Ξεκινά η πιλοτική χρήση του δικτύου Starlink

-Στην αδειοδότηση 300 δορυφορικών τερματικών της Starlink προχώρησε χθες η ΕΕΤΤ. Τα τερματικά θα διαθέσει η εταιρεία του Έλον Μασκ σε ισάριθμους χρήστες στην Ελλάδα για πιλοτική χρήση. Αυτό σημαίνει με όρους τηλεπικοινωνιακούς, αν όλα πάνε καλά ότι σε τρείς – έξι μήνες θα έχουμε την εμπορική χρήση του δορυφορικού Internet μέσω δορυφόρων χαμηλής τροχιάς στη χώρα μας.

-Τα δορυφορικά τερματικά θα λειτουργούν σε συχνότητες KU, δηλαδή σε συχνότητες στα 10,7 GHz έως 14,5 GΗz. Πρόκειται για συνήθεις δορυφορικές συχνότητες που λειτουργούν τα περισσότερα τερματικά VSAT, δηλαδή τερματικά των εταιρειών δορυφορικής τηλεόρασης της Nova και της Cosmote.
Αίτημα για νέο δορυφορικό σταθμό στα Σπάτα

-Αυτό όμως που δεν γνωρίζει η αγορά είναι ότι η Starlink έχει αιτηθεί στην Εθνικής Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) την αδειοδότηση δημιουργίας δορυφορικού σταθμού στα Σπάτα. Πρόκειται για σταθμό που θα «ανεβάζει» και θα «κατεβάζει» κίνηση διαδικτύου. Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.

-Η αδειοδότηση στα Σπάτα είναι μια δύσκολη υπόθεση, καθώς στην περιοχή λειτουργεί ο μεγαλύτερος αερολιμένας της χώρας. Εξίσου δε σημαντικό είναι ότι η αίτηση της εταιρείας έγινε για την αξιοποίηση συχνοτήτων 28 GHz, μια συχνότητα που προσφέρει μεν μεγάλο εύρος ζώνης -δηλαδή μεταφέρει μεγάλο όγκο πληροφορίας- αλλά γειτνιάζει με τις άδειες 5G που έχουν λάβει οι πάροχοι στα 26 GHz.
Οι Ισπανοί της Iberdrola και οι φορτιστές

Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Iberdrola Energia Internacional είναι η Ελλάδα με βάση την ισχύ των αιολικών πάρκων που διαχειρίζεται. Στην Αυστραλία λειτουργεί αιολικά 670 MW, στη χώρα μας 275 MW (χωρίς να υπολογίζεται το υπό κατασκευή αιολικό των 33,6 MW στη Ροδόπη), στην Ουγγαρία 158 MW και στη Γαλλία 118 MW. Ο ισπανικός όμιλος σχεδιάζει και την εγκατάσταση περίπου 150.000 φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αγορές που δραστηριοποιείται. Το ερώτημα είναι αν η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις αγορές που θα αναπτυχθεί δίκτυο φορτιστών.
Προχωρούν οι μελέτες και τα έργα για τη διώρυγα Κορίνθου

-Με κόστος περί τα 9 εκατ. ευρώ προχωρούν οι μελέτες και τα έργα για την αποκατάσταση της διώρυγας Κορίνθου. Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρούνται συχνές καταπτώσεις από τα πρανή της διώρυγας με αποκορύφωμα την κατάπτωση που σημειώθηκε, στις 15-1-2021 στο πρανές στην πλευρά της Πελοποννήσου στην περιοχή του βιολογικού καθαρισμού, με αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία της.

-Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως για να μη σημειωθούν ατυχήματα που θα θέσουν σε κίνδυνο διερχόμενα πλοία και τους επιβαίνοντες σε αυτά, απαιτείται άμεσα η εκπόνηση μελέτης αποκατάστασης των ζημιών που έχουν παρουσιαστεί στα πρανή της διώρυγας και σταθεροποίηση και εν συνεχεία δημοπράτηση και κατασκευή των απαραίτητων έργων. Η διώρυγα έχει κηρυχθεί από τα τέλη Ιανουαρίου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Burger King στην Θεσσαλονίκη

Στο ανακαινισμένο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης Μακεδονία άνοιξε το τρίτο Burger King στην Ελλάδα. Όπως άλλωστε και τα δύο προηγούμενα, το πρώτο στο Διαγόρας της Ρόδου και το δεύτερο στο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα. Το ενδεχόμενο να δούμε Burger King εκτός αεροδρομίων, σε κάποια ελληνική πόλη είναι ένα μυστήριο καθώς η εταιρεία που είχε αναλάβει το master franchise για την Ελλάδα δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για πάνω από πέντε χρόνια.
E-food και kiosky’s

Το ότι τα e-food χρησιμοποιούν τα kiosky’s ως άτυπα dark stores τους σε αρκετές περιπτώσεις στην Αθήνα είναι γεγονός. Οι δύο πλευρές έχουν έρθει και πιο κοντά και τα σενάρια κάνουν για λόγο και για εξαγορά. Οι δυο πλευρές ούτε επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν και το ενδιαφέρον βρίσκεται αν στις συζητήσεις συμπεριληφθεί και η delivery.gr που ανήκει επίσης στον όμιλο Μούχαλη.