ΕΛΤΑ: H εξοικονόμηση 2 εκατ. ευρώ, η Amazon και οι ταχυδρόμοι-ρομπότ
Με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής, το Κέντρο Διαλογής των ΕΛΤΑ κάνει εφικτή την παράδοση δεμάτων όχι μόνο την επόμενη ημέρα, αλλά ακόμη και νωρίτερα
Την ψήφο εμπιστοσύνης τεσσάρων διεθνών κολοσσών, που, όπως και η Amazon, ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν την πανελλαδική κάλυψη του ομίλου για την παράδοση των δεμάτων τους στην Ελλάδα, κερδίζουν τα ΕΛΤΑ. Τον δρόμο για τις επικείμενες συμφωνίες με ηχηρά ονόματα του διεθνούς λιανεμπορίου για τα ΕΛΤΑ στρώνει η ψηφιακή δυναμική που αποκτά ο όμιλος με το νέο ρομποτικό σύστημα διαλογής στο Κρυονέρι.
Με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής, το Κέντρο Διαλογής των ΕΛΤΑ κάνει εφικτή την παράδοση δεμάτων όχι μόνο την επόμενη ημέρα, αλλά ακόμη και νωρίτερα, καθώς υπερ-πενταπλασιάζεται η δυνατότητα διαχείρισης. Στο Κρυονέρι, ήδη 55 mini robots απαρτίζουν το ρομποτικό σύστημα διαλογής, έχοντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα. Μάλιστα, μέχρι τα τέλη του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί και η β’ φάση της επένδυσης με την προσθήκη ακόμη 70 mini robots, που θα ανεβάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης σε 7.000 δέματα την ώρα ή 165.000 δέματα την ημέρα.
Αυτά τα ψηφιακά εχέγγυα φαίνεται ότι λειτούργησαν ως δέλεαρ για τουλάχιστον τέσσερα μεγάλα ονόματα του διεθνούς retail, που θέλουν να συνεργαστούν με τα ΕΛΤΑ, όπως κάνει ήδη η Amazon, ώστε να αναλάβουν την παράδοση των εμπορευμάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για πολυεθνικές αλυσίδες από της ένδυσης και της υπόδησης, με τις οποίες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις τα ΕΛΤΑ για τη σύναψη συμφωνιών αντίστοιχων με αυτή που έκλεισε την περασμένη Άνοιξη με την Amazon.
Εξοικονόμηση 2 εκατ. ευρώ
Tο ρομποτικό σύστημα διαλογής, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, επιτρέπει στον όμιλο να προχωρά σε συμφωνίες με την Amazon: «Χωρίς το νέο ρομποτικό σύστημα η συμφωνία με την Amazon δεν θα μας συνέφερε. Θα καλούμασταν να πληρώσουμε σε ρήτρες λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις περισσότερα από τα έσοδα που θα είχαμε» τόνισε ο ίδιος κατά την παρουσίαση του νέου ρομποτικού συστήματος διαλογής.
«Συνολικά από το τέλος του χρόνου θα βρίσκονται σε λειτουργία 125 ρομπότ με δυνατότητα εξυπηρέτησης 165.000 αντικειμένων την ημέρα υπερπενταπλασιάζοντας την παραγωγική δυνατότητα των ΕΛΤΑ» είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Η επένδυση των ΕΛΤΑ στη ρομποτική είναι ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι εξοικονομεί στον όμιλο περί τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως. «Η εμπιστοσύνη κορυφαίων εταιρειών του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, αλλά και μια σειρά από νέες συμφωνίες που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα, έχουν δώσει μια διεθνούς επιπέδου ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων» πρόσθεσε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Να σημειωθεί ότι στόχος είναι η αυτοματοποίηση μέσω των mini robots να επεκταθεί και σε άλλα κέντρα της χώρας με στόχο στο τέλος να γίνουν όλα αυτοματοποιημένα.
Πότε θα «χτυπήσει» ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος
Στο μεταξύ, δύο νέες digital υπηρεσίες, που αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στην παράδοση και επίδοση επιστολών και δεμάτων, θα προχωρήσει στο τέλος του χρόνου ο όμιλος. Πρόκειται για τον ψηφιακό ταχυδρόμο, που θα προσφέρει ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών και τα νέα ψηφιακά καταστήματα που θα παραδίδουν και θα παραλαμβάνουν 24 ώρες το 24ωρο.
Στη λογική του «Ψηφιακού Ταχυδρόμου», ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA και ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο αυτό, εκτός από τη διαχείριση τις ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία» σημείωσε ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.
Smart Lockers
Η δεύτερη digital υπηρεσία, που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, αφορά τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers) που θα εγκατασταθούν στα καταστήματα των ΕΛΤΑ. Ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24 ώρα από τα ντουλάπια τα οποία θα ανοίγουν με ειδικό κωδικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα ντουλάπια πρόκειται να εγκατασταθούν δοκιμαστικά σε επιλεγμένα καταστήματα μέσα στους επόμενους μήνες.
Με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής, το Κέντρο Διαλογής των ΕΛΤΑ κάνει εφικτή την παράδοση δεμάτων όχι μόνο την επόμενη ημέρα, αλλά ακόμη και νωρίτερα, καθώς υπερ-πενταπλασιάζεται η δυνατότητα διαχείρισης. Στο Κρυονέρι, ήδη 55 mini robots απαρτίζουν το ρομποτικό σύστημα διαλογής, έχοντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα. Μάλιστα, μέχρι τα τέλη του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί και η β’ φάση της επένδυσης με την προσθήκη ακόμη 70 mini robots, που θα ανεβάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης σε 7.000 δέματα την ώρα ή 165.000 δέματα την ημέρα.
Αυτά τα ψηφιακά εχέγγυα φαίνεται ότι λειτούργησαν ως δέλεαρ για τουλάχιστον τέσσερα μεγάλα ονόματα του διεθνούς retail, που θέλουν να συνεργαστούν με τα ΕΛΤΑ, όπως κάνει ήδη η Amazon, ώστε να αναλάβουν την παράδοση των εμπορευμάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για πολυεθνικές αλυσίδες από της ένδυσης και της υπόδησης, με τις οποίες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις τα ΕΛΤΑ για τη σύναψη συμφωνιών αντίστοιχων με αυτή που έκλεισε την περασμένη Άνοιξη με την Amazon.
Εξοικονόμηση 2 εκατ. ευρώ
Tο ρομποτικό σύστημα διαλογής, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος, επιτρέπει στον όμιλο να προχωρά σε συμφωνίες με την Amazon: «Χωρίς το νέο ρομποτικό σύστημα η συμφωνία με την Amazon δεν θα μας συνέφερε. Θα καλούμασταν να πληρώσουμε σε ρήτρες λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις περισσότερα από τα έσοδα που θα είχαμε» τόνισε ο ίδιος κατά την παρουσίαση του νέου ρομποτικού συστήματος διαλογής.
«Συνολικά από το τέλος του χρόνου θα βρίσκονται σε λειτουργία 125 ρομπότ με δυνατότητα εξυπηρέτησης 165.000 αντικειμένων την ημέρα υπερπενταπλασιάζοντας την παραγωγική δυνατότητα των ΕΛΤΑ» είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Η επένδυση των ΕΛΤΑ στη ρομποτική είναι ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι εξοικονομεί στον όμιλο περί τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως. «Η εμπιστοσύνη κορυφαίων εταιρειών του παγκόσμιου e-commerce, όπως η Amazon, αλλά και μια σειρά από νέες συμφωνίες που θα ανακοινώσουμε πολύ σύντομα, έχουν δώσει μια διεθνούς επιπέδου ψήφο εμπιστοσύνης στον όμιλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων» πρόσθεσε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Να σημειωθεί ότι στόχος είναι η αυτοματοποίηση μέσω των mini robots να επεκταθεί και σε άλλα κέντρα της χώρας με στόχο στο τέλος να γίνουν όλα αυτοματοποιημένα.
Πότε θα «χτυπήσει» ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος
Στο μεταξύ, δύο νέες digital υπηρεσίες, που αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στην παράδοση και επίδοση επιστολών και δεμάτων, θα προχωρήσει στο τέλος του χρόνου ο όμιλος. Πρόκειται για τον ψηφιακό ταχυδρόμο, που θα προσφέρει ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών και τα νέα ψηφιακά καταστήματα που θα παραδίδουν και θα παραλαμβάνουν 24 ώρες το 24ωρο.
Στη λογική του «Ψηφιακού Ταχυδρόμου», ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA και ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο αυτό, εκτός από τη διαχείριση τις ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία» σημείωσε ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.
Smart Lockers
Η δεύτερη digital υπηρεσία, που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, αφορά τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers) που θα εγκατασταθούν στα καταστήματα των ΕΛΤΑ. Ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24 ώρα από τα ντουλάπια τα οποία θα ανοίγουν με ειδικό κωδικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα ντουλάπια πρόκειται να εγκατασταθούν δοκιμαστικά σε επιλεγμένα καταστήματα μέσα στους επόμενους μήνες.