Το πολυκατάστημα Πολιτικός στη Λαμία αποτελεί μία από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις του πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδυασμό με το όραμα της διοίκησης μπορεί να απογειώσει μία οικογενειακή επιχείρηση. Το 2020 που ήταν μία χρονιά που τόσο τα πολυκαταστήματα όσο και ο χώρος του ενδύματος γνώρισε πτώση πωλήσεων άνω του 30% εξαιτίας των παρατεταμένων lockdown. Το ίδιο χρονικό διάστημα το πολυκατάστημα Πολιτικός εμφάνισε αύξηση τζίρου κατά 25% σε σχέση με τις πωλήσεις ύψους 6,7 εκατ. ευρώ του 2019.

Σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κλάδο που έχει συρρικνωθεί (σ.σ. διακοπή λειτουργίας Fokas, συρρίκνωση μεγεθών και κλείσιμο καταστημάτων Notos) ο Πολιτικός έχει καταφέρει να γίνει προορισμός αγορών σε επίπεδο Κεντρικής Ελλάδας. «Οι πελάτες μας δεν προέρχονται μόνο από την Λαμία και τον υπόλοιπο Νομό Φθιώτιδας αλλά και από όλους τους γειτονικούς νομούς, ακόμη και από την Βόρεια Εύβοια, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα καθώς υπάρχει ένα κοινό που επιθυμεί να κάνει τις αγορές του σε πολυκατάστημα και είμαστε οι μόνοι που μπορούμε να του παρέχουμε αυτή την εμπειρία στην ευρύτερη περιοχή» σημειώνει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Γενική Εμπορική Α.Ε., όπως είναι η εταιρική επωνυμία του πολυκαταστήματος.

Η εικόνα όμως δεν ήταν πάντα έτσι για την Πολιτικός η οποία ξεκίνησε δυναμικά στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 με την δημιουργία του πρώτου πολυόροφου πολυκαταστήματος στην επαρχία. Στην δεκαετία του ‘90 η κατάσταση άλλαξε άρδην με την εταιρεία να βρίσκεται ένα βήμα πριν από την χρεοκοπία και τα περισσότερα τμήματα να υπολειτουργούν. Η αλλαγή ήρθε με την ανάληψη της διοίκησης από τον νεαρό τότε, Παναγιώτη Πολιτικό. Μετά τον «Λαμπρόπουλο» ήταν ο δεύτερος που εφάρμοσε τον θεσμό του «Shop in a Shop» γεμίζοντας ξανά με εμπορεύματα τα 6.000 τ.μ. του πολυκαταστήματος. Σήμερα τα συνεργαζόμενα brands ξεπερνούν τα 200 και πλέον ο περιορισμός χώρου είναι αυτός που οδηγεί τις νέες αφίξεις γίνονται επιλεκτικά.
Ο μισός τζίρος από το e-shop

Η εταιρεία εξετάζει την επέκταση της και σε άλλα σημεία της χώρας όμως το πρόβλημα σύμφωνα με τον κ. Πολιτικό είναι η έλλειψη κατάλληλων εμπορικών ακίνητων στις επαρχιακές πόλεις για τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον από την επιχείρηση. Αντίθετα, ενδυναμώνει συνεχώς τον τομέα του e-shop στον οποίο εισήλθε στις αρχές του 2018.

Το 2020 το 50% των συνολικών πωλήσεων προήλθαν από το ηλεκτρονικό κατάστημα politikos-shop.gr ενώ το 2021 – όπου ήδη οι πωλήσεις στο τετράμηνο τρέχουν με αύξηση 40% παρά το πολύμηνο lockdown – η πρόβλεψη κάνει λόγο για ηλεκτρονικές πωλήσεις που θα καλύπτουν έως και το 65% του συνολικού τζίρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 η εταιρεία επένδυσε κεφάλαια της τάξης των 400 χιλ. ευρώ σε υποδομές στον συγκεκριμένο τομέα.
Πωλήσεις σε Ανατολική Ευρώπη

Από τα τέλη του 2019 η εταιρεία λειτουργεί ηλεκτρονικό κατάστημα στην Βουλγαρία (politikos.bg) ενώ εδώ και ένα περίπου χρόνο έχει επεκταθεί και στην Ρουμανία (politikos.ro) όπου τα πρώτα δείγματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Οι πωλήσεις πραγματοποιούνται μέσω του τμήματος που έχει αναπτυχθεί στην Λαμία και σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες courier στις δύο χώρες.

Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση έχει θέσει ως στόχο το 15% του κύκλου εργασιών, δηλαδή ποσό της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, να προέρχεται από πωλήσεις που θα πραγματοποιηθούν στις δύο βαλκανικές αγορές. Η εταιρεία βρίσκεται αυτό το διάστημα στην διερεύνηση και άλλων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, όπως Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία και Πολωνία με σκοπό την κάλυψη τους με ηλεκτρονικά καταστήματα.

«Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να γίνουμε μία δυνατή, μεσαίου μεγέθους εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ανατολική Ευρώπη» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Πολιτικός ο οποίος προσβλέπει από αυτή την επέκταση και την αντίστοιχη αύξηση των πωλήσεων, σε ευνοϊκότερες εμπορικές συμφωνίες με τους προμηθευτές.