Κρατήστε αυτό. Πέρα από τους ελέγχους, που θα γίνουν σε δεύτερο χρόνο, για «περίεργες» περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν από τα ειδικά μέτρα στήριξης για την πανδημία, θα γίνει «ξεσκόνισμα» φακέλων που έλαβαν κρατικές ενισχύσεις με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στο πρόσφατο παρελθόν. Απ’ ό,τι μαθαίνουμε υπάρχει έντονο ενδιαφέρον κι από την OLAF για τα αποτελέσματα αυτών των ελέγχων, στις περιπτώσεις όπου εμπλέκονται και χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα…
Ποιοι θα πληρώσουν τις επικουρικές;

Συγγνώμη, αλλά είναι δυνατόν να επιμένουν κάποιοι ότι το σημερινό σύστημα επικουρικής ασφάλισης «βγαίνει»; Έχουν αντιληφθεί τι έχει συμβεί στην ηλικιακή πυραμίδα; Θεωρούν ότι όντας η Ελλάδα η πιο γερασμένη χώρα σε 8-9 χρόνια θα μπορεί να καλύπτει τις συνταξιοδοτικές δαπάνες με ένα… μαγικό τρόπο; Αμφισβητούν τα στοιχεία που δείχνουν ότι ήδη σε κάθε 1 συνταξιούχο αντιστοιχούν λιγότεροι από 2 εργαζόμενοι; Ποιος άραγε θα καλύπτει τα διαρκώς μειούμενα έσοδα από εισφορές εκτός από τον Προϋπολογισμό, έτσι ώστε να μη μειωθούν οι καταβαλλόμενες επικουρικές; Μήπως θεωρούν ότι εμείς είμαστε οι… ξύπνιοι και οι υπόλοιποι που εφαρμόζουν κεφαλαιοποιητικό σύστημα είναι οι… εξαπατημένοι; Αμφισβητούν άραγε τις υψηλές αποδόσεις άρα και τις υψηλότερες συντάξεις που αποφέρουν αυτά τα συστήματα;

Αυτό που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι επιμένουν να χαρακτηρίζουν «τζόγο» τις επενδύσεις σε άυλους τίτλους. Μια ματιά στα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ξένους επενδυτές δείχνει ότι σταθερά από το 2019 στις εκδόσεις ελληνικών ομολόγων συμμετέχουν συνταξιοδοτικά ταμεία από άλλες χώρες. Στις περσινές εκδόσεις, εν μέσω πανδημίας, το μερίδιο τους έφτασε ως το 14%! Θέλουν να μας πούνε ότι οι διαχειριστές αυτών των ταμείων πήραν ρίσκο με τα ελληνικά ομόλογα ή εμείς είμαστε… άλλο πράγμα; Παράνοια…

Παρεμπιπτόντως, μια ακόμα έκδοση εντόκων γραμματίων 6μηνης διάρκειας ξεπούλησε σαν… ζεστό ψωμί και μάλιστα με αρνητικό επιτόκιο. Τουτέστιν, αυτοί που… τζογάρουν με τα ελληνικά χαρτιά, δέχθηκαν να μας πληρώνουν, για να έχουν στα χέρια τους τίτλους του Ελληνικού Δημοσίου…
Οι «πειραγμένες» ημέρες εξόφλησης του Σκλαβενίτη

Οι υποχρεώσεις που ανέλαβε με την εξαγορά της Μαρινόπουλος δημιουργούν μία «μαγική εικόνα» ως προς τις ημέρες αποπληρωμής των προμηθευτών της Υπεραγορές Σκλαβενίτη. Όπως εμφανίζεται στην τελευταία έκθεση την Επιτροπής Ανταγωνισμού, το 2019 ήταν στα επίπεδα των 149 ημερών, από 160 ημέρες το 2018 και 254 το 2017. Σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας, σήμερα κινείται στα επίπεδα των 100 ημερών που είναι και η πλειοψηφία της αγοράς. Σε αντίθεση όμως με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, οι Υπεραγορές Σκλαβενίτη επιβαρύνονται τόσο με τις υποχρεώσεις προς το Δημόσιο που είχε αφήσει η Μαρινόπουλος όσο και με τα ανοιχτά τεφτέρια προς τους προμηθευτές της πάλαι ποτέ κραταιάς αλυσίδας σούπερ μάρκετ.
Σαββίδης παντός καιρού

Στη Θεσσαλονίκη αρέσκονται να εμπλέκουν το όνομα του Ιβάν Σαββίδη σε ό,τι μπορεί να βγαίνει στο σφυρί. Η Mouzenidis Travels πέτυχε μέσω του Πρωτοδικείου την προστασία από τους πιστωτές της και από την νομική υπεράσπιση της εταιρείας άφησαν να εννοηθεί ότι για την σωτηρία της έχει ενδιαφερθεί και ισχυρός παράγοντας που εμπλέκεται και με τον αθλητισμό. Πάλι από το περιβάλλον Σαββίδη η στάση είναι σταθερή, όπως σας είχαμε ενημερώσει παλαιότερα από την στήλη: δεν πλησιάζουμε στην προκειμένη περίπτωση.
DEFEA και φρεγάτες

H έκθεση DEFEA 2021 άφησε ικανοποιημένη την ηγεσία του υπουργείου Άμυνας. Τόσο, που ο υπουργός κ. Ν. Παναγιωτόπουλος και ο υφυπουργός κ. Αλκ. Στεφανής κάλεσαν σε συνάντηση τους γενικούς διευθυντές και επιτελείς για να μοιράσουν συγχαρητήρια για την επιτυχία της έκθεσης. Ποια ήταν η διαφορά φέτος; Ότι οι παρουσίες κίνησαν το ενδιαφέρον τόσο των εγχώριων συναφών επιχειρήσεων όσο και διεθνών ξένων οίκων. Από το 2004, λένε, είχε να εκδηλωθεί τόσο μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον. Μάλιστα αυτά τα έλεγαν και οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Παραγωγών Πολεμικού Υλικού, που φαίνεται να βάζουν σοβαρή υποψηφιότητα για τις εργασίες εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ, που ήδη διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό και έχουν ανάγκη για lifting.

Στα περίπτερα της έκθεσης DEFEA 2021 τα ανταμώματα περίσσεψαν. Ξεχώρισε ένα από αυτά, του νέου διευθύνοντος συμβούλου της ΕΛΒΟ, πρώην ναυάρχου ε.α., κ. Δημήτρη Αγγελόπουλου με τον κ. Γιάννη Κοντέλη, της «Κοντέλης ΑΕΒΕ». Τι συζήτησαν; Τις δυνατότητες ανακατασκευής των αμαξωμάτων IVECO, με την εισαγωγή προηγμένης τεχνολογίας από την Ιταλία. Παρόντες στην κουβέντα, ο κ. Μαυρίδης, γεν. διευθυντής της «Κοντέλης» και ο κ. Αρέθας, διευθυντής επικοινωνίας της εταιρείας.
Βραβεία και υπενθυμίσεις

Όσο για τον γρίφο με τις νέες φρεγάτες- καθώς πλησιάζει ο καιρός για την τελική επιλογή-, δεν πέρασαν απαρατήρητες οι αναφορές του Άμερικανού Πρέσβη κ. Τζέφρι Πάιατ, κατά την βράβευση του υπουργού Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλου με το βραβείο «2021 AHEPA Pericles Award», προχτές, στο προαύλιο του Πολεμικού Μουσείου. Ο κ. Πάιατ, μεταξύ άλλων, δεν παρέλειψε να υπογραμμίζει εκ νέου το έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον για την απόκτηση των τεσσάρων νέων φρεγατών από τη χώρα μας. Κι αυτό, ενώπιον της ηγεσίας του υπουργείου Αμύνης αλλά και της στρατιωτικής ηγεσίας. Το μήνυμα, σαφές.