Mere: Οι πρώτες εντυπώσεις από το άνοιγμα των ρώσικων σούπερ μάρκετ
Τα πολυαναμενόμενα ρώσικα σούπερ μάρκετ με την επωνυμία Μere έχουν παρουσία πλέον και στη χώρα μας. Μπορεί στην ιστοσελίδα να αναγράφεται ακόμη το «σε λίγο καιρό μαζί σας» όμως εδώ και πάνω από μία εβδομάδα έχει ανοίξει το κατάστημα στην Λάρισα καθώς και αυτό στην Τρίπολη. Τηρώντας την πολιτική που ακολουθεί και στις χώρες όπου έχει αναπτυχθεί έως τώρα, η είσοδος έγινε αθόρυβα, χωρίς εγκαίνια, χωρίς διαφήμιση και χωρίς ενημέρωση στις τοπικές κοινωνίες. Στην Ελλάδα η κατάσταση είναι ακόμη πιο πολύπλοκη καθώς οι αποφάσεις φέρεται ότι λαμβάνονται από τα κεντρικά στη Ρωσία.
«Ικανοποίηση» από τον ανταγωνισμό
Όπως ήταν αναμενόμενο οι πρώτοι οι οποίοι αντελήφθησαν την έναρξη λειτουργίας των Mere, μετά από απανωτές αναβολές, ήταν οι διευθυντές ανταγωνιστικών αλυσίδων οι οποίοι και φρόντισαν να ενημερώσουν τα κεντρικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τον νέο παίκτη που προστέθηκε. Στις αναφορές που στέλνουν και αφορούν την προσωπική τους εμπειρία από τις επισκέψεις τους στα νέα σημεία κάνουν λόγο για καθαρά καταστήματα τα οποία όμως επισκέπτονται ελάχιστοι πελάτες κυρίως χαμηλού οικονομικού προφίλ. Άξιο προσοχής είναι – σύμφωνα πάντα με τις εκθέσεις των ανταγωνιστών – ότι από τους επισκέπτες ελάχιστοι είναι αυτοί που προβαίνουν σε αγορές.
Έως τώρα η ποικιλία στα ελληνικά καταστήματα της Mere είναι αρκετά περιορισμένη, δεν υπάρχουν φρέσκα γαλακτοκομικά, κρέατα, φρούτα και λαχανικά ενώ τα προϊόντα πωλούνται σε συσκευασίες που δεν απευθύνονται σε τυπική χρήση ενός νοικοκυριού (π.χ. καρυκεύματα σε συσκευασίες μισού κιλού ή βάζα ελιών τριών κιλών). Οι ανταγωνιστές παραδέχονται ότι οι τιμές είναι οι χαμηλότερες που υπάρχουν στην αγορά αλλά σημειώνουν ότι αυτό επιτυγχάνεται καθώς μιλάμε για σχεδόν αποκλειστικά ανώνυμα προϊόντα (private label) περιορισμένης ποικιλίας και χωρίς υψηλά εργατικά κόστη καθώς τα προϊόντα είναι τοποθετημένα σε παλέτες. Τα επώνυμα είδη είναι μετρημένα στα δάχτυλα όπως και αυτά που προέρχονται από Έλληνες προμηθευτές.
Οι εκτιμήσεις για την πορεία των Mere
Οι περιφερειακοί και τοπικοί διευθυντές των ανταγωνιστών κατατάσσουν τα σούπερ μάρκετ της Mere σε χαμηλότερο επίπεδο από τα Lidl πρώτης γενιάς, δηλαδή τα καταστήματα που άνοιξε η γερμανική αλυσίδα στην χώρα μας πριν από 21 χρόνια και αναγκάστηκε να τροποποιήσει ώστε να τα κάνει πιο φιλικά στον μέσο καταναλωτή. Θεωρούν, παράλληλα, ότι είναι δύσκολο να πάρουν αξιόλογο μερίδιο στην ελληνική αγορά η οποία στηρίζεται κυρίως στα φρέσκα και επώνυμα προϊόντα.
Υπενθυμίζεται ότι η Mere στην πρώτη φάση θα λειτουργήσει πέντε καταστήματα σε Λάρισα, Τρίπολη, Λαγκαδά, Κόρινθο και Αγρίνιο και η πορεία των παραπάνω σημείων θα κρίνει την τύχη της περαιτέρω ανάπτυξης. Ο αρχικός σχεδιασμός πάντως έκανε λόγο για ογδόντα καταστήματα πανελλαδικά σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα.
«Ικανοποίηση» από τον ανταγωνισμό
Όπως ήταν αναμενόμενο οι πρώτοι οι οποίοι αντελήφθησαν την έναρξη λειτουργίας των Mere, μετά από απανωτές αναβολές, ήταν οι διευθυντές ανταγωνιστικών αλυσίδων οι οποίοι και φρόντισαν να ενημερώσουν τα κεντρικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τον νέο παίκτη που προστέθηκε. Στις αναφορές που στέλνουν και αφορούν την προσωπική τους εμπειρία από τις επισκέψεις τους στα νέα σημεία κάνουν λόγο για καθαρά καταστήματα τα οποία όμως επισκέπτονται ελάχιστοι πελάτες κυρίως χαμηλού οικονομικού προφίλ. Άξιο προσοχής είναι – σύμφωνα πάντα με τις εκθέσεις των ανταγωνιστών – ότι από τους επισκέπτες ελάχιστοι είναι αυτοί που προβαίνουν σε αγορές.
Έως τώρα η ποικιλία στα ελληνικά καταστήματα της Mere είναι αρκετά περιορισμένη, δεν υπάρχουν φρέσκα γαλακτοκομικά, κρέατα, φρούτα και λαχανικά ενώ τα προϊόντα πωλούνται σε συσκευασίες που δεν απευθύνονται σε τυπική χρήση ενός νοικοκυριού (π.χ. καρυκεύματα σε συσκευασίες μισού κιλού ή βάζα ελιών τριών κιλών). Οι ανταγωνιστές παραδέχονται ότι οι τιμές είναι οι χαμηλότερες που υπάρχουν στην αγορά αλλά σημειώνουν ότι αυτό επιτυγχάνεται καθώς μιλάμε για σχεδόν αποκλειστικά ανώνυμα προϊόντα (private label) περιορισμένης ποικιλίας και χωρίς υψηλά εργατικά κόστη καθώς τα προϊόντα είναι τοποθετημένα σε παλέτες. Τα επώνυμα είδη είναι μετρημένα στα δάχτυλα όπως και αυτά που προέρχονται από Έλληνες προμηθευτές.
Οι εκτιμήσεις για την πορεία των Mere
Οι περιφερειακοί και τοπικοί διευθυντές των ανταγωνιστών κατατάσσουν τα σούπερ μάρκετ της Mere σε χαμηλότερο επίπεδο από τα Lidl πρώτης γενιάς, δηλαδή τα καταστήματα που άνοιξε η γερμανική αλυσίδα στην χώρα μας πριν από 21 χρόνια και αναγκάστηκε να τροποποιήσει ώστε να τα κάνει πιο φιλικά στον μέσο καταναλωτή. Θεωρούν, παράλληλα, ότι είναι δύσκολο να πάρουν αξιόλογο μερίδιο στην ελληνική αγορά η οποία στηρίζεται κυρίως στα φρέσκα και επώνυμα προϊόντα.
Υπενθυμίζεται ότι η Mere στην πρώτη φάση θα λειτουργήσει πέντε καταστήματα σε Λάρισα, Τρίπολη, Λαγκαδά, Κόρινθο και Αγρίνιο και η πορεία των παραπάνω σημείων θα κρίνει την τύχη της περαιτέρω ανάπτυξης. Ο αρχικός σχεδιασμός πάντως έκανε λόγο για ογδόντα καταστήματα πανελλαδικά σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα.