Την ώρα που η εικόνα παραμένει ρευστή σε πολλούς νησιωτικούς προορισμούς της Ελλάδας, σταθερά ανοδική δείχνει να είναι η τουριστική κίνηση στην Αθήνα, φέρνοντας, έστω και αργοπορημένα το πρώτο άρωμα αισιοδοξίας. Θετικά κινούνται τα ξενοδοχεία στην Αττική Ριβιέρα που αποκτά ολοένα και πιο δυναμική ζήτηση σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη της νέας μαρίνας (Marina Galleria) και την αναμόρφωση της παραλιακής περιοχής του Ελληνικού.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr, πολλά από τα ξενοδοχεία και καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη, Βάρκιζα και Σούνιο είναι πλήρη μέχρι και τα τέλη του Αυγούστου, ενώ ανοδική είναι η εικόνα στις κρατήσεις σε πεντάστερα και grand resort.

Χαρακτηριστικά, οι πληρότητες στο Four Seasons Astir Palace αγγίζουν το 70% με το μεγαλύτερο ποσοστό πελατείας να προέρχεται από την Αμερική.
Ανεβαίνουν οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Αθήνας

Παρόμοια είναι και η εικόνα που παρατηρείται στο κέντρο της Αθήνας με τα περισσότερα ξενοδοχεία να κινούνται γύρω από το 50% σε πληρότητες.

Σημαντικό ρόλο εδώ έχει παίξει και η κρουαζιέρα που στέλνει πελάτες τόσο στην οικονομία της πρωτεύουσας όσο και στη φιλοξενία εφόσον η Αθήνα είναι προορισμός για στάση και διαμονή.

«Στην καρδιά της πρωτεύουσας φαίνεται να υπάρχει μια τάση ανοδική και τις τελευταίες ημέρες δείχνει να παγιώνεται», αναφέρει σε επικοινωνία με το powergame.gr η Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).
Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς
Η Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ)

«Ξεκινήσαμε τη σεζόν πολύ συγκρατημένοι, αλλά βλέπουμε πως τα πράγματα δεν πάνε άσχημα και ο κόσμος αναθάρρησε όσον αφορά το ταξίδι.

Βέβαια, επικρατεί μια αμηχανία τελευταία, καθώς ο τουρισμός εξαρτάται από την πολιτική και την επιδημιολογική πορεία», προσθέτει αναφερόμενη στους χαμένους μήνες που πέρασαν και κυρίως τον Μάιο που παραδοσιακά είναι ένας πολύ δυνατός μήνας για τον τουρισμό πόλεως.

Σύμφωνα με την κ. Καρανάσιου-Ζούλοβιτς οι περισσότεροι τουρίστες αυτή την ώρα στην Αθήνα προέρχονται από την Αμερική, τη Γερμανία, το Ισραήλ και την Πολωνία.

Σε κλίμα θετικό είναι και ο Αργοσαρωνικός με τις Σπέτσες να προσελκύουν το υψηλότερο ποσοστό (60%) στις πληρότητες.

«Σίγουρα δεν παρατηρείται η κλασική ροή και ασφαλώς η όποια ροή υπάρχει αυξομειώνεται βάσει των όσων ανακοινώνονται γύρω από το επιδημιολογικό πεδίο», τονίζει η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ λέγοντας πως στην τουριστική κίνηση του Αργοσαρωνικού έχει βοηθήσει και η αυξημένη κίνηση στο yachting.
Γεμάτα τα εστιατόρια – Ερωτηματικά στα εμπορικά καταστήματα

Τις δυνατές ροές τουριστών επιβεβαιώνουν και οι επιχειρήσεις εστίασης και καφέ στο ιστορικό κέντρο της πόλης που δείχνει να ανακτά την ισχύ του ως κορυφαία σε τουρισμό περιοχή. Από τα στενά της Πλάκας έως την πλατεία Κοτζιά, η τελευταία εβδομάδα, δεν θυμίζει σε τίποτα την αδράνεια του 2020, επαναφέροντας την Αθήνα σε νούμερο ένα προορισμό όλο τον χρόνο.

Τόσο τα καφέ όσο και τα ζαχαροπλαστεία και τα εστιατόρια καταγράφουν τη μεγαλύτερη κίνηση για το 2021.

Ωστόσο, πιο προσγειωμένη είναι η εικόνα στα εμπορικά καταστήματα, ιδίως αν τη συγκρίνει κανείς με το 2019.

«Η εικόνα παραμένει υποτονική. Παρά τις μεγάλες εκπτώσεις τα εμπορικά καταστήματα υποφέρουν και θα φανεί με βεβαιότητα στην στατιστική απεικόνιση σε σύγκριση με το 2019, καθώς το 2020 υπήρχαν μεγάλες αυξομειώσεις ανάλογα με τα μέτρα προστασίας», λέει στο powergame.gr o Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αττικής.
Σταύρος Καφούνης
Ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αττικής

«Το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο καθώς μέχρι το τέλος Ιουλίου διαμορφώνεται η περίοδος με τις περισσότερες πωλήσεις εκπτώσεων», καταλήγει.

Ο τουρισμός πόλεων (city break) παραμένει υψηλά στο διεθνές prime interest των ταξιδιωτών και σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) πέντε κύριες ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία), περιλαμβάνουν στο top 3 των επιλογών τους την επίσκεψη σε πόλεις και την τοπική αστική ζωή.

Ακόμη, το μεγαλύτερο μέρος των σύγχρονων ταξιδιωτών αναζητά μία πολυδιάστατη εμπειρία που συνδυάζει αναψυχή (ήλιος-θάλασσα) με city break, κατηγορίες στις οποίες η ελληνική πρωτεύουσα έχει το πλεονέκτημα, δώδεκα μήνες το χρόνο.