίδιος χαρακτηρίζει υπέρμετρα αυστηρούς τους περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές της που είναι τα υπέρ-market.