Εκτοξεύθηκαν τα καθαρά κέρδη των εισηγμένων το πρώτο εξάμηνο
Απογειώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, πιάνοντας το… νήμα από εκεί που το άφησαν το 2019, δηλαδή πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Συγκεκριμένα από 92,1 εκατ. ευρώ ζημιές στο πρώτο εξάμηνο του 2020, η κερδοφορία εκτοξεύθηκε στα 1,76 δισ. ευρώ εφέτος.
Είναι εντυπωσιακό δε, ότι ο κύκλος εργασιών των εισηγμένων μπορεί να μην αυξήθηκε θεαματικά και από τα 25,5 δισ. ευρώ πέρυσι να έφθασε στο φετινό εξάμηνο στα 30,3 δισ. ευρώ, αλλά οι εισηγμένες κατάφεραν να δημιουργήσουν κερδοφορία, παρά το γεγονός ότι η εγχώρια οικονομία και οι οικονομίες του πλανήτη για τις εξαγωγικές ήταν κλειστές για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ είχαν να αντιμετωπίσουν τις δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών.
Και αυτό πιστοποιείται από το γεγονός ότι τα προ φόρων κέρδη των εισηγμένων σχεδόν διπλασιάστηκαν και από τα 2,6 δισ. ευρώ το 2019 εκτινάχθηκαν στα… 4,4 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2021.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα γίνει στη συνέχεια. Χθες, ολοκληρώθηκε το τρίτο τρίμηνο και εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αλλά η τιμή του πετρελαίου κοιτάζει και πάλι τα 80 δολ. το βαρέλι και του φυσικού αερίου διαμορφώνεται πάνω από τα 83 δολ. το κυβικό. Υπό αυτά τα δεδομένα, όπως σχολιάζουν χρηματιστηριακοί αναλυτές, τα οικονομικά αποτελέσματα μπορεί να επηρεαστούν στα επόμενα τρίμηνα μέχρι τέλος του χρόνου, αλλοιώνοντας την τελική στα μεγέθη που θα ανακοινωθούν για το σύνολο της χρήσης και θα γίνουν γνωστά τον ερχόμενο Μάρτιο.
Από την εικόνα των αποτελεσμάτων προκύπτει πως τα διυλιστήρια πήραν σχεδόν πίσω τις ζημιές που άφησε το πρώτο εξάμηνο του 2020 που ήταν και η πρώτη φάση του lockdown των οικονομιών.
Μεταλλουργία, Κλωστές, Ένδυση πέρασαν σε… αστρονομικά επίπεδα κερδοφορίας για τα μεγέθη τους. Π.χ. η Ελβαλχαλκόρ εμφάνισε αύξηση κερδοφορίας πάνω από 1000%, η Autohellas πάνω από… 2.650%.
Θα πρέπει να τονιστεί πως αν δεν υπήρχαν οι έκτακτες ζημιές λόγω αναδιάρθρωσης που έγραψε η Πειραιώς, η κερδοφορία των εισηγμένων θα είχε απογειωθεί στα 2,7 δισ. ευρώ.
Σημαντικό νέο αποτελεί ότι η Lamda ενέγραψε στα αποτελέσματά της τα έκτακτα κέρδη περί τα 220 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των υπό κατασκευή διαμερισμάτων στο Ελληνικό.
Είναι εντυπωσιακό δε, ότι ο κύκλος εργασιών των εισηγμένων μπορεί να μην αυξήθηκε θεαματικά και από τα 25,5 δισ. ευρώ πέρυσι να έφθασε στο φετινό εξάμηνο στα 30,3 δισ. ευρώ, αλλά οι εισηγμένες κατάφεραν να δημιουργήσουν κερδοφορία, παρά το γεγονός ότι η εγχώρια οικονομία και οι οικονομίες του πλανήτη για τις εξαγωγικές ήταν κλειστές για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ είχαν να αντιμετωπίσουν τις δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών.
Και αυτό πιστοποιείται από το γεγονός ότι τα προ φόρων κέρδη των εισηγμένων σχεδόν διπλασιάστηκαν και από τα 2,6 δισ. ευρώ το 2019 εκτινάχθηκαν στα… 4,4 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2021.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα γίνει στη συνέχεια. Χθες, ολοκληρώθηκε το τρίτο τρίμηνο και εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αλλά η τιμή του πετρελαίου κοιτάζει και πάλι τα 80 δολ. το βαρέλι και του φυσικού αερίου διαμορφώνεται πάνω από τα 83 δολ. το κυβικό. Υπό αυτά τα δεδομένα, όπως σχολιάζουν χρηματιστηριακοί αναλυτές, τα οικονομικά αποτελέσματα μπορεί να επηρεαστούν στα επόμενα τρίμηνα μέχρι τέλος του χρόνου, αλλοιώνοντας την τελική στα μεγέθη που θα ανακοινωθούν για το σύνολο της χρήσης και θα γίνουν γνωστά τον ερχόμενο Μάρτιο.
Από την εικόνα των αποτελεσμάτων προκύπτει πως τα διυλιστήρια πήραν σχεδόν πίσω τις ζημιές που άφησε το πρώτο εξάμηνο του 2020 που ήταν και η πρώτη φάση του lockdown των οικονομιών.
Μεταλλουργία, Κλωστές, Ένδυση πέρασαν σε… αστρονομικά επίπεδα κερδοφορίας για τα μεγέθη τους. Π.χ. η Ελβαλχαλκόρ εμφάνισε αύξηση κερδοφορίας πάνω από 1000%, η Autohellas πάνω από… 2.650%.
Θα πρέπει να τονιστεί πως αν δεν υπήρχαν οι έκτακτες ζημιές λόγω αναδιάρθρωσης που έγραψε η Πειραιώς, η κερδοφορία των εισηγμένων θα είχε απογειωθεί στα 2,7 δισ. ευρώ.
Σημαντικό νέο αποτελεί ότι η Lamda ενέγραψε στα αποτελέσματά της τα έκτακτα κέρδη περί τα 220 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των υπό κατασκευή διαμερισμάτων στο Ελληνικό.