Τον Σεπτέμβριο ξεκινά το PPF του ΤΑΙΠΕΔ

– Ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τον ρόλο και την στελέχωση του Preparation Project Facility (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Η μονάδα αυτή τελικά θα αναλάβει έργα άνω των 30 εκατ. ευρώ, αντί 40 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινωθεί αρχικά, τόσο στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης όσο και του ΕΣΠΑ. Οι ανακοινώσεις δεν θα αργήσουν, αλλά η ψήφιση του σχετικής ρύθμισης θα γίνει μέσα στο ερχόμενο μήνα και βεβαίως αφού ανοίξει η Βουλή. Επικεφαλής του νέου μηχανισμού θα τεθεί ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
….που μετακομίζει στην Καραγιώργη Σερβίας

– Παρεμπιπτόντως για όσους δεν το γνωρίζουν, το ΤΑΙΠΕΔ τελικά δεν θα μετακινηθεί στην οδό Μιχαλακοπούλου και στο πρώην κτίριο του ΔΟΛ, όπως είχε γίνει ευρύτερα γνωστό στο παρελθόν. Αντίθετα θα στεγαστεί στο κέντρο της πόλης. Μάλιστα θα είναι μεσοτοιχία με την «μαμά» εταιρεία, την ΕΕΣΥΠ. Φαίνεται ότι κάποιοι θεώρησαν μάλλον αλμυρό το τίμημα της συμφωνημένης μίσθωσης στο πρώην κτίριο του ΔΟΛ και έστριψαν το τιμόνι γι’ άλλού και
συγκεκριμένα για την Καραγιώργη Σερβίας. Πάντως οι νέοι ένοικοι του κτιρίου που ανάπλασε η Trastor στην Μιχαλακοπούλου, κάνουν λόγο για μια ιδιαίτερα πολυτελή κατασκευή.
Τα container δεν επαρκούν

– Ξεσπάθωσε ο Απ. Βακάκης της Jumbo με αφορμή την εκτόξευση του κόστους μεταφοράς container από την Ασία προς την Ευρώπη (και αντίστροφα) σε πενταπλάσια και εξαπλάσια επίπεδα έναντι του 2020. Μέχρι και για καρτέλ μίλησε! Η κατάσταση είναι, πάντως, αρκετά περίπλοκη όπως προκύπτει και από τα στοιχεία που παρουσίασε προ ημερών η διοίκηση της Triton International, της μεγαλύτερης εταιρείας μίσθωσης container παγκοσμίως.

– Η τεράστια έλλειψη container είναι μία από τις αιτίες για την έκρηξη τιμών με τη διοίκηση της Triton να υποστηρίζει πως το κόστος για ένα νέο εμπορευματοκιβώτιο κινείται πλέον κοντά στα 3.800 δολάρια ανά TEU όταν προ διετίας δεν ξεπερνούσε τα 1.600 δολάρια. Μάλιστα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 κατασκευάστηκαν στα κινεζικά εργοστάσια περισσότερα container από το σύνολο του 2020 χωρίς να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις.
Θα δούμε και άλλα deals στις ηλεκτρονικές πληρωμές

– Η συμφωνία της Alpha Bank με την ιταλική Nexi για τον τομέα αποδοχής συναλλαγών καρτών, που ήρθε λίγους μήνες μετά την αντίστοιχη συμφωνία της Πειραιώς με την Euronet, δεν θα είναι και οι τελευταίες. Πολλά αλλάζουν στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, λένε στελέχη της αγοράς τεχνολογίας. Υπενθυμίζουν το κύμα συγχωνεύσεων που είχαν την τελευταία διετία στην Ευρώπη και οδήγησε την Nexi στην κορυφή του κλάδου με κύριο αντίπαλο την Worldline. Τα ίδια στελέχη προσθέτουν πως βρίσκεται σε εξέλιξη και η προσπάθεια της Ε.Ε. για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού συστήματος πληρωμών ώστε να ανταγωνιστεί τις Visa και Mastercard, αλλά και τους Κινέζους.
Το Μοναστήρι δεν είναι καλά

– Παράπονα έχουν οι έμποροι στο Μοναστήρι της Βόρειας Μακεδονίας καθώς όπως ισχυρίζονται ο τζίρος τους έχει πέσει στο 10% καθώς οι Έλληνες, παρά το άνοιγμα του τελωνείου της Νίκης, δεν επισκέπτονται την γειτονική χώρα για ψώνια. Κύρια αιτία είναι η γραφειοκρατία λόγω covid που χρειάζονται ακόμη και οι Έλληνες πολίτες για επανείσοδο στη χώρα. Για τον Ιούλιο υπολογίζεται ότι τα σύνορα πέρασαν περίπου 2.700 Έλληνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από 100 την ημέρα όταν παλαιότερα ο μέσος όρος ήταν γύρω στους 600. Αντίθετα είχαμε την κάθοδο 6.800 κατοίκων της γειτονικής χώρας κυρίως για τουρισμό
στις παραλίες της Μακεδονίας.
Βγάζοντας τα «σπασμένα» του Covid

– Ενοικίαση ή αγορά αυτοκινήτου στις διακοπές; Μπορεί το ερώτημα να ακούγεται τρελό όμως όταν και οι τιμές που ζητούν οι εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων έχουν ξεφύγει μάλλον δεν είναι και τόσο. Σύμφωνα με έρευνα του thisismoney.co.uk η Κέρκυρα είναι ο πλέον ακριβός τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη καθώς για να ενοικιάσεις ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο για δύο εβδομάδες τον Αύγουστο θα χρειαστείς πάνω από 3.000 ευρώ (2.868 λίρες) ενώ στην έκτη θέση της λίστας είναι το Ηράκλειο με πάνω από 2.000 ευρώ (1.860 λίρες). Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ με λιγότερα λεφτά η οικογένεια θα μπορούσε να περάσει το ίδιο διάστημα σε ένα all inclusive ξενοδοχείο, ή να αγοράσει ένα παλιό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στον τόπο που ταξιδεύει.
Καλά κρατεί το ράλι στα ομόλογα

– Συνεχίζεται το τρελό ράλι για τα ελληνικά ομόλογα! Το 10ετές “παίζει” στο 0,54% και κονταροχτυπιέται με το αντίστοιχο ιταλικό, το 5ετές βρίσκεται προ πολλού σε αρνητική τιμή και σπάει τα κοντέρ (-0,23%), ενώ ακόμα και το 20ετές βρίσκεται στο 0,73% όταν το ιταλικό διαπραγματεύεται στο 1,27%. Αν υποστήριζε κανείς ότι πριν καλά- καλά τελειώσουμε με την
πανδημία κι ενώ το ελληνικό χρέος έχει φτάσει στο… Θεό, οι επενδυτές θα κυνηγούσαν σαν… τρελοί τα ελληνικά χαρτιά, μάλλον θα τον περνούσαν για παλαβό, αλλά, πλέον, οι Κασσάνδρες πρέπει να καταπιούν τη γλώσσα τους… Και για να μην ξεχνιόμαστε. Η Ελλάδα βγήκε και δανείστηκε χθες με έντοκα και για μια ακόμα φορά μας… πλήρωσαν για να τους δώσουμε “χαρτιά”. Η απόδοση διαμορφώθηκε στο -0,40%, δηλαδή όσο και στην έκδοση του
Ιουλίου…
Ζωντανεύει το λιανεμπόριο

-Πολύ ισχυρή η ζήτηση στο λιανικό εμπόριο ή μάλλον για να είμαστε πιο ακριβείς, πολύ πιο ισχυρή από το μέσο όρο της Ευρωζώνης και κάπως έτσι στο υπουργείο Οικονομικών έχουν κάθε λόγο να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση. Τα τελευταία συγκριτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat έδειξαν ότι οι λιανικές πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά
17,8% σε σχέση με πέρσι και κατά 5% σε σχέση με τον Απρίλιο. Ζητούμενο είναι να διατηρηθεί αυτή η τάση και τους επόμενους μήνες, με τη βοήθεια φυσικά των ξένων επισκεπτών που τόσο έλειψαν πέρσι…
Το κόστος των μεταλλάξεων

-“Μαύρα” τα μαντάτα από το ΔΝΤ. Σύμφωνα με το Ταμείο, οι νέες και πολύ μεταδοτικές μεταλλάξεις μπορούν να επιφέρουν νέα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις και να ανακόψουν την άνοδο της οικονομικής δραστηριότητας. Το ΔΝΤ εκτιμά ότι η εμφάνιση εξαιρετικά μολυσματικών μεταλλάξεων θα μπορούσε να εκτροχιάσει την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη και να αφαιρέσει αθροιστικά 4,5 τρισ. δολάρια ΗΠΑ από το παγκόσμιο ΑΕΠ έως το 2025!