Σημαντική αύξηση κερδών και εσόδων στο τρίτο τρίμηνο του 2021 για την Capital Product Partners, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη που ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματά της.

Eιδικότερα, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 43,1 εκατ. δολάρια ενώ η εισηγμένη στην χρηματιστηριακή αγορά κατάγραψε αύξηση 53% στα καθαρά κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 11,9 εκατ. δολάρια, έναντι 7,8 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Η εταιρεία προχώρησε και σε νέες αγορές πλοίων αφού παρέλαβε δύο LNG Carriers στο πλαίσιο συμφωνίας για την απόκτηση συνολικά τριών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Ο CEO της Capital Product Partners, Tζέρι Καλογηράτος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις οικονομικές επιδόσεις τονίζοντας πως «Η βελτιωμένη απόδοση αντανακλά εν μέρει την ευνοϊκή υποκείμενη δυναμική της αγοράς ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων, αλλά επίσης σημαντικό, την αυξημένη το μέγεθος του στόλου της Σύμπραξης με την προσθήκη τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νωρίτερα μέσα στο έτος και δύο LNGC προς το τέλος του τριμήνου».

Η ανακοίνωση της εταιρείας:

Τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 ήταν 11,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα 7,8 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2020. Αφού λήφθηκαν υπόψη οι τόκοι που αποδίδονται στον ομόρρυθμο εταίρο, τα καθαρά έσοδα ανά κοινή μονάδα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου ήταν 0,62 $, σε σύγκριση με το καθαρό εισόδημα ανά κοινή μονάδα 0,41 $ για το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Τα συνολικά έσοδα ήταν 43,1 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με 35,5 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η αύξηση των εσόδων αποδόθηκε κυρίως στην καθαρή αύξηση του μεγέθους του στόλου μας μετά την απόκτηση δύο LNGC στις αρχές Σεπτεμβρίου και τρία εμπορευματοκιβώτια 5.100 Twenty-foot Equivalent Unit (“TEU”) τον Φεβρουάριο του 2021 και η μείωση της καθαρής απόσβεσης των χρονοναύλων που αποκτήθηκαν μαζί με ορισμένα από τα πλοία μας, εν μέρει αντισταθμίζονται από την πώληση του M/V ‘CMA CGM Magdalena’ τον Μάιο του 2021.

Τα συνολικά έξοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου ήταν 27,8 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 23,8 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Τα έξοδα ταξιδιού για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου αυξήθηκαν σε 3,0 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 1,9 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2020 , λόγω της αύξησης του αριθμού των ημερών κατά τις οποίες ένα από τα πλοία του στόλου μας απασχολήθηκε με ναυλώσεις ταξιδιών, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα πλοίων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 ανήλθαν σε 11,3 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 9,5 εκατομμύρια δολάρια κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η αύξηση των λειτουργικών εξόδων πλοίων οφειλόταν κυρίως στην καθαρή αύξηση του μεγέθους του στόλου μας.

Τα συνολικά έξοδα για το τρίτο τρίμηνο του 2021 περιελάμβαναν επίσης αποσβέσεις και αποσβέσεις 11,0 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 10,6 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η αύξηση των αποσβέσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 αποδόθηκε κυρίως στην απόσβεση του αναβαλλόμενου ξηρού -κόστος ελλιμενισμού που πραγματοποιήθηκαν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020 και η καθαρή αύξηση του μεγέθους του στόλου μας, εν μέρει αντισταθμίζεται από την ταξινόμηση του σκάφους M/V «Adonis» ως σκάφους που κατέχεται προς πώληση.

Τα γενικά και διοικητικά έξοδα για το τρίτο τρίμηνο του 2021 ανήλθαν σε 2,6 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 1,8 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η αύξηση των γενικών και διοικητικών εξόδων αποδόθηκε κυρίως σε αμοιβές και δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν σε σχέση με την απόκτηση των τριών LNGC ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2021.

Τα συνολικά άλλα έξοδα, καθαρά για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου ήταν 3,4 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 3,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Τα συνολικά άλλα έξοδα, τα καθαρά περιλαμβάνουν έξοδα τόκων και χρηματοοικονομικό κόστος 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση σε 3,5 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Η αύξηση των εξόδων από τόκους και του κόστους χρηματοδότησης αποδόθηκε στην αύξηση του συνολικού ανεξόφλητου χρέους της Συνεργασίας, εν μέρει αντισταθμισμένη από τη μείωση του μέσου σταθμισμένου επιτοκίου LIBOR σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Κεφαλαιοποίηση της Συνεργασίας

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, τα συνολικά μετρητά ανήλθαν σε 65,6 εκατομμύρια δολάρια. Τα συνολικά μετρητά περιλαμβάνουν περιορισμένα μετρητά ύψους 9,0 εκατομμυρίων $, τα οποία αντιπροσωπεύουν την ελάχιστη απαίτηση ρευστότητας σύμφωνα με τις χρηματοδοτικές ρυθμίσεις μας.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, το συνολικό κεφάλαιο των εταίρων ανήλθε σε 486,9 εκατομμύρια δολάρια, αύξηση 64,8 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 422,1 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2020.

H αύξηση αντανακλά τα καθαρά έσοδα για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, 15,3 εκατομμύρια δολάρια που αντιπροσωπεύουν η αξία των κοινών μεριδίων που εκδόθηκαν ως μέρος του ανταλλάγματος που καταβλήθηκε για την απόκτηση του LNGC «Αρίστος Ι» και του LNGC «Αρίσταρχος» στις 3 Σεπτεμβρίου 2021 και η απόσβεση που σχετίζεται με το πρόγραμμα κινήτρων μετοχών, εν μέρει αντισταθμίζεται από διανομές που δηλώθηκαν και καταβλήθηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου στο συνολικό ποσό των 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων και η επαναγορά των κοινών μεριδίων της Συνεργασίας για συνολικό ποσό 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, το συνολικό χρέος της συνεργασίας ήταν 650,7 εκατομμύρια $, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 271,0 εκατομμυρίων $ σε σύγκριση με 379,7 εκατομμύρια $ στις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Η αύξηση οφείλεται στην υπόθεση 304,4 εκατομμύρια $ του συνολικού χρέους με τη μορφή πώλησης και χρηματοδοτική μίσθωση και 10,0 εκατ. $ με τη μορφή χρηματοδότησης από πωλητές σε σχέση με την εξαγορά του LNGC “Aristos I” και του LNGC “Aristarchos” τον Σεπτέμβριο του 2021 και $30.0 εκατ. συνολικά με τη μορφή χρηματοδότησης πώλησης και επαναμίσθωσης και $6.0 εκατομμύρια με τη μορφή πίστωσης πωλητών σε σχέση με την απόκτηση των τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 5.100 TEU τον Φεβρουάριο του 2021.

Η αύξηση αντισταθμίστηκε εν μέρει από την πώληση του M/V «CMA CGM Magdalena» τον Μάιο του 2021 και την αποπληρωμή του χρέους η αντίστοιχη χρηματοδοτική ρύθμιση συνολικού ύψους 49,6 εκατομμυρίων δολαρίων και προγραμματισμένες πληρωμές κεφαλαίου 29,8 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Λειτουργικό Πλεόνασμα

Το λειτουργικό πλεόνασμα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 ανήλθε σε 25,8 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 23,5 εκατομμύρια δολάρια για το προηγούμενο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2021 και 21,0 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2020.

Διαθέσαμε 14,5 εκατομμύρια δολάρια στο αποθεματικό κεφαλαίου, αύξηση κατά $6,2 εκατ. σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο λόγω της αυξημένης απόσβεσης χρέους που προέκυψε από την απόκτηση δύο LNGC τον Σεπτέμβριο του 2021. Το λειτουργικό πλεόνασμα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, αφού η τριμηνιαία κατανομή στο αποθεματικό κεφαλαίου ήταν 11,3 εκατ. $.

Για την απόκτηση του αρχικού στόλου πλοίων μεταφοράς LNG

Στις 3 Σεπτεμβρίου 2021 η Συνεργασία παρέλαβε το LNGC «Aristos I» που κατασκευάστηκε το 2020 και το LNGC «Aristarchos» που κατασκευάστηκε το 2021, σύμφωνα με τη συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 31 Αυγούστου 2021 για την απόκτηση τριών LNGC (ο «Αρχικός Στόλος ”) από την CGC Operating Corp. (ο «Πωλητής»). Το τρίτο LNGC, το «Αριστείδης Ι», αναμένεται να παραδοθεί μετά την παράδοση του M/V «Adonis» στον αγοραστή του κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021.

Και τα τρία πλοία κατασκευάστηκαν στην Hyundai Heavy Industries Co., Ltd (“ Hyundai»).

Το συνολικό τίμημα των 394,8 εκατομμυρίων δολαρίων που καταβλήθηκε για την απόκτηση των δύο LNGC περιελάμβανε (i) 65,1 εκατομμύρια δολάρια από μετρητά, (ii) την ανάληψη 304,4 εκατομμύρια δολάρια εξασφαλισμένου χρέους με τη μορφή συναλλαγών χρηματοδότησης πώλησης και μίσθωσης με την Bank of Communications Financial Leasing Co Ltd (η «μίσθωση BOC»), (iii) η έκδοση στον Πωλητή 1,15 εκατομμυρίων κοινών μεριδίων συνολικής αξίας 15,3 εκατομμυρίων $ και (iv) 10,0 εκατομμυρίων $ ακάλυπτης, άτοκης χρηματοδότησης πωλητή.

Οι τριμηνιαίες αποπληρωμές κεφαλαίου στο πλαίσιο της μίσθωσης BOC ανέρχονται σε 3,1 εκατομμύρια δολάρια για καθένα από τα LNGC «Aristos I» και LNGC «Aristarchos», μειώνοντας στα 2,3 εκατομμύρια δολάρια από το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το δεύτερο τρίμηνο του 2024 αντίστοιχα.

Κατά τη λήξη τον Οκτώβριο του 2027 και τον Μάιο του 2028, η μίσθωση προβλέπει υποχρέωση αγοράς για την απόκτηση κάθε πλοίου στην προκαθορισμένη τιμή των 84,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Επιπλέον, η σύμβαση μίσθωσης περιλαμβάνει διάφορες επιλογές αγοράς που ξεκινούν από την πρώτη επέτειο της μίσθωσης. Η μίσθωση BOC φέρει επιτόκιο LIBOR πλέον περιθωρίου 2,70%.

Το χρηματοδοτικό στοιχείο της αντιπαροχής από τον πωλητή είναι ακάλυπτο, άτοκο και δεν απαιτείται να επιστραφεί για δώδεκα μήνες από την παράδοση των πλοίων.

Έκδοση Senior Unsecured Bonds στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Τον Οκτώβριο του 2021, η Συνεργασία, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της, CPLP Shipping Holdings PLC, εξέδωσε ομόλογα €150,0 εκατ. στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα ομόλογα είναι εγγυημένα από την Εταιρία. Τα ομόλογα θα λήξουν τον Οκτώβριο του 2026 και θα έχουν κουπόνι 2,65%, πληρωτέο σε εξαμηνιαία βάση.

Άσκηση επιλογής απόκτησης τριών πρόσθετων πλοίων μεταφοράς LNG

Η Συνεργασία άσκησε το δικαίωμα απόκτησης τριών επιπλέον X-DF LNGC με μακροχρόνια απασχόληση (τα «Προαιρετικά Σκάφη»). Το δικαίωμα προαίρεσης παραχωρήθηκε σε σχέση με την απόκτηση του αρχικού στόλου LNGCs που ανακοινώθηκε στις 31 Αυγούστου 2021.

Τα Προαιρετικά Σκάφη αναμένεται να αποκτηθούν σε συνολική τιμή 623,0 εκατομμυρίων δολαρίων με συνολικά συμβατικά ακαθάριστα έσοδα περίπου 429,0 εκατομμύρια δολάρια και ένα μέσο συνολικό ημερήσιο μικτό επιτόκιο περίπου 71.650 $ ανά ημέρα.

Τα προαιρετικά πλοία κατασκευάζονται όλα το 2021 και είναι ναυλωμένα στην BP Gas Marketing Limited (“BP”), την Cheniere Marketing International LLP και την Engie Energy Marketing Singapore Pte Ltd με εναπομένουσα διάρκεια ναύλωσης 6,2 ετών, η οποία περιλαμβάνει στην περίπτωση της BP χρονοναύλωση τις δύο πρώτες προαιρετικές περιόδους.

Η απόκτηση των Προαιρετικών Πλοίων αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με τα καθαρά έσοδα από τα Ομόλογα, την ανάληψη χρέους 439,4 εκατομμυρίων δολαρίων με τη μορφή χρηματοδότησης πώλησης και μίσθωσης και περίπου 15,7 εκατομμύρια δολάρια μετρητά και αναμένεται να κλείσει εντός του τέταρτου τριμήνου του 2021 υπό τους συνήθεις όρους κλεισίματος.

Η συναλλαγή διαπραγματεύτηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από την επιτροπή συγκρούσεων του Διοικητικού Συμβουλίου («Επιτροπή») και εγκρίθηκε επίσης ομόφωνα από την ολομέλεια του Διοικητικού Συμβουλίου. Η Evercore Group LLC υπηρέτησε ως οικονομικός σύμβουλος και οι Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP υπηρέτησαν ως νομικοί σύμβουλοι στην Επιτροπή.

Για τον COVID-19

Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τον αντίκτυπο του COVID-19 στην οικονομική κατάσταση και τις λειτουργίες της Συνεργασίας, καθώς και στη βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων και LNG γενικότερα. Αν και δεν είναι πάντα δυνατό να γίνει διάκριση των πρόσθετων δαπανών ή μη μισθώσεων που σχετίζονται με τον αντίκτυπο του COVID-19 στις δραστηριότητές μας, εκτιμούμε ότι για το τρίτο τρίμηνο του 2021, το πρόσθετο κόστος λειτουργίας ή/και ταξιδιού που σχετίζεται με τον COVID-19 ήταν περίπου 0,2 εκατομμύρια δολάρια.

Ο πραγματικός αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 μακροπρόθεσμα, καθώς και η έκταση των μέτρων που λαμβάνουμε ως απάντηση στις προκλήσεις που παρουσιάζει, όπως περιγράφεται στις προηγούμενες εκδόσεις μας, θα εξαρτηθεί από το πώς θα συνεχίσει να αναπτύσσεται η πανδημία , τη συνέχιση της διανομής των εμβολίων, τη διάρκεια και την έκταση των περιοριστικών μέτρων που σχετίζονται με την πανδημία και τον περαιτέρω αντίκτυπό τους στην παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο. Επί του παρόντος, η αγορά ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων επωφελείται από τον αντίκτυπο του COVID-19 στην παγκόσμια αλυσίδα εμπορικής εφοδιαστικής.

Tι είπε ο Τζέρυ Καλογηράτος

Ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος του Γενικού Εταίρου μας, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε τη συνεχιζόμενη ισχυρή οικονομική απόδοση της εταιρικής σχέσης κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η βελτιωμένη απόδοση αντανακλά εν μέρει την ευνοϊκή υποκείμενη δυναμική της αγοράς ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων, αλλά επίσης σημαντικό, την αυξημένη το μέγεθος του στόλου της Σύμπραξης με την προσθήκη τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νωρίτερα μέσα στο έτος και δύο LNGC προς το τέλος του τριμήνου».

«Η πρόσφατη έκδοση 150,0 εκατομμυρίων ευρώ σε μη εξασφαλισμένα ομόλογα σε πολύ ελκυστική τιμολόγηση, μας επέτρεψε να ασκήσουμε το δικαίωμα εξαγοράς για επιπλέον τρία τελευταίας γενιάς XDF LNGC, όλα κατασκευασμένα το 2021.

Η εξαγορά αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με τα έσοδα από τα Ομόλογα, ανανέωση του υφιστάμενου χρέους και των μετρητών. Με την προσθήκη αυτών των τριών LNGC στο στόλο μας και του LNGC ‘Αριστείδης I’ και τη διάθεση του M/V ‘Adonis’, αναμένουμε μέχρι το τέλος του έτους να ελέγξουμε έναν στόλο 21 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 14 πλοίων εμπορευματοκιβωτίων panamax και post panamax, ένα ξηρό χύδην Capesize σκάφος και έξι τελευταίας γενιάς XDF LNGC.

Τα συνολικά συμβατικά έσοδα του στόλου στο τέλος του τρίτου τριμήνου θα αυξηθούν από 624,8 $ εκατομμύρια σε 1,95 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων προαίρεσης, και η εναπομένουσα διάρκεια ναύλωσης αναμένεται να αυξηθεί από 5,3 χρόνια σε 8,4 χρόνια.

Η απόκτηση και από τα έξι LNGCs αναμένεται να είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα στα κέρδη και τις διανεμητέες ταμειακές ροές ανά μονάδα, μειώνοντας τη μέση ηλικία του στόλου μας από τα 10,8 έτη σε 7,8 έτη, ενώ θα μειώσει και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της CPLP.

Ταυτόχρονα, θα διαφοροποιήσουμε περαιτέρω τις πηγές εσόδων μας και την πελατειακή μας βάση, ενώ καθιερώνουμε την παρουσία μας στην αγορά LNG με σημαντικό στόλο και επενδύσεις.

Πιστεύουμε ότι η αγορά LNG είναι ένας κλάδος υψηλής αναπτυξιακής βιομηχανίας που υποστηρίζεται από θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, καθώς τόσο το φυσικό αέριο όσο και το LNG, αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση προς τις εκπομπές μηδενικού άνθρακα και ως εκ τούτου, είμαστε ενθουσιασμένοι που αναπτύσσουμε σε αυτό το τμήμα την κατάλληλη στιγμή.