Η ενεργειακή μετάβαση αλλάζει τα δεδομένα με επιταχυνόμενο ρυθμό και υποστηρίζεται επίσης από τις κοινωνικές, πολιτικές και κανονιστικές τάσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και παγκοσμίως με την επιστροφή των ΗΠΑ στη συμφωνία του Παρισίου και την υιοθέτηση νέων κλιματικών στόχων από την Κίνα.

Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, ήδη από το 2019, ανακοίνωσε τη νέα του στρατηγική, θέτοντας την ενεργειακή μετάβαση ως βασικό περιεχόμενο του οράματός του. Όραμα του Ομίλου είναι να πρωταγωνιστήσει, προσαρμόζοντας τις βασικές του δραστηριότητες ώστε να μεγιστοποιήσει τις αποδόσεις του και να μετεξελιχθεί σε έναν καινοτόμο και ολοκληρωμένο πάροχο ενεργειακών προϊόντων χαμηλών εκπομπών CO2.

Επιπλέον, καθορίζει σαφείς περιβαλλοντικούς στόχους, στους οποίους περιλαμβάνεται η μείωση κατά 50% του αποτυπώματος αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030, με δέσμευση για net zero έως το 2050.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, με έργα βελτίωσης και εκσυγχρόνισης της βασικής του δραστηριότητας, δρομολογεί το διυλιστήριο του μέλλοντος, στο οποίο αναπτύσσονται καινοτόμες τεχνολογίες και αξιοποιούνται νέες πρώτες ύλες, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μπλε και πράσινο υδρογόνο και ανακυκλούμενο CO2.

Το διυλιστήριο του μέλλοντος θα γίνει ο κόμβος όπου θα αναπτύσσονται τα νέα καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, τα πράσινα καύσιμα. Επομένως, το διυλιστήριο θα συνεχίσει να προσφέρει τα καύσιμα που χρειάζεται η οικονομία και η κοινωνία, μόνο που τα καύσιμα αυτά θα έχουν χαμηλό ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Το διυλιστήριο του μέλλοντος θα βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητά του μέσω διαχείρισης των ενεργειακών συστημάτων του και υιοθέτησης νέων τεχνολογιών. Ταυτόχρονα, θα προωθεί τις συνεργασίες βιομηχανικών κλάδων για ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών χαμηλού άνθρακα. Αυτές οι συνεργασίες θα έχουν απώτερο στόχο τη μείωση των εκπομπών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπλέον, η βιομηχανία διύλισης θα εξακολουθεί να συνεισφέρει οικονομικά και επιστημονικά στην ΕΕ και να παρέχει θέσεις εξειδικευμένης εργασίας.

Ο Ευρωπαϊκός κλάδος διύλισης έχει ήδη επενδύσει στην ενεργειακή του μετάβαση με στόχο να ηγηθεί της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών για διάθεση πράσινων καυσίμων σε μεγάλη κλίμακα. Σε αυτό το πλαίσιο, κάθε λίτρο υγρού καυσίμου θα μπορούσε να είναι κλιματικά ουδέτερο έως το 2050, συμβάλλοντας σε μείωση των εκπομπών κατά 100% από τις οδικές μεταφορές, και 50% από τη ναυτιλία και την αεροπορία. Πρόκειται για μία πρόταση φιλόδοξη, που ωστόσο διαθέτει τις κατάλληλες βάσεις για να καταστήσει εφικτό ένα μέλλον μηδενικών ρύπων στον τομέα των μετακινήσεων.