Πόλεμος Σουηδών – Δανών επί ελληνικού εδάφους
Τα ξίφη τους επί ελληνικού εδάφους διασταυρώνουν η δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK με τη σουηδική αλυσίδα IKEA.
Μπορεί οι δύο αλυσίδες να διαφέρουν σε πολλά, όπως στο μέγεθος των καταστημάτων τους, έχουν όμως ένα μεγάλο κοινό, δραστηριοποιούνται στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού ο οποίος εν μέσω της πανδημίας απέδειξε αντοχές. Αντοχές οι οποίες επισφραγίστηκαν με την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων τους που διαθέτουν στην Ελλάδα.
Η ανάπτυξη της Jysk
Η Jysk, που σχεδιάζει να αναπτύξει τουλάχιστον 7-8 νέα καταστήματα φέτος, ενώ ανακοίνωσε είσοδο και στις υπηρεσίες για επαγγελματίες, αποκτά θέση και στο River West. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, των lockdowns και του κλειστού λιανεμπορίου η δανέζικη αλυσίδα προσέθεσε από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως και τον Αύγουστο του 2020 10 νέα καταστήματα ενώ από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα έχει ανοίξει νέα καταστήματα σε Ελευσίνα, Πικέρμι, Κηφισό, Μεταμόρφωση και Καλλιθέα.
Παράλληλα ετοιμάζει δεύτερο κατάστημα στην Πάτρα, σχεδιάζει να ανοίξει κατάστημα και στον Βόλο έως το τέλος Αυγούστου, φιλοδοξεί να πιάσει τα 75 καταστήματα μέσα στην επόμενη διετία και εγκαινίασε και νέο τμήμα εταιρικών πελατών στην Ελλάδα.
Πέρυσι η αλυσίδα εμφάνισε πωλήσεις 39 εκατ. ευρώ με αύξηση 21% και πέρασε για πρώτη φορά σε κερδοφορία (EBIT 0,107 εκατ. ευρώ).
ΙΚΕΑ: Η στρατηγική του Φουρλή
Σε ότι αφορά τα ΙΚΕΑ, ο όμιλος Φουρλή που τα αναπτύσσει σε Ελλάδα και Βουλγαρία προχωρά στη μείωση της έκτασης των καταστημάτων που καταλαμβάνουν τα ΙΚΕΑ σε Ιωάννινα και Λάρισα. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ελληνικού ομίλου, μέσα στο 2021 αναμένεται ο περιορισμός του εμβαδού των εν λόγω καταστημάτων σε 10.000 τ.μ. από 20.000 τ.μ. που καταλαμβάνουν σήμερα, γεγονός που θα προσφέρει σε ετήσια βάση εξοικονόμηση 3 εκατ. ευρώ, στα ταμεία του.
Η στρατηγική ωστόσο του ομίλου Φουρλή, δεν αφορά μόνον περικοπές αλλά και επεκτάσεις, γεγονός που επιβεβαιώθηκε το 2020 με τη δημιουργία δύο νέων «μικρών ΙΚΕΑ» στη Βουλγαρία αλλά και τον Πειραιά. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, ήδη προωθείται η δημιουργία μεσαίου μεγέθους καταστημάτων ΙΚΕΑ (5.000-8.000 τ.μ.) σε Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης, σε οικόπεδα που ήδη έχουν αποκτηθεί. Παράλληλα, μέσα στο 2021 αναμένεται η δημιουργία νέων city IKEA – δηλαδή καταστημάτων εμβαδού της τάξης των 1.000- 2.000 τ.μ. – τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στη Βουλγαρία.
Μπορεί οι δύο αλυσίδες να διαφέρουν σε πολλά, όπως στο μέγεθος των καταστημάτων τους, έχουν όμως ένα μεγάλο κοινό, δραστηριοποιούνται στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού ο οποίος εν μέσω της πανδημίας απέδειξε αντοχές. Αντοχές οι οποίες επισφραγίστηκαν με την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων τους που διαθέτουν στην Ελλάδα.
Η ανάπτυξη της Jysk
Η Jysk, που σχεδιάζει να αναπτύξει τουλάχιστον 7-8 νέα καταστήματα φέτος, ενώ ανακοίνωσε είσοδο και στις υπηρεσίες για επαγγελματίες, αποκτά θέση και στο River West. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, των lockdowns και του κλειστού λιανεμπορίου η δανέζικη αλυσίδα προσέθεσε από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως και τον Αύγουστο του 2020 10 νέα καταστήματα ενώ από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα έχει ανοίξει νέα καταστήματα σε Ελευσίνα, Πικέρμι, Κηφισό, Μεταμόρφωση και Καλλιθέα.
Παράλληλα ετοιμάζει δεύτερο κατάστημα στην Πάτρα, σχεδιάζει να ανοίξει κατάστημα και στον Βόλο έως το τέλος Αυγούστου, φιλοδοξεί να πιάσει τα 75 καταστήματα μέσα στην επόμενη διετία και εγκαινίασε και νέο τμήμα εταιρικών πελατών στην Ελλάδα.
Πέρυσι η αλυσίδα εμφάνισε πωλήσεις 39 εκατ. ευρώ με αύξηση 21% και πέρασε για πρώτη φορά σε κερδοφορία (EBIT 0,107 εκατ. ευρώ).
ΙΚΕΑ: Η στρατηγική του Φουρλή
Σε ότι αφορά τα ΙΚΕΑ, ο όμιλος Φουρλή που τα αναπτύσσει σε Ελλάδα και Βουλγαρία προχωρά στη μείωση της έκτασης των καταστημάτων που καταλαμβάνουν τα ΙΚΕΑ σε Ιωάννινα και Λάρισα. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ελληνικού ομίλου, μέσα στο 2021 αναμένεται ο περιορισμός του εμβαδού των εν λόγω καταστημάτων σε 10.000 τ.μ. από 20.000 τ.μ. που καταλαμβάνουν σήμερα, γεγονός που θα προσφέρει σε ετήσια βάση εξοικονόμηση 3 εκατ. ευρώ, στα ταμεία του.
Η στρατηγική ωστόσο του ομίλου Φουρλή, δεν αφορά μόνον περικοπές αλλά και επεκτάσεις, γεγονός που επιβεβαιώθηκε το 2020 με τη δημιουργία δύο νέων «μικρών ΙΚΕΑ» στη Βουλγαρία αλλά και τον Πειραιά. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, ήδη προωθείται η δημιουργία μεσαίου μεγέθους καταστημάτων ΙΚΕΑ (5.000-8.000 τ.μ.) σε Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης, σε οικόπεδα που ήδη έχουν αποκτηθεί. Παράλληλα, μέσα στο 2021 αναμένεται η δημιουργία νέων city IKEA – δηλαδή καταστημάτων εμβαδού της τάξης των 1.000- 2.000 τ.μ. – τόσο στο κέντρο της Αθήνας, όσο και στη Βουλγαρία.