Πώς τα παγωτά μέσα στον χειμώνα… έσωσαν την ΚΡΙ ΚΡΙ
Η περασμένη χρονιά ήταν έτος – ρεκόρ για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ. Όμως το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι αποδόσεις της έχουν κατεβάσει ταχύτητα.
Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν οριακά 4% στα 28,56 εκατ. ευρώ από 27,45 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους. Αυτό οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η υποχώρηση των πωλήσεων γιαουρτιού που παράγει στην Ελλάδα και δεύτερον, η αύξηση των πωλήσεων παγωτού. Παρά το γεγονός ότι κράτησε τα μερίδια της και συγκράτησε τις πωλήσεις της αυτό το πλήρωσε ακριβά. Τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν στα 4,944 εκατ. ευρώ από 4,545 εκατ. ευρώ πέρυσι, τα λειτουργικά αποτελέσματα μειώθηκαν στα 3,95 εκατ. ευρώ από 4,11 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων περιορίσθηκαν στα 3,5 εκατ. ευρώ έναντι 3,6 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει το πρώτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.
Ειδικότερα, στον κλάδο του παγωτού, -το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας-, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 40% στα 3,4 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία πούλησε παγωτά αξίας 2,495 εκατ. ευρώ -πέρυσι είχε πουλήσει παγωτά 1,716 εκατ. ευρώ- ενώ στο εξωτερικό οι πωλήσεις παγωτού της ανήλθαν στις 869.282 ευρώ από 688.439 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Ο υποκλάδος όμως, που αποτέλεσε πρόβλημα για την ΚΡΙ-ΚΡΙ ήταν αυτός των γιαουρτιών και συγκεκριμένα οι πωλήσεις στην Ελλάδα. Ο τζίρος του γιαουρτιού το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ξεπέρασε τα 25 εκατ. ευρώ από 24,5 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όμως, στην Ελλάδα, οι πωλήσεις γιαουρτιού ΚΡΙ ΚΡΙ μειώθηκαν 1,7%, στα 12,1 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή εξηγείται, κυρίως, από την τρέχουσα κατάσταση στην εγχώρια αγορά, σε συνδυασμό με τα συγκρίσιμα περυσινά στοιχεία που είχαν επηρεαστεί θετικά από το lockdown του Μαρτίου 2020. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται, σε 16% (έναντι 15,9% το α’ τρίμηνο 2020), διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία IRI σε αξία, Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021].
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν 7,3%. Η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 13 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας του κλάδου των γαλακτοκομικών της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας.
Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν οριακά 4% στα 28,56 εκατ. ευρώ από 27,45 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους. Αυτό οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η υποχώρηση των πωλήσεων γιαουρτιού που παράγει στην Ελλάδα και δεύτερον, η αύξηση των πωλήσεων παγωτού. Παρά το γεγονός ότι κράτησε τα μερίδια της και συγκράτησε τις πωλήσεις της αυτό το πλήρωσε ακριβά. Τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν στα 4,944 εκατ. ευρώ από 4,545 εκατ. ευρώ πέρυσι, τα λειτουργικά αποτελέσματα μειώθηκαν στα 3,95 εκατ. ευρώ από 4,11 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων περιορίσθηκαν στα 3,5 εκατ. ευρώ έναντι 3,6 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει το πρώτο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.
Ειδικότερα, στον κλάδο του παγωτού, -το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας-, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 40% στα 3,4 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία πούλησε παγωτά αξίας 2,495 εκατ. ευρώ -πέρυσι είχε πουλήσει παγωτά 1,716 εκατ. ευρώ- ενώ στο εξωτερικό οι πωλήσεις παγωτού της ανήλθαν στις 869.282 ευρώ από 688.439 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Ο υποκλάδος όμως, που αποτέλεσε πρόβλημα για την ΚΡΙ-ΚΡΙ ήταν αυτός των γιαουρτιών και συγκεκριμένα οι πωλήσεις στην Ελλάδα. Ο τζίρος του γιαουρτιού το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ξεπέρασε τα 25 εκατ. ευρώ από 24,5 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όμως, στην Ελλάδα, οι πωλήσεις γιαουρτιού ΚΡΙ ΚΡΙ μειώθηκαν 1,7%, στα 12,1 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή εξηγείται, κυρίως, από την τρέχουσα κατάσταση στην εγχώρια αγορά, σε συνδυασμό με τα συγκρίσιμα περυσινά στοιχεία που είχαν επηρεαστεί θετικά από το lockdown του Μαρτίου 2020. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται, σε 16% (έναντι 15,9% το α’ τρίμηνο 2020), διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία IRI σε αξία, Ιανουαρίου – Μαρτίου 2021].
Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού αυξήθηκαν 7,3%. Η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 13 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας το 52% της δραστηριότητας του κλάδου των γαλακτοκομικών της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας.