H είσοδος της Coffee Island στα ράφια του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης με κάψουλες για μηχανές espresso είναι η πλέον πρόσφατη σε μία σειρά αντίστοιχων κινήσεων που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια. Αλυσίδες καφέ τόσο διεθνείς όσο και εγχώριες, πέρα από την παρουσία που έχουν στο πεζοδρόμιο, ανακάλυψαν φλέβα χρυσού και προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο από μία αγορά που αυξάνεται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αυτή της κατανάλωσης espresso στο σπίτι.

Σύμφωνα με μετρήσεις της NielsenIQ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα μερίδια του espresso αυξήθηκαν τόσο σε ότι αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού όσο και εντός. Εκτός σπιτιού, που είναι και το «γήπεδο του», ενώ το 2016 βρισκόταν ελάχιστα κάτω (74,8%) από τα ¾ της συνολικής αγοράς καφέ, το 2020 εκτοξεύθηκε στο 82,1% ενώ στο πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέβηκε ακόμη παραπάνω στο 87,1%.
Αγορά 24 εκατομμυρίων ευρώ

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση στο σπίτι ο espresso σχεδόν διπλασίασε τα μερίδια του την τελευταία πενταετία. Από 6,2% το 2016 ανέβηκε στο 8,5% το 2019, πέρυσι με μερίδιο 10,6% έσπασε το φράγμα το 10% ενώ η αρχή της φετινής χρονιάς τον βρίσκει με ποσοστό 11,5%.

Η υποκατηγορία η οποία έχει την μεγαλύτερη δυναμική στον espresso που απευθύνεται για κατανάλωση στο σπίτι ή το γραφείο, είναι αυτή της κάψουλας που είναι συμβατή με μηχανές της Nespresso.To 2016 οι κάψουλες για τις συγκεκριμένες μηχανές είχαν μερίδιο μόλις 6,4% και οι κάψουλες για τα υπόλοιπα συστήματα 40,3%. Πέρυσι, χρονιά που πήραν κεφάλι με 22,8% έναντι 21,9% των υπολοίπων συστημάτων, οι πωλήσεις σε αξία για τις κάψουλες συμβατές με τις μηχανές nespresso ανέρχονταν στα 23,6 εκατ. ευρώ.
Από το πεζοδρόμιο στο ράφι

Πέρα από τη Nespresso που άνοιξε την συγκεκριμένη αγορά και δραστηριοποιείται μέσα από το δικό της δίκτυο καταστημάτων όπως προαναφέρθηκε υπάρχει μία σειρά από πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες που από το δίκτυο καταστημάτων μπήκαν η στοχεύουν να μπουν και στο δίκτυο των σούπερ μάρκετ με κάψουλες για μηχανές εσπρέσσο.

Παρούσες στην ελληνική αγορά είναι και οι δύο μεγάλες πολυεθνικές. Η Starbucks, τις κάψουλες τις οποίας τις διακινεί η Nestle και η Costa Coffee που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της Coca Cola για την αγορά του καφέ. Από τις ελληνικές πέρα από την Coffee Island παρουσία έχει και η Coffeeway γνωστότερη από την ομώνυμη αλυσίδα που ειδικεύεται κυρίως στους καφέδες φίλτρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάψουλες εσπρέσσο έχουν αναπτύξει και άλλες αλυσίδες καφέ όπως ο Γρηγόρης και τα Mikel οι οποίες όμως τις διαθέτουν από τα καταστήματα τους.