Υπόθεση ενός η απόκτηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά…
Όλα δείχνουν ότι για άλλη μια φορά η αποκρατικοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα αποτελέσει υπόθεση για έναν, δηλαδή του ομίλου Pyletech που ελέγχει ο εφοπλιστής Θεόφιλος Πριόβολος. Ο ίδιος από χθες δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένος στην υπόθεση αυτή. Παράλληλα παρά τις περί αντιθέτου πληροφορίες, δεν αναμένεται να έχουμε κάποια «ουρά» επενδυτών στα γραφεία της ΕΤΑΔ και της ΕΝΑΕ. To ζητούμενο είναι, αν ο εφοπλιστής Θ. Πριόβολος που ζει στην Ελβετία, θα δώσει το τίμημα (κοντά στα 80-90 εκατ. ευρώ) που επιθυμεί το οικονομικό επιτελείο ή όχι.

…η περίπτωση Ξενοκώστα
Σημειώνεται ότι ακόμη και ο σταθερά ενδιαφερόμενος για την ναυπηγική βιομηχανία της χώρας Πάνος Ξενοκώστας, δεν θα συμμετάσχει στη συγκεκριμένη διαδικασία διαγωνισμού. Ο ίδιος φέρεται να έχει σημαντικές αντιρρήσεις του στον τρόπο που χειρίστηκε ο Ειδικός Εκκαθαριστής της ΕΝΑΕ την υπόθεση αυτή από τον προηγούμενο διαγωνισμό.


Πάντως καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι ο επιχειρηματίας που ελέγχει τα Ναυπηγεία του Νεωρίου, συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ότι, σε ένα νέο μοίρασμα της τράπουλας στην ναυπηγική βιομηχανία, δεν θα έλεγε όχι στο να συμμετάσχει.

Και η συνολική λύση
Πάντως οι περισσότεροι δίνουν μικρές πιθανότητες ολοκλήρωσης των τριών διαγωνισμών από ΕΤΑΔ και την ΕΝΑΕ. Γι’ αυτό οι περισσότεροι καραδοκούν, για τη ευκαιρία που θα δώσει η αναζήτηση μιας συνολικής λύσης από τη πλευρά της κυβέρνησης στην ναυπηγική βιομηχανία της χώρας (συμπεριλαμβανομένου των ναυπηγείων Ελευσίνας) μέσω των φρεγατών.

Το στοίχημα της ΔΕΗ
-Για να αποπληρώσει τον δανεισμό της, αλλά κυρίως να προχωρήσει το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η ΔΕΗ πρέπει να έχει κάθε χρόνο λειτουργική κερδοφορίας άνω των 900 εκατ. με 1 δισ. ευρώ είπε χθες στην Βουλή ο επικεφαλής της επιχείρησης Γ. Στάσσης. Ο κ. Στάσσης που δέχθηκε ομοβροντία ερωτήσεων από την αντιπολίτευση κατά τη διάρκεια συζήτησης της νέας σύμβασης προμήθειας καυσίμων, είπε στην ουσία πως ακόμα και σήμερα η ΔΕΗ προσπαθεί να κλείσει τις «μαύρες τρύπες» που βρήκε προ διετίας η διοίκηση. «Η ΔΕΗ είχε μπλοκάρει όλο τον κλάδο» με τις οφειλές της είπε. «Παραλάβαμε την εταιρεία με ταμειακό έλλειμμα 1,5 δισ. και οφειλές 900 εκατ. προς τρίτους».

Μπάσιμο της Reggeborgh στον τραπεζικό κλάδο
Εξαιρετικά κινητικοί εμφανίζονται εσχάτως οι Ολλανδοί της Reggeborgh στον τραπεζικό κλάδο. Μετά την Alpha Bank, όπου συμμετείχαν στην πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου, τώρα έχουν βάλει στο μάτι μικρότερη τράπεζα που βρίσκεται σε διαδικασία ανασυγκρότησης. Λέγεται πως ετοιμάζονται να «βάλουν πλάτη» και εκεί. Μπορεί να μην έχει τελειώσει η διαμάχη με τους Δ. Μπάκο και Γ. Καϋμενάκη για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, αλλά η κατάσταση στον όμιλο είναι βελτιωμένη. Έτσι οι άνθρωποι του Henry Holterman κινούνται πιο εύκολα σε νέα μέτωπα. Μέσα στο μήνα αναμένεται, πάντως, να προχωρήσει και η αύξηση των 120,5 εκατ. ευρώ στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη στήριξη της ΑΚΤΩΡ.


Από τη Ρωσία με τουρίστες
-Καθώς το πτητικό μέλλον της Ellinair είναι αβέβαιο το κενό που μπορεί να προκύψει έρχονται να καλύψουν ανταγωνιστές κυρίως από την ρώσικη αγορά αλλά και η Aegean με έξτρα πτήσεις αν χρειαστεί. Την αρχή έχει κάνει η S7 γνωστή και από την εμπλοκή της με την Cyprus Airways η οποία ξεκινάει πτήσεις από και προς Μόσχα και Κράσνονταρ στις 18 Ιουλίου και ακολουθεί η Nordwind η οποία μέχρι τώρα αξιοποιούσε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου και πλέον έχει παρουσία και στην Αθήνα. Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία θα συνδέει τη συμπρωτεύουσα με το Ροστόφ και το Μινεράλνιε Βόντι μία φορά την εβδομάδα.

Ποδοσφαιρική αποχώρηση
-Μόνο το κλισέ «ευχόμαστε στο παίκτη καλή πορεία στα επόμενα βήματα του» έλειπε από την ανακοίνωση του εμφιαλωτή του νερού Ζαγόρι για την έξοδο του Βασίλη Χήτου από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Το κλίμα φέρεται να ήταν βαρύ στην οικογενειακή επιχείρηση εδώ και καιρό όμως η «προκλητική» προσγείωση του ελικοπτέρου στην Μύκονο φαίνεται ότι ήταν σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.